Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge Facebook B2B?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Når jeg tænker marketingsmuligheder i Facebook og sociale medier generelt, går snakken oftest på B2C markedet. Hvordan bruger i Facebook i B2B sammenhænge? Hvordan får i fat på jeres målgruppe? Hvilke værktøjer kan i anbefale?

Derudover må i også meget gerne linke til artikler der tager emnet op, da jeg skal bruge det til min eksamen samtidig med forretningsmuligheder.

Dbh Lars

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger ikke sociale medier længere. Facebook er lige så stille ved at dø. De første 6 måneder efter man har oprettet sig er det da meget spændende, men så falder interessen markant. Har man en meget ung målgruppe, så kan det bruges i et vist omfang.

xxx

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PJEDSTED:

Jeg bruger ikke sociale medier længere. Facebook er lige så stille ved at dø. De første 6 måneder efter man har oprettet sig er det da meget spændende, men så falder interessen markant. Har man en meget ung målgruppe, så kan det bruges i et vist omfang.

Har du hørt radio idag? :)

Jeg spurgte ikke hvor vidt man mente om Facebook var ved at dø eller ej, men derimod hvordan virksomhederne her på Amino markedsfører sig via Facebook, når de handler på B2B markedet. Hvis de altså gør det.

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Nowe Consulting Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet om brug af sociale medier i professionel sammenhæng er da meget relevant. Ikke kun til B2B markedsføring, men også til andre funktioner R&D, HR eller andet. Emnet er meget nyt endnu.

Socialsemantic.eu er begyndt at arbejde mere metodisk med dette emne. Deres generelle rapport for 2010 er til gratis afbenyttelse på http://socialsemantic.eu/.

Kamille

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kamille!

Jeg har læst SocialSemantics rapport og den giver et meget godt billede af hvor meget virksomhederne bruger sociale medier og på hvilke måder. Der står dog intet konkret om B2B niveau, som er det jeg leder efter.

Eksempel: Hvordan kan en fagmesse bruge sociale medier i sin markedsføring mod at få flere udstillere og besøgende?

Tilmeldt 20. Jun 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Tænker du kan bruge denne hjemmeside til noget godt .... WWW.recommender.dk  Helt ny app. hvor virksomheder kan bruge sine tilfredse kunder til at få nye kunder i butikken virkelig smart.

MVH Kortbek

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Nowe Consulting Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da en rigtig god app, men er det ikke mere B2C end B2B?

Kamille

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

En fagmesse besøges jo af mennesker, og ofte så er det jo sådan at mennesker som har et job med et vist ansvar eller er selvstændige lader job/fritid/interesser flyde sammen...

Det kræver bare at du som virksomhed, som har en profilside på fb, er dygtig nok til at få disse personer til synes om din side...

Som alle andre brugere af facebook synes de ikke om din side hvis ikke de får noget ud af det...Så man bliver nødt til at give dem en grund til at synes om din side...

Og sådan adskilder det sig ikke anderledes en end b2c side på facebook...

Personligt har jeg aldrig været den store tilhænger af at annoncere på facebook, da det er sjældent at brugerne reagerer på dine annoncer, grundet af at de ikke tænker på andet end at se hvad vennerne laver og opdatere sin egen profil, det er jo lidt som bannerblindhed som resulterer i meget lave ctr % på banner...

Angående socialsemantics rapporten så tror jeg ikke der skal lægges alt for meget i den, for kigger du på datagrundlaget, så er det jo ret få virksomheder der er tale om, og de er ret store...
jeg tror at det er lidt som twitter i dk, at 20% af brugerne står for 80% af det som skrives/twittes om...

Det som er interessant i den rapport er mere hvad de siger de får ud af facebook, altså flere nye leads, flere ny salg, mere gangsalg og ikke mindst øget loyalitet, men alle de ting har amerikanske undersøgelser også vist og tallene stemmer godt overens...

mit råd til hvordan du får masser af b2b ud af facebook, laver en god side, tilføje nogle ekstra faneblade med godt indhold, giv dem noget de kun kan få på din side så de har en grund til at synes godt om den og skab dialogen på vægen, husk det ikke er en hjemmeside med kun envejs kommunikation...
hvis du arbejder målrettet på denne måde og har en strategi, ja så vil du få noget ud af det....

bare lidt af mine tanker
/Martin

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)