En fagmesse besøges jo af mennesker, og ofte så er det jo sådan at mennesker som har et job med et vist ansvar eller er selvstændige lader job/fritid/interesser flyde sammen...
Det kræver bare at du som virksomhed, som har en profilside på fb, er dygtig nok til at få disse personer til synes om din side...
Som alle andre brugere af facebook synes de ikke om din side hvis ikke de får noget ud af det...Så man bliver nødt til at give dem en grund til at synes om din side...
Og sådan adskilder det sig ikke anderledes en end b2c side på facebook...
Personligt har jeg aldrig været den store tilhænger af at annoncere på facebook, da det er sjældent at brugerne reagerer på dine annoncer, grundet af at de ikke tænker på andet end at se hvad vennerne laver og opdatere sin egen profil, det er jo lidt som bannerblindhed som resulterer i meget lave ctr % på banner...
Angående socialsemantics rapporten så tror jeg ikke der skal lægges alt for meget i den, for kigger du på datagrundlaget, så er det jo ret få virksomheder der er tale om, og de er ret store...
jeg tror at det er lidt som twitter i dk, at 20% af brugerne står for 80% af det som skrives/twittes om...
Det som er interessant i den rapport er mere hvad de siger de får ud af facebook, altså flere nye leads, flere ny salg, mere gangsalg og ikke mindst øget loyalitet, men alle de ting har amerikanske undersøgelser også vist og tallene stemmer godt overens...
mit råd til hvordan du får masser af b2b ud af facebook, laver en god side, tilføje nogle ekstra faneblade med godt indhold, giv dem noget de kun kan få på din side så de har en grund til at synes godt om den og skab dialogen på vægen, husk det ikke er en hjemmeside med kun envejs kommunikation...
hvis du arbejder målrettet på denne måde og har en strategi, ja så vil du få noget ud af det....
bare lidt af mine tanker
/Martin