Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsamling privat - hvordan ..?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

En veninde står overfor at skulle aflive sin hund, da en operation vil koste omkring 20k som hun ikke har. Lang historie som er irrelevant for mit spørgsmål, så det korte af det lange er:

Jeg vil gerne hjælpe ved at stable en indsamling på benene, men ved ikke helt hvordan jeg griber det an. Er det bare at oprette en konto i en bank og bede folk overføre penge til den, eller er der noget smart online system, hvor brugere kan følge med i, hvor langt man er i indsamlingen?

Alt input I kan komme med omkring en indsamling modtages med kyshånd.

På forhånd tak.

MVH

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08

Hej Thomas,

Man kan jo fx oprette en blog - hvor man skrive lidt om det. Der kan man så lave et par paypal, betalingslinks og sætte ind - bare som alternativ til en bankkonto.  :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:13

Husk også lige at sørge for at det bliver indberettet til SKAT, ellers får hun endnu større problemer.

Hvis hun vælger at få aflivet hunden (hvilket muligvis også er det dyreetisk mest korrekte, alt efter hvad den fejler) så kan hun nok nøjes med en udgift på ca 800 kroner og dermed en noget mindre indsamling.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17

Anders Christensen:
Husk også lige at sørge for at det bliver indberettet til SKAT, ellers får hun endnu større problemer.

Men nogle indsamlinger er vel skattefrie? Kender absolut intet til indsamlinger - men se evt her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:22

Anders Christensen:

Hvad hvis nu pengene gives til hende i fødselsdagsgave - så er det vel en lejlighedsgave og dermed ikke skattepligtig? Eller hvordan gør man det smartest?

MVH

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27

Jannik Hansen:
Men nogle indsamlinger er vel skattefrie? Kender absolut intet til indsamlinger - men se evt her

I det tilfælde er der tale om et offer for en forbrydelse, og det kan vi ikke dække det ind under her. Jeg tænker jo lidt, at hvis en indsamling til en privatperson er skattepligtig, hvad så med konfirmanderne, der får 20-30k i kontante gaver, de betaler jo ikke skat af beløbet. Derfor mit forslag med at give det som fødselsdagsgave.

MVH

Thomas

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 15:29

Thomas Bang Petersen:

Anders Christensen:

Hvad hvis nu pengene gives til hende i fødselsdagsgave - så er det vel en lejlighedsgave og dermed ikke skattepligtig? Eller hvordan gør man det smartest?

MVH

Thomas

For det første er der en regel for hvor meget man må modtage i gave, og for det andet er det så dig som bliver beskattet af det fordi at det så er dig som har tjent pengene. Den ide holder derfor desværre heller ikke.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

Morten Falk Nielsen:
For det første er der en regel for hvor meget man må modtage i gave, og for det andet er det så dig som bliver beskattet af det fordi at det så er dig som har tjent pengene. Den ide holder derfor desværre heller ikke.

Reglen om hvor meget man må modtage i kontanter som gave uden at blive beskattet er vist 0,00 så vidt jeg læse mig frem til, medmindre det er lejlighedsgaver.

Bliver jeg beskattet for at lave en indsamling, der går til en anden person end mig selv ..?!?

MVH

Thomas

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:36

Hej Thomas

Jeg mener at du er nød til at undersøge det ved Politiet, ellers kan de måske sende dig videre til nogen der ved noget om det?

Men du kan evt. kigger her:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/offentlig_indsamling/

Jeg mener at man skal være en del af en forening for at kunne lave en indsamling på den måde.

Har selv forsøgt at starte en i forbindelse med et lotteri for dem der støttede min indsamling, de kunne så vinde leverandør gaver, øl, sodavand, færdigretter osv.

Men din er dog en del anderledes, evt. prøv at høre FKN eller nogle af de andre professionelle indsamlere ad.??

Mvh.
Alexander M. Andersen

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12

Alexander M. Andersen:
Men du kan evt. kigger her:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/offentlig_indsamling/

Jeg giver dem et kald i morgen, når de tager telefonen igen :-)

Takker.

MVH

Thomas

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)