Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af konsulentydelser til USA

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber nogle eksperter kan svare på

Hvis man har et firma her i danmark som lever af at sælge konsulentydelser i Danmark og man så får en enkelt kunde i USA som skal bruge konsulentassistance i 6 måneder, hvor medarbejderen fysisk tager til USA og bor i perioden mens arbejdet udføres, hvorefter man sender en regning fra det danske firma til USA på udført arbejde, skal man så registreres som ekportør eller noget andet skattemæssigt her i danmark, når der ikke er tale om salg af fysiske varer, men konsulentydelser ?

Håber nogen har et svar på dette

Lone

Fra Nice, Frankrig
Tilmeldt 11. Apr 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:40
Selvom det er en lidt sen besvarelse så kan jeg oplyse at du ikke skal registreres som exportør eller på anden måde overfor skattevæsenet. Medarbejderen bør cleare af med SKAT omkring de skattemæssige forhold ved et sådant ophold.

Lyder iøvrigt spændende.

Venlig hilsen,

P.Bohn

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:26

Hej Lone,

det er vigtigt mht ophold at du afsikrer dig mht visum. Du maa principielt godt opholde dig i USA i en laengere periode, men der er rammer for hvilket arbejde du maa udfoere...nogle gange kraever det arbejdstilladelse hvilket er en laengere process. Check med en advokat omkring rammerne...jeg anbefaler gerne en. Vh, Jan

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)