Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Årsregnskab

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Bramming
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Fra  Ida Guldborg Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg siddet og svedt i flere dage over årsregnskabet. Hver gang jeg synes at nu er den der, kommer jeg i tanke om noget andet.

Jeg har en mindre virksomhed der sælger konsulentydelser.

Jeg har ingen varelager og kun mindre anskaffelser af inventar (printer)

Jeg udfører arbejdet hos mine kunder hvilket jeg bruger min privatbil til, så jeg har et kørselsfradrag der skal indregnes.

Jeg har alle tallene, det er kun et spørgsmål om at få dem opstillet i en resultatopgørelse og en balance. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Jeg plejer selv at lave det, men af en eller anden grund kan jeg ikke få det hele til at gå op i år.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:11

Hej Ida

Har du ikke din bogføring du kan tage udgangspunkt i ved opstillingen?

Som udgangspunkt behøver du ikke udarbejde årsregnskab når du har en enkeltmandsvirksomhed. På selvangivelsen skal du kun angive det skattemæssige resultat. Regnskabsoplysningerne skal du have med, hvis du omsætter for mere end 300.000 kr. det pågældende år.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:25

Jesper Jepsen:

Hej Ida

Har du ikke din bogføring du kan tage udgangspunkt i ved opstillingen?

Som udgangspunkt behøver du ikke udarbejde årsregnskab når du har en enkeltmandsvirksomhed. På selvangivelsen skal du kun angive det skattemæssige resultat. Regnskabsoplysningerne skal du have med, hvis du omsætter for mere end 300.000 kr. det pågældende år.

Hej Jesper

Du ved da bedreSurprise

Der skal da altid udarbejdes et årsregnskab, som i givet fald skal indsendes til SKAT, hvis de anmoder om det.

En bogføringsbalance er ikke et årsregnskab.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:31
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:34

Tonny Skov Pedersen:

Der skal da altid udarbejdes et årsregnskab, som i givet fald skal indsendes til SKAT, hvis de anmoder om det.

Tonny

Tonny, vi er da enige i, at det til enkeltmandsvirksomheder behøver ikke være et revideret regnskab, selv om det da i visse situationer kan være en god idé?

En såkaldt årsrapport vel kan godt accepteres af SKAT.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:37

John Nielsen:

Tonny Skov Pedersen:

Tonny

Tonny, vi er da enige i, at det behøver ikke være et revideret regnskab, selv om det da i visse situationer kan være en god idé?

En såkaldt årsrapport vel kan godt accepteres af SKAT.

Dbh. John

Hej John

Jo, det er helt korrekt og SKAT opererer endda med begrebet et skatteregnskab, som er tilstrækkeligt i denne forbindelse.

Revision forekommer kun i selskabsregnskaber og lignende, hvor eks. vedtægter eller lignende bestemmer dette.

Tonny

Fra Bramming
Tilmeldt 31. Jan 11
Fra  Ida Guldborg Skrevet kl. 21:47

Jeg søger egentlig et eksempel på en resultatopgørelse og en balance.

Jeg har en omsætning, nogle udgifter og et kørselsfradrag (eller skal jeg udbetale det til mig selv???)

Derudover er der en skyldig moms ved årsafslutningen.

Skal jeg have styr på hvor meget der skal stå i banken??? Jeg spørger fordi jeg har en del private posteringer på kontoen og har ikke lavet en egentlig opgørelse over posteringerne.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:01

Hej Tonny

Det er korrekt, at der skal udarbejdes resultatopgørelse, balance og egenkapitalopgørelse. Vi er blot nødt til at have definitionen klar på hvad et årsregnskab er - da der vist er mange fortolkninger ;-)

Jeg synes mere det lyder til at trådstarter mangler at få styr på bogføringen, som jo er yderst væsentlig, hvis grundlaget for den skattepligtige indkomst skal være korrekt.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:09

Hej igen

Jesper Jepsen:
Det er korrekt, at der skal udarbejdes resultatopgørelse, balance og egenkapitalopgørelse. Vi er blot nødt til at have definitionen klar på hvad et årsregnskab er - da der vist er mange fortolkninger ;-)

Et årsregnskab er vel, hvad du anfører her!

Jesper Jepsen:
eg synes mere det lyder til at trådstarter mangler at få styr på bogføringen, som jo er yderst væsentlig, hvis grundlaget for den skattepligtige indkomst skal være korrekt.

Helt enig, hvilket også fremgår af det sidste indlæg.

Her ser det ud til, at trådstarter ikke har styr på sin egenkapital, hvilket vil sige de private hævning m.v.

Tonny

Fra Bramming
Tilmeldt 31. Jan 11
Fra  Ida Guldborg Skrevet kl. 22:35

Ja - et årsregnskab.

Bogføringen er der helt styr på.

Men I har ret i, at hvis der skulle være ført en særskilt oversigt over private hævninger, er der ikke styr på egenkapitalen. (Det er derfor jeg søger hjælp herinde, da jeg synes I er mange der giver nogle gode kompetente svar) Men det er der da råd for, idet jeg da hurtigt kan konferere mig med kontoudtoget og lave en udregning på private hævninger.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)