hej jeg går sammen med en ven og overvejer at starte et lille firma hvor vi vil holde nogle små fester for gymnasier og så bygge firmaet større og større men hvordan opspare man i sin virksomhed ? man skal betale skat af overskuddet lige meget hvad man gør med det ikke? jeg ville sætte det på en bank konto også spare sammen et eksempel køber for 5.000 sælger det for 10.000 også vil jeg gemme de 5.000 i virksomheden og købe nyt for de resterende 5.000 ? vil ikke trække noget ud som løn hvad skal jeg være opmærksom på håber i kan hjælpe mig VH Nico |
Opspare i virksomhed hvordan ( til videre udvikling af firma)
- 1
For at opspare i virksomheden, skal I oprette et ApS. Alle (her tænkes på enkeltmandsvirksomhed, I/S, K/S og S.m.b.a) andre retsformer er skatten transparent hvilket vil sige, at beskatningen sker hos deltagerne. Ved oprettelse af et ApS, hvilket kræver en anpartskapital på nominelt 80.000 kr., har I efterfølgende mulighed for at spare op i virksomheden, dog bliver overskuddet beskattet med 25 %. Beskatningen er svær at undgå, dog kan man begrænse den |
jeg har ikke kapital til at starte et ApS så det må blive et enkeltmandsvirksomhed men jeg slipper ikke for at betale skat af det jeg Spare op i virksomheden VSO der står at det Acotoskat og det er 28% og man betaler resten når man hæver dem hvad hvis jeg vil købe en butik for de penge der er sparet op? håber i forstår hvad jeg mener |
VSO giver samme "opsparingsmulighed" |
Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger
ja men hvad så hvis jeg vil købe butik for beløbet skal ejg så betale skat af det først ? |
For investeringer gælder at der kan fradrages fastsatte procenter af SKAT. Hvis du mener køb af ejd. så kan du afskrive 4% af bygninger. Hvis du mener køb af en andens butik så kommer det an på det du køber. Investeringer er som hovedregel jo ikke en udgift fordi godet ikke forbruges øjeblikkeligt ligesom en vare (når den er solgt). |
Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger