Hej til dem fra Sj... også mig selv Jeg syntes det lyder helt fin-fin med et arrangement her på øen. Jeg dukker gerne op. Angående hjælp til arrangementet, kan jeg pt. kun give moralsk støtte...
Hygge Thomas |
Dato: 12/1/2005 4:23:47 PM Forfatter: degner
Kunne I, der deltog i arrangementet, mon lokkes til at dele lidt ud af de guldkorn der blev serveret...?
Jeg har ingen plan om at give et fyldigt referat. En kort opsummering af et par pointer, vil jeg dog gerne give.
Flemming Nielsen gjorde bl.a. opmærksom på følgende:
- Send kun en pressemeddelelse, hvis I har en historie.
- Brug aldrig argumentet "Vi vil gerne have reklame (eller omtale)" overfor en journalist - det gør ham allergisk
- Vær ærlig og seriøs i pressekontakten
- Journalister ved godt, at du er interesseret i omtale - omtalen får du kun, hvis din historie har bred interesse
- Kom med historien, når den er en nyhed (hvis din vare er udsolgt, er det en nyhed den dag, hvor du sælger den sidste - og ikke den dag hvor hylderne er fydt igen)
- Vælg det medie, der passer til historien - Du får ikke en lokal historie på et landsdækkende medie.
- hav telefonen under puden, når du har sendt en pressemeddelelse
Martin Thorborg tilføjede bl.a. følgende:
- Hvis du ikke har en nyhed, så lav den selv - skab en event
- I ferier er det lettere at slippe igennem med "tyndere" historier
- Slid ikke din troværdighed op - overdriv, men lyv ikke
- placér gerne den "rigtige" historie i en bisætning og lad journalisten fange den selv - så bliver han glad
- hav altid en god historie i ærmet - og fyr den af, selvom du måske bliver spurgt om noget andet.
Vi andre sagde stort set:
"Jeg har en spændende virksomhed og vil gerne høre om din spændende virksomhed".
Et par stykker tog de indledende skridt til en god handel.
Vi smagte Mjød, så nu ved vi, at det er hedvin - ikke øl, samt at det smager rigtig godt
Netværk er godt.
mvh Hans