Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste MediePC/HTPC til under 3.000,- ? (AsRock 152D erfaringer?)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået og leget lidt med tanken om at bygge en lille PC til min fladskærm. Først ville jeg selv bygge en, da jeg også gerne ville kunne køre spil på den, og ved selv at bygge den ville jeg kunne få en rigtig god gamer-maskine til omkring 5.000. 

Mine behov har dog ændret sig lidt, og nu er jeg egentlig kun interesseret i en PC der:
- Max fylder 3-4 L
- Er meget støjsvag (helst passivt kølet) 
- Kan afspille fuld HD i bedste kvalitet helt smertefri
- Har USB 3.0 eller mulighed for udvidelse af 3,5" intern harddisk

Jeg har selvfølgelig siddet og kigget rundt omkring og jeg har fundet AsRock 152D, der burde kunne afspille fuld HD materiale. Det passer mig også fint at der ikke er styresystem på. Den har også nogle rigtig gode features, men jeg er samtidig også bange for at jeg kommer til at betale for at den kan afspille 3D og har Blu-ray afspiller, hvilket jeg slet ikke kommer til at bruge. 

Er der nogen der har nogle erfaringer med 152D, eller som kender nogle bedre systemer til under 3.000?

På forhånd tak! :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:52

Hvilket mediecenter vil du bruge? Jeg har selv kig på http://www.boxee.tv/ da de også har lavet en lækker app til iphone.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Skrevet kl. 11:59

Jeg har tænkt mig at installere Windows 7 på, og så måske køre XMBC.

Jeg vil nemlig gerne have den fulde funktionalitet med en rigtig browser, og mulighed for at installere diverse Windows programmer. Samtidig har jeg et lydsystem der kræver 5.1 lyd, så enten skal det være indbygget, eller også så skal man kunne sætte et USB lydkort til :) 

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Skrevet kl. 23:13
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 23:45

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 00:51

Hej,

Tja, jeg havde både en AsRock og en hjemmebygget medicenter til 6-7 K.

AsRock'en kan godt trække 1080, men så er der heller ikke mere at give af. Nu ved jeg ikke hvor meget du har roddet med medie centre, men hvis du vil begynde at hacke og tweake de forskellige software, så vil jeg anbefale dig at bygge en HTPC fra bunden.

Da du vil installerer W7 på den, så gør jeg ud fra at du vil anvende MCE7. Er du bekendt med (alle) de begrænsninger der,alt afhændigig af om du har DVB-c, t eller s? Hvis nej, så smut en gang fordi recordere.dk og tjek de flere tusinde tråde der er beskrevet om emnet. Og husk, at du i din søgen efter den perfekte HTPC løsning vil møde betydelig modstand fra Microsoft, Yousee, Viasat etc. Selvom man godt kan forstå deres argumenter for at modarbejde denne (nye) teknologi, så er det komplet vanvittigt!

Kast dig endelig ud i det, men regn med 1000 timer + på diverse danske og udenlandske fora (thegreenbuttom.dk og recordere.dk og hack7mc.com)

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Skrevet kl. 11:48

Tak for linket til artiklen :) 

Jeg overvejer nu at bygge en selv med AMD Brazors i, da den skulle give en del mere end ATOM. Men er nu alligevel også lidt lun på den færdige løsning, fordi man får noget med en masse features og man ved at der er tænkt over detaljerne og at det hele spiller sammen. 

Kunne sagtens bygge en HTPC med i5-2500k der kunne klare store spil til 5.500, men synes det er for mange penge i forhold til hvor meget jeg spiller. 

Og har som udgangspunkt ikke tænkt mig at køre fjernsyn igennem den, så det bliver ikke noget problem Tue. Og jeg vil ikke køre Windows Media Center, men XBMC :)

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Skrevet kl. 11:55

Fandt lige denne artikel som strider lidt imod PCWorlds artikel? 

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 12:21

My bad. Jeg antog bare du ville køre TV igennem din nye HTPC. Hvis du bare vil afspille BD og den slags, så er mit råd at købe en BD-afspiller i stedet for at koste rundt med en AsRock, som alt andet lige bliver sløvere og sløvere med tiden. Eneste argument jeg kan finde for at købe en HTPC istedet for BD-afspilleren er hvis du downloader, og det er jo alligevel (som udgangspunkt) ikke heelt lovligt!

En AsRock PC vil aldrig komme til at fungere som en gamer PC - nixen bixen!

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:24

Hej Jonas,

Jeg har en Asrock Vision3D, den er vildt godt synes jeg. Havde selv en hjemmebygget før, men synes ikke det kan betale sig.

Dels at jeg ikke sidder og spiller computerspil i stuen på min plasma skærm, og så er det svært at få nogen som er støjsvage nok synes jeg når man selv laver dem.

Jeg har film og musik liggende på eksterne harddiske og det kører helt fint, har også en masse ekstra windows programmer på som media browser, diverse ekstra plugins og software og ingen problemer.

Har nu haft den i snart 1 år og kan kun sige at asrock er godt køb...

/M

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)