Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dansk grænse kontrol?

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Der er så meget debat om grænse kontrol. Der er mange der ikke synes om det danske grænse kontrol.

Da fattigdommen vokser meget, på grund af finanskrisen, i nogle af EU landene tæt på Danmark, kan man forvente en kraftig stigning af kriminelle mennesker der går på rov i Danmark fremover.
´

I USA, med sine 52 delstater, som kan sammenlignes med Europa har man kontrol ved alle grænserne, for at begrænse kriminalitet hen over grænserne.

Jeg mener at Schengen –aftalen skal genforhandles, så den tager mere hensyn til de små rige og veletablerede lande, som bliver belastede mere og mere af kriminelle mennesker fra omliggende lande som udnytter Schengen-aftalen på det groveste. Derfor lande som Dk, Sverige, Belgien, osv de aller rigeste lande burde have særlig beskytelse mod det store antal fattige der strømmer ind i lande og ødelægger dens økonomi.

Hvad mener i?

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

parterapeuten:

Derfor lande som Dk, Sverige, Belgien, osv de aller rigeste lande burde have særlig beskytelse mod det store antal fattige der strømmer ind i lande og ødelægger dens økonomi.

Hvad mener i?

Jeg mener at folk som dig der mener at fattige fra andre EU lande ødelægger et land som Danmarks økonomi skal have hovedet undersøgt Smile der er ikke den ringeste grad af evidens for at udvidelsen af EU medlemslandene er skyld i situationen.

Grunden til at DK kom i krise skyldtes naturligvis uroen på verdensmarkedet, men den virkelige synder er boligmarkedet og de latterlige rente- og afdragsfrie lån som ingen har nosser til at afskaffe og sammen med disse lån er lønniveauet årsagen.

Lande med langt lavere lønninger og ligeså god levefod omkring os buldrer frem (Tyskland & Sverige) og det eneste der bekymrer os er nogle hjemmerøverier foretaget af folk udefra i de fleste tilfælde, som så får nogle idioter til at stemme for grænsekontrol i form af toldere med udvidede beføjelser.

Men jeg er faktisk af den opfattelse at vor regering er direkte skyld i at vi ikke kommer helskindet ud af krisen foreløbig og vor umenneskelige behandling af indvandrere i snart 10 år har kastet den største uoprettelige skygge over Danmark. Men jeg skal understrege at jeg ikke er sikker på at andre politiske partier havde gjort det bedre, så det er vel alt i alt kvaliteten af vore politikere og embedsmænd der er horribel.

Der er massere af plads i Danmark til 100.000 eller 1.000.000 indvandrere eller flere, vi skal bare ændre systemet for støtte fra det offentlige og indføre forsikringer istedet, så kommer der kun dem der vil og kan arbejde og yde deres del. Men selvom det skulle komme i orden, så stopper fagforeningerne dette, for ingen skal jo have lov til at arbejde for det de mener de vil.

Så Danmark sidder i saksen, men ingen har fattet det endnu. Af den udbetalte nettoløn, der er der folk som betaler op imod 50% eller mere i husleje, varme, el, licens - og så er der endnu ikke betalt til institutioner, mad, rejser, tøj og andre ting til livets almindelige ophold.

Der er ingen vej udenom deroute, og jeg tror faktisk at ganske mange i de næste 5-10 år vil flytte til udlandet efter endt uddannnelse og ikke vende tilbage til Danmark efterfølgende, alene af den grund at der ikke er noget der binder dem her, de har set hvad deres forældre har knoklet for og ikke fået, og de vil ikke ende sådan.

Så 2020 er falittens år for Danmark!

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:04
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Vi har en stigning på hjemmerøverier og 99% af dem er fra polen, tjekkiet og i den retning.
De overfalder og plyndrer men størt er nok tyverierne.
De tager ALT med i deres varebil.
Kender til flere villaveje som har fået tømt alt hvad der kunne tages.

Ingen kontrol ved grænsen og det er bare et "tag for dig" / "tag selv" land for kriminelle p.t.

Jeg ØNSKER mere grænsekontrol så de i det mindste kan blive fanget og vi kan stoppe for det.
Har hørt Danamrk går som et "nemt" land at tage til og stjæle.
Det er ikke noget jeg er stolt af.
Sverige har samme kontrol de reklamerer bare ikke med det som vi gør nu.
Uhørt vi har alt det postyr i Danmark pt. om grænseland osv..

Der er bare tale om vi skal have sat en stopper for de kriminelle. De skal fange og ikke have fri tøjler og adgang.
Det er jo nemt at tage en bil over og plyndre når der ingen kontrol er.

Udlændingepolitikken har INTET med grænsekontrollen at gøre.
Folk blnder de 2 emner sammen efter min mening.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:

Vi har en stigning på hjemmerøverier og 99% af dem er fra polen, tjekkiet og i den retning.
De overfalder og plyndrer men størt er nok tyverierne.
De tager ALT med i deres varebil.
Kender til flere villaveje som har fået tømt alt hvad der kunne tages.

Ingen kontrol ved grænsen og det er bare et "tag for dig" / "tag selv" land for kriminelle p.t.

Jeg ØNSKER mere grænsekontrol så de i det mindste kan blive fanget og vi kan stoppe for det.
Har hørt Danamrk går som et "nemt" land at tage til og stjæle.
Det er ikke noget jeg er stolt af.
Uhørt vi har alt det postyr i Danmark pt. om grænseland osv..

Der er bare tale om vi skal have sat en stopper for de kriminelle. De skal fange og ikke have fri tøjler og adgang.
Det er jo nemt at tage en bil over og plyndre når der ingen kontrol er.

Udlændingepolitikken har INTET med grænsekontrollen at gøre.
Folk blnder de 2 emner sammen efter min mening.

Det kan ændres ved at man installerer en alarm - så er den skid slået i områder hvor der også er naboer der hører sirenen gå i gang.

Hunde og alarmer har altid være de bedste foranstaltninger mod indbrud. Og nu køber man så falsk tryghed ved at stemme ja til grænsekontrol hahaha

Og det du skriver er politimæssige opgaver og ikke toldmæssige opgaver... så get the facts straight.

For 995 i engangsbeløb og 324 per måned kan man få en alarm og kan sikkert også fås meget billigere..

og en stigning på 99% siger ingenting, hvis det er fra 2 til 4 eller 4 til 8 eller 40 til 80?

Tom luft

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:12

Ronni Larsen:

Det passer ikke. Da jeg boede i Sverige og de gange jeg sidenhen har været der, der har jeg kun været stoppet 5 gange på 3 år. Kun 1 af gangene spurgte de om de måtte se ind i bilen og kun 1 gang ville de se hvem jeg var.

Så der er ingen sammenligning... Du hopper på alt for meget af hvad der står i aviserne...hehe

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:15

Jamen det bliver dejligt, når 99% af hjemmerøverierne bliver stoppet, af at der kommer grænsekontrol. Nu skriver du desværre ikke hvor meget tyverierne bliver nedbragt med, men mon ikke det også er i den høje ende.

Så nu må vi bare læne os tilbage og vente på at det bliver sat i gang, så vi alle igen kan gå trygt på gaden, og ikke længere behøver at frygte noget i vores egne hjem.

Og hvis tallene er korrekte, må man formode at vi kan spare de penge det koster at have grænsekontrollen, på politiets bevillinger, da der så ikke er meget arbejde tilbage til dem, når vi får lukket grænserne af.

Men inden vi glæder os over at alle de kriminelle udlændinge bliver stoppet, er vi nok nødt til at være sikre på at det er den danske version af grænsekontrollen der bliver indført..

Jeg kommer jævnligt i Sverige, og jeg skal ikke kunne sige om de har samme kontrol som vi er ved at indføre, men jeg har endnu tilgode at blive stoppet, og jeg ser meget sjældent toldere når jeg passerer broen, eller kører af færgen. Så jeg håber at vores bliver noget mere effektiv, da jeg principielt kunne køre direkte hen til det første og bedste hus, begå et hjemmerøveri og køre tilbage igen.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 10:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

uanset hvilke effekt det kommer til at få på hjemmerøverierne,

så syntes jeg det er på tide der kommer grænsekontrol igen. Så er der da lidt tjek på hvem der kommer 

og går igen

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:23

igang:
Og hvis tallene er korrekte, må man formode at vi kan spare de penge det koster at have grænsekontrollen, på politiets bevillinger, da der så ikke er meget arbejde tilbage til dem, når vi får lukket grænserne af.

Og så har ingen sikkert regnet på de millioner af mandetimer der går tabt ved køer, og hvor regningen kun kan sendes et sted hen, nemlig til forbrugerne. Så det havde nok været billigere at installere gratis alarmer i alle udsatte områder som der hjemsøges.

Eller bruge flere penge på videoovervågning på indfaldsveje og motorveje, så kunne man nappe dem sideløbende..

Men det er typisk dansk mentalitet efterhånden, den uigennemtænkte følelsesbetonede politiske dagsorden der sættes af dem der kan skræmme de ignorante mest hehe

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Fra  The Boot Strap Skrevet kl. 10:23

Jeg mener ganske enkelt at det er noget vrøvl !

Ja, vi skal bekæmpe kriminalitet, men Rigspolitiet har i en rapport konkluderet at grænsekontrol IKKE er effektivt til bekæmpelse af grænseoverskridende kriminalitet. Pengene er ifølge deres analyser langt bedre brugt på øget efterretningsaktivitet, fremfor på et par toldere som kan tage stikprøvekontroller.

Indførslen af grænsekontrollen er endnu et eksempel på DF's symbolpolitik, til ære for deres forskræmte vælgere, som er bange for ALT som ikke lige er frikadeller, og kolonihaver med Danebrog vajende fra flagstangen. 2020 planen tager fat på nogle meget store og reelle økonomiske issues som det er tvingende nødvendigt at løse, men pludselig drejer hele debatten sig om grænsekontrol. Det er trist!!!

Hvad i alverden får vi ud af at pakke os inde i en en Dansk osteklokke, i en verden hvor globaliseringen er helt ustoppelig ? Som iværksættere er vi vel alle sammen interesserede i at nå så bredt ud som muligt - OGSÅ til folk uden for landets grænser, så vi bør hilse alt hvad der gør grænseoverskridende transaktioner lettere og mere smidige velkomment. Øget græsnsekontrol er et skridt i den helt forkerte retning. Og derudover har Danmark som nation brug for alt det talent og alle de hænder vi kan tiltrække for at vi kan fastholde og forbedre levestandarden når de ældre generationer om få år kommer til at udgøre en større og større andel af befolkningen. Her hjælper grænsekontrol - og diverse andre udlændingen stramninger - heller ikke.

Så løft blikket, udvid horisonten og lad være med at være så skræmt. Der skal være plads til alle, og så skal det nok gå alt sammen

/Thomas

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:26

Hej

Jeg synes det er dybt pinligt for Danmark.  Dette her drejer sig ikke om hvorvidt der bliver taget et par enkelte kriminelle mere eller mindre, dette her drejer sig om, Danmark har tilsluttet sig Schengen-samarbejdet, og derfor skal vi holde os til de regler der er i samarbejdet. Det er saa typisk dansk, vi vil vaere medlem af EU, Schengen, men vi vil alligevel gaa egne veje, vaelge og vrage mellem det vi kan lide og ikke lide.

Hvis vi vil have mere graensekontrol, der ogsaa skal vaere effektiv, maa vi melde os ud af Schengen og genindfoere den gammelddags graensekontrol og saa evt tage de taesk det vil give  fx oekonomisk. Dette forslag er userioest, ikke gennemtaenkt og jeg bliver ikke spor forbavset, hvis regeringen med dansk folkeparti i haelene overhovedet ikke har undersoegt, hvorvidt de kommer i konflikt med Schengen-reglerne. 2020 planen skulle bare igennem, koste hvad det koste vil.

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)