Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umuligt at låne

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil igang nu!

Min partner og jeg, har længe haft tanken omkring opstart af virksomhed og vi har fundet den helt rette niche for os. Alt er klart, bortset fra de satans penge.

Vi ville så inderligt gerne benytte os af industriferien til at kickstarte det hele (der er tale om en webshop) og mangler derfor sølle 6000 kroner til de sidste produkter for at kunne få taget produktfotos m.m

Tænkte derfor, at det snildt kunne klares med et hurtiglån betalt over 12 måneder.. Meeen.. det synes de så ikke (banken vil ej heller, da samlever har været på overgang fra SU til alm. udbetaling og derfor tæller det som en hjælp på min konto også)

Jeg tjener næsten 300.000 før skat og har over 15000 udbetalt og ingen gæld. Er dog først blevet ansat i Marts måned og har derfor også selv været på lønovergang og har betalt kørekort da det var påkrævet for job. (Skal også betale min sommerferie ud af egen lomme)

Mit spørgsmål er så nu - Er der nogle som har kendskab til et sted det vil være muligt at låne det skaldede beløb evt. med fuld tilbagebetaling august/september?

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Umiddelbart er mit bud at der er noget andet derstikker under. Det er muligt for (næsten) alle at få en kassekredit på 5000-10000 bare på sit glatte ansigt så længe man er lønmodtager og ikke konstant kører med overtræk eller har store gældsposter som man ikke betaler af på. Så der må ligge noget gæld eller lignende du ikke fortæller om, eller også så har i en ualmindelig ufleksibel bank der ikke kan finde ud af at drive forretning. Hvis det er det sidste så ville jeg bruge en uges tid på at kigge på andre banker.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:01

Nu ved jeg naturligvis ikke om du har muligheden ved din nye arbejdsgiver, men var løsningen så ikke bare, at droppe din ferie i år? Så har du jo rigeligt de manglende penge.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:35

Chrish:
Jeg tjener næsten 300.000 før skat og har over 15000 udbetalt og ingen gæld

Hvis du har så meget burde du kunne få dem i banken de 6.000 kr ellers er der noget andet i vejen, ellers benyt dig af en af alle de online "day-to-day" lånemuligheder og betal de dyre renter i de par måneder.

Ellers vent den måned med at starte, webshoppen løber ingen steder på 1 måned, det ville være min anbefaling, finpuds projektet lidt mere i den måned. Masser af iværksættere venter halve og hele år før de endelig begynder at "give penge ud" og få startet deres drøm op.

Best regards

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37

Hej Chrish,

Lyder meget underligt at banken ikke vil gå med til at låne så lille et beløb. Har selv fået forhøjet min kassekredit ved start af webshop og var der ingen problemer i.

Men hvis du virkelig skal bruge de 6.000 og du tjener så god en løn som du gør, hvad så med bare at tage et quick lån ved D:E:R eller GE Moneybank eller lignende? Jeg mener, når det ikke er mere kan du jo sagtens betale dem tilbage på ingen tid.

All the best

Kasper Andreassen

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:23

Tusind tak for alle svarene :-)

Projektet er finpudset og klargjort gennem det seneste halve år og vi mangler som sagt kun produkterne. Sommerferien er det optimale for vores opstart idet der er familie liv indblandet og vi har selvfølgelig muligheden for at vente til September måneds indtægt, men hvorfor hvis andet er muligt.

Grunden er som sagt, at samlever er lettere forgældet og køre på understøttelse iøjeblikket og har en lidt dårlig baggrund i banken. De hænger så vores økonomi sammen idet vi har lidt fællesudgifter.

- D:E:R osv er prøvet.

Derfor jeg søger en sidste udvej.

Alt kan vente.. Men igen, hvorfor hvis det nu kunne lade sig gøre :-)

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 14:52

Kan ikk forstå du ikke kan få en hævet kassekredit..

6000 kr. burde være let anskaffelige hvis du har så stort et træng til at hive de mønter hjem.

Men hvorfor har du/i ikke tænkt over dette noget før? I har finpudset et halvt år - har i ingen penge lagt til siden?

Ellers som de andre siger - vent.... der vil komme mange opdateringer når i først er oppe - disse koster altså også penge. 

Hastværk er lastværk, som man siger og man skal vente med tålmodighed. Selvom det kan være svært når man bare har ideen der skal ud.

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:05

Hej

Tag det roligt.

For det første burde alle kunne spare 6K op inden industriferien. Specielt når I er to.
Har du ikke lån i banken i forvejen kan det ikke "betale" sig for banken at låne dig 6000,-
Enhver bankrådgiver vil kunne se at dette er ikke nogen overskudsforretning for banken.
Jeg tror, at du har nemmere ved at lave et lån på 100K med en fornuftig aftale.

Det lyder mærkeligt. Men banken vil hellere lave 500.000 i udlån end eksempelvis 25.000.
Det handler om at tjene penge.

Som andre nævner, burde du kunne oprette en kk med erhvervskredit. Det kan alle erhvervsdrivende. Prøv evt. Erhverv Direkte. (De er ikke så firkantede)

Held og lykke!

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 15:08

"Hej mor, far, bror, søster, ven, Kan jeg ikke låne 6000kr til et godt projekt. Jeg betaler tilbage indenfor 3 måneder"

Nu kommer denne sætning helt an på hvordan du tidligere har håndteret lån. Men det burde være en mulighed.

6000kr for en opstart er virkelig en lav barriere for at komme på markedet. Hvis du tjener 300k og du ikke kan skrabe 6000kr sammen, er der nok nogle andre ting du skal kigge på først. Din økonomi må være lige lovlig stram hvis du ikke kan hive 6000kr ud på et halvt år, hvor I har gået og rodet, eller over de næste par måneder.

Jeg ville kigge på Jeres lån og Jeres udgifter Luksusfælden style, og så rense ud der. Og så starte virksomheden.

Kender godt følelsen af at det kribler og krabler for at komme igang, men baglandet skal også være iorden før man går i krig som ivækrsætter.

I sidder sikkert at tænker at ligeså snart i starter så begynder pengene at vælte ind. Sådan er det ikke. Regn med 2 år, før der begynder sig at vise sig et overskud overhovedet. 5 år før det bliver en succes, hvis det har potentialet.

Men jeg håber I finder en løsning!

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:17

Thomas Sindberg:
I sidder sikkert at tænker at ligeså snart i starter så begynder pengene at vælte ind. Sådan er det ikke. Regn med 2 år, før der begynder sig at vise sig et overskud overhovedet. 5 år før det bliver en succes, hvis det har potentialet.

Fint formuleret, Thomas

Vi startede i starten af 2007, og der er faktisk først nu at vi kan se gevinster på vores udvikling.
Men jeg tror der går mindst 10 år inden vi har tjent pengene ind som vi har brugt på produktudvikling.
Altså med det faktum, at vi fremover ikke må udvikle nye produkter. Men det er ikke muligt.

Men alligevel en rigtig god beskrivelse af virkeligheden du giver! Yes

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)