Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må medarbejderne være tatoveret!?

Side 1 ud af 6 (59 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg sad og læste denne artikel: http://www.business.dk/karriere/maa-medarbejderen-vaere-taet-tatoveret

Men jeg kan simpelthen ikke få det ind i hovdet at folk hykler over at en medarbejder har tatoveringer? Jeg har nemlig selv tatoveringer der kan ses, og det har da ikke tænkt at stoppe mig pga. job muglighederne.

Jeg ved godt det er forskelligt fra arbejsgiver til arbejdsgiver, men hvad er jeres mening ? Ville i som chef under en jobsamtale vælge en fra bare fordi han/hun har tegnet på koppen? Det gør ham/hende jo ikke til et dårligere menneske. Synes ærligtalt det er noget pjat, at chefer diskriminer mod folk der har store synlige tatoveringer.

Forsat god aften

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer helt og aldeles an på hvilken opgave personen skulle udfylde i virksomheden..

Der er trods alt folk i Danmark der ikke føler sig helt trygge ved folk med tatoveringer ud over det hele, pga visse samfundsgrupper der typisk er kraftigt tatoverede og lader sig transportere på motoriserede tohjulede køretøjer..

Jeg kunne f.eks. forestille mig at en hårdtpumpet "rockertype" med tatoveringer over det hele kunne have udfordringer med at få job med meget kundekontakt, da det ganske enkelt virker skræmmende for nogen.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36

Hej Emil,

På min tidligere arbejdsplads var der en politik med man skulle skjule synlige tatoveringer med en langærmet skjorte. Men kommer jo an på butikken, skal man ekspedere gamle Fru Jensen, forstår jeg godt at man ikke vil have en der har tatoveringer over det hele.

Derfor jeg mener man aldrig bør tatovere sig et sted hvor man ikke kan skjule det igen.

All the best

Kasper Andreassen

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:42

Forstår ikke man ikke føler sig helt tryg. Tværtimod. Det er jo ligesom politiet der ikke må se på folk forskelligt tatoveret eller ej.

Kan godt se lidt at Fru Hansen synes det er utrygt men nu er jeg elektrikker og kommer tit ud til hr og fru danmark, og de synes bare det er spændende og sjov. Har aldrig oplevet kunder der har følt sig utrygge ved det. Bare man er et super flinkt menneske.

Mvh

Emil

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

IværksætterGen:
Forstår ikke man ikke føler sig helt tryg.

Du behøver ikke forstå det, Emil. Det er nok at erkende det. Folk er utrygge ved alt muligt, og hvis du skal give mennesker en positiv oplevelse, har du brug for at vinde deres tillid.

Du kunne stille dit spørgsmål med udtrykket "være tatoveret" udskiftet med f.eks.

• være nøgen
  • gå med tørklæde
  • bære våben
  • være åbent homoseksuel
  • tale jysk
  • være mørk i huden
  • osv
  • osv

Den rigtige person skal placeres på den rigtige post. Jeg ser det ikke som min opgave at opdrage mine kunder til mit eget livssyn, så jeg er klar til at gå på visse kompromisser.

Men hvis jeg skulle ansætte dig til at servere snaps for sømænd, ville jeg nok ikke vælge at bede dig skjule det store anker på brystet med et slips.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53

IværksætterGen:
og de synes bare det er spændende og sjov

Som de også nævner i programmet Miami Ink, er folk begyndt at få et mere frit syn på tatoveringer.

IværksætterGen:
Har aldrig oplevet kunder der har følt sig utrygge ved det.

Man ved jo ikke altid hvad folk tænker, kan jo sagtens være at nogle måske har følt det?

IværksætterGen:
Bare man er et super flinkt menneske.

Det er netop med til at gøre at folk de mister deres fordomme omkring "den slags mennesker" :-) - og er det vigtigste!

Som elektriker kan jeg nu ikke se noget problem i lidt tusser, men forstår godt folk i servicefaget måske helst vil have at de ikke er synlige. Og i sidste ende er det vel ejeren af virksomheden der bestemmer hvem han vil ansætte og hvordan han vil have hans forretning og medarbejdere til at fremstå?

All the best

Kasper Andreassen

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:57

Så du siger Hans at man skal ansætte de folk der passer kropsligt til opgaven?

Mvh

Emil

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 20:59

Hvis man vælger og stikke armene ned i et par bøtter maling må man også acceptere at mange døre lukker sig med mindre man vil arbejde i ungdoms tøjbutik.

Jeg er selv tatoveret og dækker med skjorte

Simon

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:00

Kasper-A:
Og i sidste ende er det vel ejeren af virksomheden der bestemmer hvem han vil ansætte og hvordan han vil have hans forretning og medarbejdere til at fremstå?

Der har du helt ret. Min mester synes det er et sjovt indslag at man har to terninger på armen f.eks.

Så længe der ikke står DØD OVER ANDERS FOGH eller sådan noget lign.

Mvh

Emil

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:01

Simon Thougaard Frandsen:

Hvis man vælger og stikke armene ned i et par bøtter maling må man også acceptere at mange døre lukker sig med mindre man vil arbejde i ungdoms tøjbutik.

Med mindre man finder den rigtige arbejdsgiver.

Side 1 ud af 6 (59 indlæg)