Hej aminoer Jeg sad og læste denne artikel: http://www.business.dk/karriere/maa-medarbejderen-vaere-taet-tatoveret Men jeg kan simpelthen ikke få det ind i hovdet at folk hykler over at en medarbejder har tatoveringer? Jeg har nemlig selv tatoveringer der kan ses, og det har da ikke tænkt at stoppe mig pga. job muglighederne. Jeg ved godt det er forskelligt fra arbejsgiver til arbejdsgiver, men hvad er jeres mening ? Ville i som chef under en jobsamtale vælge en fra bare fordi han/hun har tegnet på koppen? Det gør ham/hende jo ikke til et dårligere menneske. Synes ærligtalt det er noget pjat, at chefer diskriminer mod folk der har store synlige tatoveringer. Forsat god aften Emil |
Det kommer helt og aldeles an på hvilken opgave personen skulle udfylde i virksomheden..
Der er trods alt folk i Danmark der ikke føler sig helt trygge ved folk med tatoveringer ud over det hele, pga visse samfundsgrupper der typisk er kraftigt tatoverede og lader sig transportere på motoriserede tohjulede køretøjer..
Jeg kunne f.eks. forestille mig at en hårdtpumpet "rockertype" med tatoveringer over det hele kunne have udfordringer med at få job med meget kundekontakt, da det ganske enkelt virker skræmmende for nogen.