Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Input ønskes vedr. udlicitering af logistik opgaven i net virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er en gruppe fra Aarhus School of Business der er i gang med at undersøge hvorfor danske netbutikker ikke udlicitere deres logistik (lager, plukning og forsendelse) til eksterne leverandører, som man ser en klar tendens til i USA. I den forbindelse mangler vi noget input og vil høre om der er nogle der vil hjælpe med at dele jeres viden og erfaringer. Vores hoved undersøgelsesområdet er hvorfor netbutikker vælger at etablere eget lager i stedet for at benytte sig af virksomheder der har specialiseret sig i at håndtere logistik situationen og derved kan lade netbutikken koncentrere sig om det den bør være god til salg og kundeservice. Hvilke faktorer spiller ind her for netbutikker ikke vælger eller vælger at benytte et eksternt firma til logistikken.

Jeg håber i vil give jeres input.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

thomsen.aa:
hvorfor danske netbutikker ikke udlicitere deres logistik (lager, plukning og forsendelse) til eksterne leverandører, som man ser en klar tendens til i USA.

Hvordan er i kommet frem til ovennævnte påstand?  prøv evt. at tage en snak med AT postservice de burde vide noget om hvordan situationen er http://www.postservice.dk/default.asp

Personligt tror jeg at hovedparten af danske netbutikker er fritidsbutikker drevet på et mere eller mindre seriøst plan (ofte har de ikke en gang varerne på lager) med et forholdvis lille salg, for den type virkesomheder vil det ikke give mening at outsorce logistikken.

Mvh

Ravn

 

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er ellers et meget interessant emne, I der har taget fat på. Jeg tror, som Ravn også siger, at der er rigtig mange små fritids netbutikker, som ikke har råd/lyst til at binde en masse penge i et varelager og måske i stedet for benytter sig af dropshipping.

Derudover så tror jeg også, at det nok handler om en lidt psykologisk proces, hvor virksomhederne, skal vænne sig til, ikke at have fuld fysisk kontrol med alting. Det er nok en "vane", som er meget svær at lægge fra sig. For i mange tilfælde, vil netbutikkerne kunne spare en del penge og få frigivet mange ressourcer, hvis de benyttede sig af professionelle logistikfirmaer.

Håber I kan bruge mit lille input i jeres projekt.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Faldt lige over jeres indlæg ved en tilfældighed da jeg netop står i den situation!

Har i dag været til møde med mit shippingfirma, som spurgte til min strategi vedr. salg.
Da jeg nævnte at jeg netop ikke ville stå med det administrative med lager, plukning og forsendelse og derfor forventede at mit salg ville blive til eksisterende forhandlere med en Webshop, nævnte han at de skam havde mulighed for at klare dette.  

Så vil meget gerne læse jeres rapport/undersøgelse når den er klar!!
Og hvis i mener jeg kan bidrage med mere omkring mine overvejelser til jeres undersøgelser er i velkommen til at sende mig en PM - så kan jeg uddybe nogle af de ting jeg overvejer!

Hilsen Flemming 

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har for nyligt startet en virksomhed op, hvor vi sælger webshops med integration til varelager, hvor kunderne skal have deres varer opbevaret. Vi administrerer derved oprettelse af webshop, modtagelse/afsendelse af varer, udsendelse af T&T, udsendelse af SMS, udsendelse af faktura osv, så det eneste kunden skal er at købe varer og få dem leveret til lageret. Som udgangspunkt selv kører webshoppen (opdaterer varer, laver markedsføring osv).

Baggrunden er taget i vores egen webshop, hvor det var alt for dyrt at betale over 60,- kr pr pakke til Post for en pakke med omdeling, samt derudover bruge tiden på håndtering. Nu kan vi holde portoprisen under 40,- + ca. 15-20 kr i håndtering (lager, pluk, emballage, udsendelse osv,) hvilket gør at vi med samme udgifter som før faktisk får gratis håndtering og derved kan fokusere på at sælge. 

Det er denne tankegang vi nu er gået videre med og tilbyder til både små private webshops, men også virksomheder der distribuerer produkter til en masse forhandlere.

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved at starte webshop og er interesseret i en service som det lader til i har etableret, dvs. dybest set få nogen til at håndtere det praktiske vedr. ordrebehandling og forsendelse.

Jeg håber du vil sende mig en mail på brian@degn.net

DBH

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)