Hej Vi er en gruppe fra Aarhus School of Business der er i gang med at undersøge hvorfor danske netbutikker ikke udlicitere deres logistik (lager, plukning og forsendelse) til eksterne leverandører, som man ser en klar tendens til i USA. I den forbindelse mangler vi noget input og vil høre om der er nogle der vil hjælpe med at dele jeres viden og erfaringer. Vores hoved undersøgelsesområdet er hvorfor netbutikker vælger at etablere eget lager i stedet for at benytte sig af virksomheder der har specialiseret sig i at håndtere logistik situationen og derved kan lade netbutikken koncentrere sig om det den bør være god til salg og kundeservice. Hvilke faktorer spiller ind her for netbutikker ikke vælger eller vælger at benytte et eksternt firma til logistikken. Jeg håber i vil give jeres input. |
thomsen.aa:hvorfor danske netbutikker ikke udlicitere deres logistik (lager, plukning og forsendelse) til eksterne leverandører, som man ser en klar tendens til i USA.
Hvordan er i kommet frem til ovennævnte påstand? prøv evt. at tage en snak med AT postservice de burde vide noget om hvordan situationen er http://www.postservice.dk/default.asp
Personligt tror jeg at hovedparten af danske netbutikker er fritidsbutikker drevet på et mere eller mindre seriøst plan (ofte har de ikke en gang varerne på lager) med et forholdvis lille salg, for den type virkesomheder vil det ikke give mening at outsorce logistikken.
Mvh
Ravn