Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder side-RPM? i adsense

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige startet med adsense og der sker ikke meget her i starten men hvad betyder talene under side-RPM i min adsense oversigt og side-CTR?

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 14:04

Er det noget med at CTR er Klikfrekvensen så hvis jeg har 100 sidevisninger og der er 2 der klikker så bliver CTR 2%?

Og som jeg forstår det er RPM indtjeningen pr. 1000 sidevisninger?

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 09:57

I min (dansk interface) hedder den side e-cpm og ikke rpm - men går ud fra det er samme område vi snakker om, og ja, det er indtægten estimeret på 1000 visninger :)
Så hvis du har lavet 500 visninger og tjent 100 kr så bliver din side ecpm 200 kr

Og din site-ctr er korrekt forstået, det er klikfrekvensen, så den behøves jeg vist ikk gennemgå dybere :)

Håber det hjalp lidt

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:20

eCPM står "effective cost per mille" og RPM for "revenue per mille". De to ting er det samme; i den gamle (normale) google adsense brugerflade anvendes eCPM og i den nye anvendes RPM. Som Nick skriver, er det din indtægt pr. 1000 sidevisning.

I andre affiliateprogrammer kaldes denne værdi typisk CPM, hvilket står for "cost per mille".

/JG

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 09:18

Hej med jer,

Ved godt at det er et gammelt indlæg her, men jeg kan se, at der er blevet debatteret omkring RPM og eCPM og har lige et relateret spørgsmål. Hvilke erfaringer har I forskellige affiliate marketers gjort jer omkring RPM. Hvad er en god/fornuftig RPM. Mine svinger mellem 0 og 141 kr. på mine sites. Jeg har ikke været i gang med adsense så længe, så vil høre, om der er en gylden rule of thumb eller det er meget forskelligt fra branche til branche?

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)