I min (dansk interface) hedder den side e-cpm og ikke rpm - men går ud fra det er samme område vi snakker om, og ja, det er indtægten estimeret på 1000 visninger :) Så hvis du har lavet 500 visninger og tjent 100 kr så bliver din side ecpm 200 kr
Og din site-ctr er korrekt forstået, det er klikfrekvensen, så den behøves jeg vist ikk gennemgå dybere :)
eCPM står "effective cost per mille" og RPM for "revenue per mille". De to ting er det samme; i den gamle (normale) google adsense brugerflade anvendes eCPM og i den nye anvendes RPM. Som Nick skriver, er det din indtægt pr. 1000 sidevisning.
I andre affiliateprogrammer kaldes denne værdi typisk CPM, hvilket står for "cost per mille".
Ved godt at det er et gammelt indlæg her, men jeg kan se, at der er blevet debatteret omkring RPM og eCPM og har lige et relateret spørgsmål. Hvilke erfaringer har I forskellige affiliate marketers gjort jer omkring RPM. Hvad er en god/fornuftig RPM. Mine svinger mellem 0 og 141 kr. på mine sites. Jeg har ikke været i gang med adsense så længe, så vil høre, om der er en gylden rule of thumb eller det er meget forskelligt fra branche til branche?