Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

politiet ignorerede min anmeldese af flere spammer.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DanB:
For personligt syntes jeg at der skal prioriteres lige lovligt meget i politiets arbejde for tiden.

Du får alle tiders store chance for selv at bestemme hvordan politiets arbejde skal prioriteres ved det næste folketingsvalg. Hvis du kan stemme en person ind ind på Tinge som vil give politiet flere ressourcer og som kan overbevise de andre 178 medlemmer at de skal stemme for det så kan du stemme på den person.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

DanB:

Jeg anmeldte faktisk også sagen til Forbrugerombudsmanden, de har en mail til Dansk spam og en til udenlandsk, og jeg brugte den danske... Men hørte INTET.... Derfor jeg til sidst gik til politiet direkte.

Det tager ofte længere tid at benhandle denne slags sager end de fleste anmeldere har tålmodighed til. Det er ikke noget der sker fra hverken dag til dag eller måned til måned for den sags skyld. Mange af de spam-sager der endelig kommer fra retten kan have været mere end et år undervejs.

Du bliver derfor nødt til at væbne dig med tålmodighed og vide at du har gjort dit.

At forvente at forbrugerombudsmanden skal give en personlig tilbagemelding til alle der anmelder spam er ugennemtænkt. Så kunne vi (folket) bruge samtlige offentlige midler reserveret til forbrugerombudsmanden på at ansætte folk til at holde os up-to-date med deres arbejde.

DanB:
Jeg mener bare, at hvis folk bryder loven, så er det sgu da politiets pligt at gøre noget ved det...

Nej det er retssystemets. Først skal der fastslås om der er foretaget en forbrydelse. Politiet er den udøvende magt ikke den dømmende i vores samfund. I modsætning til et indbrud eller et mord, så er det ikke nær så åbenlyst hvorvidt der er foretaget en forbrydelse eller ej i en spam-sag. Du kan sagtens være overbevist om at du er blevet spammet i modstrid med loven, men vores retssystem er nu en gang bygget op således at begge parter skal have en chance for at fremføre deres sag. Medmindre der skal samles beviser ind eller lignende har politiet ikke det store at skulle have gjort.

Hvis du endelig skulle gøre noget så skulle du overveje at kontakte en advokat og stævne afsenderen for spam eller lignende, og selv betale omkostningerne for at tage det igennem retssystemet og få en dom.

Netop fordi erstatningssagerne er så små i enkeltsager omkring spam, kører den slags igennem forbrugerombudsmanden hvor der kan samles belæg for en større erstatning pga størrelsen af sagsanlægget og antallet af forudrettede. Enkeltsager vil som regel ryge under bagatelgrænsen, på samme måde som hvis du forsøgte at sætte hele retsystemet i gang fordi du vil have en mand dømt for at stjæle et æble fra dit æbletræ fyldt med æbler eller lignende.

Det er irriterende ja (tro mig jeg ved alt om det og arbejder i en branche hvor vi som afsendere på vejne af andre ofte får skylden for alt ondskab på internettet og i verden), men man bliver også nødt til at trække vejret en gang og se perspektivet i det hvis alle og enhver brugte de offentlige systemer til at få afgjort små tviste hvor skaden reelt set er minimal.

Mit bedste råd til dig er at kontakte viasat (måske endda ved et rekommanderet brev til ledelsen) og fortælle dem din historie og hvorfor du føler at de generer dig og bede dem holde op med det. Men lad være med at gøre det i den sædvanlige skingre tone som det som regel ender med med folk der vil beklage sig, med store bogstaver og tåbelige påstande og udtryk eller fornærmelser. Gør det sagligt og konstruktivt og hvis det er et rekommanderet brev så ved du at de har modtaget det.

Hvis du har pengene kan du vælge at stævne dem af principsag, men det bliver formodentlig ikke billigt.

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du tilmelder dig robinsonlisten, er er der reklameforbud, og så er det forbudt at kontakte dig telefonisk. Såfremt de gør det, risikerer de en bøde på 20.000 kr. Så tilmeld dig den, og så næste gang de ringer, så spørg om navn og fortæl derefter at du er med på listen, så plejer de ikke at ringe igen.

 

vh. Louise

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

men har man sagt ja til opkald via en feks en konkurense, så ophæver det vel robinsonlisten eller reklameforbud i cvr?

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Er robinsonlisten ikke fremadrettet, så alle der har fået dit telefon nummer og mail før optagelsen i robinsonlisten kan godt bruge dem? Sådan gælder det, i hvertfald for virksomheder der søger om reklamebeskyttelse.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

DanB:

Lars: Jeg har hørt at Viasat benytter eksterne telemarketing firmaer til deres opkald, og at Viasat specifikt beder dem være høflige... men når det kommer til stykket handler det jo om at tjene penge for de telemarketing fyre... Hvis de skal bruge 2 min på at afmelde en, så ryger deres opkaldsstatistik jo.

De første mange mange gange bad jeg dem pænt om at afmelde mig, først sagde de "ja det sørger jeg for", men så ringede de igen, da jeg så bad dem afmelde mig blev der bare knaldet på, igen og igen...... Jeg endte med at skrige som et galt kvindemenneske ind i røret hver gang de ringede, til sidst fattede de det, og er nu afmeldt :-)

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=126479

Markedsføringsloven §6

Stk. 5. Første gang en erhvervsdrivende retter henvendelse som nævnt i stk. 3 til en bestemt fysisk person, der ikke er anført i fortegnelsen fra CPR, skal den erhvervsdrivende tydeligt og på en forståelig måde oplyse om retten til at frabede sig henvendelser som nævnt i stk. 3 fra den erhvervsdrivende. Den pågældende skal samtidig gives adgang til på en nem måde at frabede sig sådanne henvendelser.

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:

men har man sagt ja til opkald via en feks en konkurense, så ophæver det vel robinsonlisten eller reklameforbud i cvr?

 

Du skal naturligv få ophævet det samtykke. Hvis du selv har samtykket til det, er der jo heller ikke så meget politiet kan gøre ved det.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke regne med hjælp fra Politiet til noget som helst.  Du kan blive jagtet rundt i hele byen af en flok påvirkede psykopater der vil stikke dig ned for blot at få at vide at du må klare dig selv når du ringer til politiet. (virkelig hændelse) Der kan fortælles mange flere historie om de politiet ikke gider hjælpe end de de der ved et udforklareligt mirakel får lidt hjælp.

xxx

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber, du glæder dig over, at du ikke har større problemer. Men uanset hvad, er det fint du føler så stærkt for sagen; hvis du ville bruge den samme energi på noget konstruktivt, kunne du sikkert få meget succes med det.

I den konkrete sag ville jeg alvorligt overveje at glemme det hele og om nødvendigt skifte e-mail adresse og telefonnummer. Det er der faktisk eksempler på, at man godt kan overleve :-)

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej

 

jeg har et godt tip til jer alle på det punkt, jeg har simpel hen sendt regning til alle spammere på 5000 kr som jeg vurderer de skal betale, for min tid at læse deres ulovlige mail og forholde sig til den. dvs hvis de nægter at betale en regning og jeg kan påvise at de har sendt mig mere end 2 mails, sender jeg dem i retten, de få en stævning på bøde og advokat omkostninger.

1. man kan tjenne penge på spam

2. man kan godt sagsøge vedkommende

3. og man altid vinder

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)