Har læst lidt med et stykke tid her inde, ganske dejlig forum I har her! Nå, til sagen. Det er sådan at jeg har startet et telemarketing kontor op for halvanden måneds tid siden ca., hvor at vi mødebooker til div.. Jeg har på nuværende tidspunkt 5-6 ansatte. Igår efter arbejde kommer en af mine ansatte op til mig, og fortæller meget meget kort, at han siger op, pg.a. at en fyr, som tidligere selv havde et mødebooknings kontor (som han kørte helt i sænk, og ikke udbetalte løn til de ansatte osv.). Nå, men denne fyr valgte, efter at han var gået konkurs, at gå ind i branchen, som kørende sælger, efter han i mellemtiden brændte et job af som mellemleder i en større dansk telemarketing virksomhed, og mener faktisk også at det selskab har sagsøgt ham grundet en konkurrenceklausul. Nå, men for phonere, er det præcis samme arbejdsopgave de skal udfylde. Blot at ham fyren her har været så fræk at betale en lille bitte skilling mere end undertegnet. Det der pisser mig mest af, er at jeg har brugt rimelig lang tid (faktisk lang tid), på at lære den her specifikke phoner op. Phoneren var endelig kommet op på det stadie hvor han var begyndt at tjene penge til virksomheden, så det er en utrolig bitter smag jeg sidder med lige nu! Hvad skal jeg gøre?! Mener at have hørt noget med, at man ikke må stjæle medarbejdere, på en så direkte måde, som ham fyren gør. Og for at gøre det fuldendt, så får min phoner vist ikke engang en lønseddel!! Kom gerne med alle tænkelige råd kære Amino'ere! Vh Thomas |
Hej Thomas
Det er en rigtig træls situation og jeg kan godt forstå din frustation!
Tror du skal hoppe i helikopeteren og kigge ned på situationen ovenfra.
Tyveri af medarbejder ? Tja det er muligt han "stjæler" medarbejderen, men det er jo den pågældende medarbejder som selv siger op og vælger at skifte arbejdsplads pga. løn. Umiddelbart er det jo ikke ulovligt, hvis medarbejderen overholder de gældende regler og sin kontrakt med dig. Om medarbejderen modtager sin løn fra den anden virksomhed er jo ikke dit problem...
Jeg har selv været i branchen bl.a. som chef for et større telemarketingfirma (6 år) og min overbevisning er, at medarbejderen vender tilbage, når han/hun finder ud af at græsset alligevel ikke er grønnere over hos naboen. Hvis jeg var dig, ville jeg ønske medarbejderen held og lykke med det nye job og fortælle at han/hun selvfølgelig er velkommen tilbage, hvis han/hun søger arbejde igen.
Så har du ladet døren stående åben og gjort dit til, at medarbejderen er kommet godt ud af din virksomhed. Skulle det så gå galt, hos den anden virksomhed, så vil du med står sandsynlighed få en meget loyal medarbejder ud af det...
Du får ikke noget godt ud af, at være sur. Svine den anden virksomhed til eller prøve at holde på medarbejderen. Det giver kun problemer.... Faktisk vil jeg sige, at jo hurtigere medarbejderen stopper jo bedre for dig, da man i et jobskifte sjældent yder 100% på det gamle job, da man ved at man er på vej væk. Man er mentalt videre og derfor er det bedre, at man kommer hurtigt videre
Tænk positivt. Job markedet er gunstigt lige nu, da der er mange arbejdsløse og hvem ved måske er der en ny super medarbejder lige om hjørnet.
Mvh Kim