Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Går links tabt ved ændring af url-navn?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg havde en kategori på min shop: maler-maling.dk som hed Tapet og så tænkte jeg at jeg ville have et søgeord mere på den kategori, og tilføjede "& Fototapet" så den nu hedder "Tapet & Fototapet"

Men nu kan jeg se, at jeg er faldet fra en side 4 placering til side 38Sad

Og kører jeg yahoo.siteexplorer på den, viser den "no page" og kun 3 inlinks.

Ødelægger jeg alle mine inlinks ved at ændre urlnavnet, på den måde?

Kan jeg nå at redde den igen, ved at slette det jeg tilførte kategorinavnet, nemlig "& Fototapet" så kommer urlen jo til at hedde det samme igen Angel

Håber nogen kan hjælpe mig her?

Dbh

Michael Haahr

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den gamle URL findes vist stadig, så du nu har 2 ens sider. Du skal have lavet en 301 redirect fra den oprindelige til den nye URL, så vil du få størstedelen af din trust med over.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 23:38

301 så skulle den være på plads..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:44

Som nævnt i de to første svar, er en 301 redirect fra den gamle URL til den nye en rigtig god idé. Langt størstedelen af linkjuicen ryger med, men ikke den hele. Derfor er det altid værd at følge op med lidt linkbuilding når man flytter sider, hvis man er í et konkurrencepræget marked, hvor tabet af den mindste smule linkværdi kan gøre, at konkurrenterne overhæler dig.

/ Emil Blücher

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 23:59

Okay. Mange tak for Jeres svar Yes

Og det hjælper ikke hvis jeg bare sletter "& Fototapet" fra urlen igen?? Surprise

Dbh

Michael Haahr

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:57

Jo, så skal du bare lave 301 redirect fra den nye til den gamle istedet. Det er vigtigt at du ikke har 2 ens sider, da Google ikke er specielt vild med dublicate content.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 09:41

Okay tak for svaret.

Nu ved jeg ikke selv lige hvordan man laver 301 men så må min webmaster jo gøre det for mig Angel

Go weekend

Michael Haahr

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:23

Michael Haahr:
Nu ved jeg ikke selv lige hvordan man laver 301

Det skal du ikke være ked af, det ved jeg heller ikke Smile Vi har fået det lavet sådan at hvis vi sletter en mobil helt, så laves der automatisk en 301 redirect til hovedkategorien. Hvis vi ændrer URL i en nyhed, så laves der også automatisk en 301 redirect fra den gamle URL til den nye. Så vidt jeg husker, var det ikke en ret stor post på budgettet at få lavet.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 10:34

Nicolaj Thomasen:
Det skal du ikke være ked af, det ved jeg heller ikke Smile Vi har fået det lavet sådan at hvis vi sletter en mobil helt, så laves der automatisk en 301 redirect til hovedkategorien. Hvis vi ændrer URL i en nyhed, så laves der også automatisk en 301 redirect fra den gamle URL til den nye. Så vidt jeg husker, var det ikke en ret stor post på budgettet at få lavet.

Det lyder godt nok smart Yes Jeg skal også lige have tjekket min side igennem for fejl i links. Frank H. har skrevet om et program som gennemgår hele ens side, og finder ødelagte og døde links. Den skal jeg lige kigge lidt nærmere på Wink

Dbh

Michael Haahr

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)