Jeg havde en kategori på min shop: maler-maling.dk som hed Tapet og så tænkte jeg at jeg ville have et søgeord mere på den kategori, og tilføjede "& Fototapet" så den nu hedder "Tapet & Fototapet"
Men nu kan jeg se, at jeg er faldet fra en side 4 placering til side 38
Og kører jeg yahoo.siteexplorer på den, viser den "no page" og kun 3 inlinks.
Ødelægger jeg alle mine inlinks ved at ændre urlnavnet, på den måde?
Kan jeg nå at redde den igen, ved at slette det jeg tilførte kategorinavnet, nemlig "& Fototapet" så kommer urlen jo til at hedde det samme igen
Den gamle URL findes vist stadig, så du nu har 2 ens sider. Du skal have lavet en 301 redirect fra den oprindelige til den nye URL, så vil du få størstedelen af din trust med over.
Som nævnt i de to første svar, er en 301 redirect fra den gamle URL til den nye en rigtig god idé. Langt størstedelen af linkjuicen ryger med, men ikke den hele. Derfor er det altid værd at følge op med lidt linkbuilding når man flytter sider, hvis man er í et konkurrencepræget marked, hvor tabet af den mindste smule linkværdi kan gøre, at konkurrenterne overhæler dig.
Jo, så skal du bare lave 301 redirect fra den nye til den gamle istedet. Det er vigtigt at du ikke har 2 ens sider, da Google ikke er specielt vild med dublicate content.
Det skal du ikke være ked af, det ved jeg heller ikke Vi har fået det lavet sådan at hvis vi sletter en mobil helt, så laves der automatisk en 301 redirect til hovedkategorien. Hvis vi ændrer URL i en nyhed, så laves der også automatisk en 301 redirect fra den gamle URL til den nye. Så vidt jeg husker, var det ikke en ret stor post på budgettet at få lavet.
Det skal du ikke være ked af, det ved jeg heller ikke Vi har fået det lavet sådan at hvis vi sletter en mobil helt, så laves der automatisk en 301 redirect til hovedkategorien. Hvis vi ændrer URL i en nyhed, så laves der også automatisk en 301 redirect fra den gamle URL til den nye. Så vidt jeg husker, var det ikke en ret stor post på budgettet at få lavet.
Det lyder godt nok smart Jeg skal også lige have tjekket min side igennem for fejl i links. Frank H. har skrevet om et program som gennemgår hele ens side, og finder ødelagte og døde links. Den skal jeg lige kigge lidt nærmere på