Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår I, at jeres mails kommer i "uønsket"?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Når jeg sender mails ud med Twilight Danmark, så ender de altid i "uønsket".

Hvordan undgår I, at jeres mails kommer I "uønsket" mappen? 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 22:31

Hvordan sender du dine emails ud??
Hvilket system?? Til hvor mange modtagere? 
html eller text emails?
Har du permission på alle modtagere? 
+ et hav af andre spg. - men vi starter her. 

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 22:35

Jeg bruger Mailchimp til nyhedsbrev udsendelse. De er såkaldt "Whitelistet" hos de fleste e-mail udbyderer.

Men det er stadigvæk ingen garanti for at de ikke ryger i "uønsket" post.

Hvis du derimod selv sender dem. Skal man vist nok lave nogle fiduser for at de ikke havner i "uønsket" post.

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 06:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Som Agent skriver er det lidt svært at komme med et generelt svar på uden at kende de nærmere omstændigheder, der er lidt forskellige aspekter at tage i betragtning hvor du ikke nødvendigvis kan påvirke dem alle. For det første er der selve mailen (udformningen, indholdet af den, emnelinjen etc.), som bør være lavet så det virker som en reel mail og indeholde en mulighed for at modtageren kan afmelde sig igen. Gør eventuelt mailsne personlige med modtagerens navn etc., så det ikke virker som om alle de mails du udsender er 100% ens, og sørg for at dine mails er relevante for brugerne så de ikke markerer dem som spam (for markerer nok brugere dem som spam, risikerer du at mailtjenesten rent faktisk tror du sender spam).

Her ud over er der det mere tekniske bagved som ofte er der hvor det går galt, og hvor man kan optimere muligheden for at komme i gennem direkte til indbakken. Det kan være ting som om der er opsat reverse DNS/PTR record for mailserverens IP adresse, om der er SPF record (og den er sat ordentligt op) for dit afsenderdomæne, om man f.eks. har opsat DKIM for ens domæne i DNS'en og på mailserveren og forskellige andre forhold - har du egen server og giver ovenstående lidt mening for dig så burde du selv kunne kigge på det, har du ikke og/eller er det sort snak for dig så gør du nok bedst i at tage en snak med din udvikler, hostingleverandør eller en anden fagmand om det.

Du kan for en god ordens skyld også undersøge om den mailserver du sender via ikke er blacklistet nogen steder, hvilket nemt kan være sket hvis du deler mailserver med andre eller hvis andre har haft IP adressen før dig (eller hvis din udbyder har eller har haft store problemer med udsendelse af spam fra deres netværk). Ligeledes har nogen mailtjenester som f.eks. Microsoft nogle tjenester hvor du kan følge med i om de mails der kommer fra din IP (hvis du har din egen) ender i spam mappen, samt om der er modtagere der aktivt markerer dine mails som junk. Igen ligesom det andet, hvis ikke du har forstand på det eller tid og mod til at sætte dig ind i det så få hellere hjælp af en fagmand.
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:22

Sune Christesen:
Du kan for en god ordens skyld også undersøge om den mailserver du sender via ikke er blacklistet nogen steder, hvilket nemt kan være sket hvis du deler mailserver med andre eller hvis andre har haft IP adressen

Tak for et godt indlæg, rart at se dig på banen indimellem!

Jeg vil blot tilføje at hvis folk ikke kender det , så er MXtoolbox  en god ting at benytte sig af, de tilbyder endda at overvåge en mailserver gratis, og så får man en mail, hvis ens mailserver feks bliver blacklistet

Et råd mere, som forbavsende få bruger, er at gå med i Microsoft Sender ID program

http://www.microsoft.com/mscorp/safety/technologies/senderid/default.mspx

Det er ikke nogen garanti, men jeg har bemærket forskelle på domæner der deltager og så dem der ikke gør

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 10:41

Hej alle sammen!

Hold da op. Jeg er imponeret. Det viser blot hvor fantastisk et sted Amino er!

Alle jeres svar er virkelig gode. Det system jeg bruger er blot et Wordpress plugin som hedder Email Users 2.

Måden hvorpå jeg sender mails ud er, at jeg sender mailen ud til alle på 1 gang! Det ville tage mig hundred år at sende en særlig mail ud af gangen. Jeg har cirka 800 abonnenter som jeg sender mailen ud til.
Mailen er HTML. Om jeg har tilladelse ved jeg ikke, men de har jo abonneret eller tilføjet deres mail via min wordpress.

Men jeg kigger på de ting I forslog! Tak! 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 11:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

God start!

I dit tilfælde vil jeg anbefale at bruge Mailchimp eller et af de andre gratis email systemer! Gætter på det primært er info du sender ud og du ikke som sådan har nogen indtjening på det. Så ingen grund til en stor professionel løsning.

De fleste email udbydere som Gmail, Yahoo og Hotmail stiller skarpt på hvem afsenderen er og da dit domæne ikke er "anderkendt" som email afsender vil dine emails i de fleste tilfælde ende direkte i uønsket! (De holder også øje med om dine emails bliver åbnet. Så hvis en modtagere igennem en periode ikke åbner og læser dine emails vil de automatisk begynde at havne i uønsket)
(Du kan også bede dine modtagere om at tilføje dig til sikker afsender!)

Der er skrevet mange slags rapporter om den slags! kan godt finde lidt info til dig hvis det er.Men start med Mailchimp og se om det ikke give bedre resultater.

Dernæst skal du kigge på dit design og indhold Smile - Kig evt. denne tråd - har givet et par link med muligheder: http://www.amino.dk/forums/t/127701.aspx?#856928 

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)