Hej Aminoer. |
Hvordan sender du dine emails ud??
Hvilket system?? Til hvor mange modtagere?
html eller text emails?
Har du permission på alle modtagere?
+ et hav af andre spg. - men vi starter her.
Hej Aminoer. |
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.
Hvordan sender du dine emails ud?? |
For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!
Jeg bruger Mailchimp til nyhedsbrev udsendelse. De er såkaldt "Whitelistet" hos de fleste e-mail udbyderer. Men det er stadigvæk ingen garanti for at de ikke ryger i "uønsket" post. Hvis du derimod selv sender dem. Skal man vist nok lave nogle fiduser for at de ikke havner i "uønsket" post. Med venlig hilsen, Àsgeir Gunnarsson |
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
Her ud over er der det mere tekniske bagved som ofte er der hvor det går galt, og hvor man kan optimere muligheden for at komme i gennem direkte til indbakken. Det kan være ting som om der er opsat reverse DNS/PTR record for mailserverens IP adresse, om der er SPF record (og den er sat ordentligt op) for dit afsenderdomæne, om man f.eks. har opsat DKIM for ens domæne i DNS'en og på mailserveren og forskellige andre forhold - har du egen server og giver ovenstående lidt mening for dig så burde du selv kunne kigge på det, har du ikke og/eller er det sort snak for dig så gør du nok bedst i at tage en snak med din udvikler, hostingleverandør eller en anden fagmand om det. Du kan for en god ordens skyld også undersøge om den mailserver du sender via ikke er blacklistet nogen steder, hvilket nemt kan være sket hvis du deler mailserver med andre eller hvis andre har haft IP adressen før dig (eller hvis din udbyder har eller har haft store problemer med udsendelse af spam fra deres netværk). Ligeledes har nogen mailtjenester som f.eks. Microsoft nogle tjenester hvor du kan følge med i om de mails der kommer fra din IP (hvis du har din egen) ender i spam mappen, samt om der er modtagere der aktivt markerer dine mails som junk. Igen ligesom det andet, hvis ikke du har forstand på det eller tid og mod til at sætte dig ind i det så få hellere hjælp af en fagmand. |
Tak for et godt indlæg, rart at se dig på banen indimellem! Jeg vil blot tilføje at hvis folk ikke kender det , så er MXtoolbox en god ting at benytte sig af, de tilbyder endda at overvåge en mailserver gratis, og så får man en mail, hvis ens mailserver feks bliver blacklistet Et råd mere, som forbavsende få bruger, er at gå med i Microsoft Sender ID program http://www.microsoft.com/mscorp/safety/technologies/senderid/default.mspx Det er ikke nogen garanti, men jeg har bemærket forskelle på domæner der deltager og så dem der ikke gør |
Hej alle sammen! |
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.
God start! I dit tilfælde vil jeg anbefale at bruge Mailchimp eller et af de andre gratis email systemer! Gætter på det primært er info du sender ud og du ikke som sådan har nogen indtjening på det. Så ingen grund til en stor professionel løsning. De fleste email udbydere som Gmail, Yahoo og Hotmail stiller skarpt på hvem afsenderen er og da dit domæne ikke er "anderkendt" som email afsender vil dine emails i de fleste tilfælde ende direkte i uønsket! (De holder også øje med om dine emails bliver åbnet. Så hvis en modtagere igennem en periode ikke åbner og læser dine emails vil de automatisk begynde at havne i uønsket) Der er skrevet mange slags rapporter om den slags! kan godt finde lidt info til dig hvis det er.Men start med Mailchimp og se om det ikke give bedre resultater. Dernæst skal du kigge på dit design og indhold |
For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!