Jeg står i den situation at jeg selv mener jeg har en udemærket idé, men jeg skal sgu lidt forskelligt på hjerte, jeg håber I kan hjælpe. Jeg ved ikke hvor holdbar min idé er, men efter at have set en videoblog fra Thomas Rosenstrand, så skal den som minimum luftes. Jeg går med planerne om at lave et online (betalings?)-forum. Jeg er fint inde i miljøet, dyrker det selv og har da også kontakt med enkelte, der er 'værd' at kende, hvis i forstår. Der findes enkelte af disse forums, men de er fyldt med trolls eller med utrolig lavt niveau. Det jeg vil, er at samle dem der faktisk er værd at lytte til i et online forum. Jeg har altså en idé og jeg mener at jeg er i en fin position, til at kunne trække enkelte fra miljøet med, og så tage den derfra. Derfor tænkte jeg, at jeg laver sgu bare mit eget forum, hvor svært kan det være! - Det har jeg nu droppet. Jeg har altså: Tid Vilje En idé Kendskab til branchen Et netværk Jeg har ikke: Et forum og en handleplan (og sikkert andet). Hvad er mit næste træk så? Skal jeg trække i nogle af dem jeg kender, skal jeg finde en partner (eller købe et website) eller hvordan står jeg? |
Har du undersøgt hvad det vil koste dig at få lavet et forum, som du ønsker det?
Derefter må du finde ud af om du har kapitalen til det.. Hvis ikke du har det, må du jo alliere dig med en partner, som kan komme med noget kapital.
Men først og fremmest ville jeg, hvis jeg var dig, starte med at lave en præcis oversigt over hvad du ønsker og hvordan du vil opnå det.
Derefter undersøge alle de løsninger du ser som mulige..
Mvh Tobias.