Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At føre ud i livet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino,

Jeg står i den situation at jeg selv mener jeg har en udemærket idé, men jeg skal sgu lidt forskelligt på hjerte, jeg håber I kan hjælpe.

Jeg ved ikke hvor holdbar min idé er, men efter at have set en videoblog fra Thomas Rosenstrand, så skal den som minimum luftes. 

Jeg går med planerne om at lave et online (betalings?)-forum. Jeg er fint inde i miljøet, dyrker det selv og har da også kontakt med enkelte, der er 'værd' at kende, hvis i forstår. Der findes enkelte af disse forums, men de er fyldt med trolls eller med utrolig lavt niveau. Det jeg vil, er at samle dem der faktisk er værd at lytte til i et online forum.

Jeg har altså en idé og jeg mener at jeg er i en fin position, til at kunne trække enkelte fra miljøet med, og så tage den derfra. 

Derfor tænkte jeg, at jeg laver sgu bare mit eget forum, hvor svært kan det være! - Det har jeg nu droppet.

Jeg har altså:

Tid

Vilje

En idé

Kendskab til branchen

Et netværk

Jeg har ikke:

Et forum og en handleplan (og sikkert andet).

Hvad er mit næste træk så?

Skal jeg trække i nogle af dem jeg kender, skal jeg finde en partner (eller købe et website) eller hvordan står jeg? 

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 16:09

Har du undersøgt hvad det vil koste dig at få lavet et forum, som du ønsker det?

Derefter må du finde ud af om du har kapitalen til det.. Hvis ikke du har det, må du jo alliere dig med en partner, som kan komme med noget kapital.

Men først og fremmest ville jeg, hvis jeg var dig, starte med at lave en præcis oversigt over hvad du ønsker og hvordan du vil opnå det.

Derefter undersøge alle de løsninger du ser som mulige..

Mvh Tobias.

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:18

Hej Tobias og tak for svar.

Jeg har selvfølgelig arbejdet lidt videre med min idé, og har en fandens masse forestillinger i hovedet, og også fået skrevet en lille forretningsplan.

Jeg er kommet frem til at jeg har to muligheder. Enten skal jeg have en til at designe et helt forum til mig + have ham som webmaster, da at forum er under konstant udvikling, og der vil blive meget at se til for en ung studerende, hvis jeg skulle stå på helt egne ben. Det kan selvfølgelig hurtigt blive meget dyrt, men min anden mulighed er så at sælge en større %del af projektet. Det vil gøre at det bliver en fælles investering, og jeg derfor ikke har samme økonomiske situation med køb og vedligeholdelse af hjemmeside - men der er jo så mange fuskere derude, at finde en partner man kan arbejde med, som er nogenlunde dygtig og som er til at stole på og som bliver i projektet - det er meget at bede om, og ikke engang sikkert jeg kan finde en der gider at ligge samme energi og gejst i projektet.

Så nu har jeg lagt en opgave ud på freelancer, ser hvad det kan komme til at koste, samtidig er jeg da også interesseret i at lytte med, hvis en grafiker mener at det er netop HAM jeg står og mangler til design og vedligeholdelse af website.

Hvis der sidder en derude, som har noget erfaring med opstart af noget lignende dette, eller generelle guldkorn i tror jeg kan bruge, ville jeg blive taknemmelig hvis jeg kunne få en MSN/Skype, da jeg nok har en masse små løbende spørgsmål.

Jeg håber det hele giver mening.

Bedste hilsner

Ketelsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)