Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med 'synes godt om' mod adgang til rabat koder og 'tag et billede konkurrencer' på facebook

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som overskriften lyder, så søger jeg lidt erfaringer med, at give sine besøgende på hjemmesiden mulighed for at modtage en rabat kode, hvis de går ind og 'synes godt om' vores side på facebook.

Er der noget, som du har positive eller negative erfaringer med?

Hvordan virker det på dig som besøgende på en hjemmeside, at du kan modtage en rabat kode, men kun hvis du lige 'synes godt om'?

Derudover har jeg tænkt på, at oploade billeder af de produkter, som jeg skriver om og så kan man 'tag' sig selv på et billede og så være med i en konkurrence om det produkt.

Nogle der har erfaringer med sådan en konkurrence - positive eller negative?

Det skal lige nævnes, at jeg ikke har en webshop, men en guide/informationsside om et produkt og nogle henvisninger til webshops, hvor dette produkt kan købes. Disse webshops har så givet mig en kode, som jeg kan udleverer til mine besøgende og har så overvejet at gøre det på ovenstående måde.

På forhånd tak.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 13:42

Slet ingen der har erfaring med ovenstående?

Synes da tit man ser det på Facebook, så nogle må gøre det, men det er måske "ikke-amino'er" Big Smile

Er det fordi Amino'er ved, at det er en dårlig ide og holder sig langt væk fra at lave sådanne ting?

Mvh

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 13:57

Jeg er næsten igennem Gary Vaynerchucks "The thank you economy". Du får lige et citat:

"It's not the number of followers you have or "likes" you get, it's the strength of your bond with your followers that indicates how much anyone cares about what you have to say. In this game, the one with the most real relationships wins."

Hvis du laver en konkurrence, så kommer folk for at deltage i konkurrencen - ikke fordi du leverer noget fedt indhold.

Men prøv evt. at se duskussionen her - scroll ned og se Jesper Laugesens kommentar. Det lader til at lykkes for ham

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 14:13

Søren Sjøgren:
"It's not the number of followers you have or "likes" you get, it's the strength of your bond with your followers that indicates how much anyone cares about what you have to say. In this game, the one with the most real relationships wins."

Spændende citat.

Det jeg skriver om på min blog, er et produkt, som man ikke køber særlig tit - faktisk går der flere år i mellem og man køber kun 2-3 stk i alt.

Derfor er det ikke så vigtigt, at folk kommer igen og igen til min side, men vigtigere, at deres venner ser den, så de kan komme ind på min side og læse mine anmeldelser, test, guides og derefter klikker videre og køber produktet og det håber jeg lidt på kan lade sig gøre via facebook.

Citatet er jeg helt enig i når man taler om en webshop, der skal sælge til sine likes igen og igen. Her er det bedre med folk, der 'synes godt om' fordi de kan li shoppen eller produktet, men er i tvivl om det også er tilfældet med en blog, hvor folk kun køber ca 1 gang?

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 15:56

@Kristian: Det bliver lidt noget tågesnak for mig når jeg ikke aner hvad produktet er.

Jeg har skrevet en bog. Den køber man vel også kun én gang. Den er ikke udkommet endnu - men jeg markedsfører den alligevel allerede på Facebook. Eller rettere; det gør jeg faktisk ikke - jeg forsøger at bygge et fællesskab. Sociale medier handler i min optik om relationer.
For mig at se bliver du nødt til enten:

• gøre noget som kan etablere dig som en ekspert som folk vil lytte til - det tager tid
  • fange folk i købsprocessen

Det første er Facebook super til, det sidste ville jeg måske anvende AdWords til i stedet. Hvis jeg skulle købe et produkt som man kun køber et par gange... en cykel fx, så ville jeg:

• undersøge markedet via Google
  • spørge mit netværk om de kunne anbefale noget

De potentielle kunder kan man ramme her ved at være til stede via Google (SEO og SEM), men for at få en anbefaling så kræver det en investering i relationerne. Det er i mine øjne meget mere end en konkurrence.

Men vi kan jo snakke i en uendelighed - hvad med at prøve og så måle effekten? Det er ret let at sætte en facebookside op - se tråden her fx.

Nogle af dem der er gode til at bygge relationer er bybi. Der er ikke et ord om salg - men i stedet er der information som bybi-projektet, fortællinger om bier osv. Det er folk, der brænder for bier. Kunne jeg være fristet til at købe en krukke med bybi-honning næste gang jeg møder den? Det kan du tro.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)