Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valutamægler og privat låneformidler

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne start min egen valutamægler virksomhed, hvor mit Holding i Sverige skal være 100% indehaver og garantistiller. Mit selskabsform skal være ApS og datterselskab til mit Holding i Sverige.

Hvad er betingelserne for handel med valutaer samt udlån til private uden renter men med lav kurs værdi -Skal der søges tilladelse samt indgås handelsaftaler med eksempelvis Nationalbanken eller finanstilsynet?

Hvordan og hvorledes skal jeg starte (alle tilmeldinger osv,)?

Jeg har selv kapitalen til opstart uden problemer og kunderne er også klar. Desuden regner jeg med at den første år vil der sammenlagt blive gennemført valutahandel for mere en 5 mio. kroner samt formidlet udlån til private på i alt 1 mio med tre måneders afdrag uden renter til en meget lav kurs.

Jeg ved godt at jeg skal spørge min advokat eller revisor, men hey hvorfor betale en formue for det, når man kan gøre det selv gratis (hvis muligt) :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 10:52

Hej

Mig bekendt kan du slet ikke drive financiel virksomhed uden at have finanstilsynets godkendelse.

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 09
Skrevet kl. 12:39

Det tænkte jeg også... tak for svaret, men hvis der er andre der har bekendtskab med det helt nøjagtige regler er i meget velkommen til at skrive et indlæg herinde...

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 13:27

David:
hvis der er andre der har bekendtskab med det helt nøjagtige regler er i meget velkommen til at skrive et indlæg herinde...

Undskyld men hvorfor dælen henvender du dig ikke bare til finanstilsynet ???

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 09
Skrevet kl. 13:49

Jeg har kontaktet finanstilsynet og venter fortsat svar, det er for dårligt at de danske myndigheder er sneglelangsomme hvad angår ekspidition

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 14:37

David:

Jeg har kontaktet finanstilsynet og venter fortsat svar, det er for dårligt at de danske myndigheder er sneglelangsomme hvad angår ekspidition

Kender du da nogle myndigheder der er hurtigere end de danske??

Du kan jo selv læse alt lovgivning se nedenfor. Normalt burde du kunne få telefonisk rådgivning hos finanstilsynet om hvilke love der skal anvendes.

http://www.finanstilsynet.dk/da/Regler-og-praksis/Lovsamling.aspx

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 09
Skrevet kl. 11:21

Tak for tråden, men jeg tror nu der er lidt fremgang på vej....

Grunden til den lange ventetid kan måske skyldes at vi ikke skal arbejde med renter, men udelukkende gebyrer og kursforskel.

Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 21
Fra  ECO2BIKE Skrevet kl. 11:49

send din PM til sn@eco2bike.com

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 09
Skrevet kl. 13:13

Kære David,

Som svar på din mail, kan Finanstilsynet oplyse, at såfremt virksomheden kun har udlån og ikke nogen indlån (bankvirksomhed), så skal virksomheden ikke registreres af tilsynet.

For en ordens skyld skal der gøres opmærksom på, at virksomheden skal overholde de gældende love og regler i henhold til markedsføring.

Med venlig hilsen
Jan Nielsen
kontorfuldmægtig.
Kontoret for forbrugerspørgsmål og finansielle formidlere

FINANSTILSYNET
Århusgade 110, 2100 København Ø
Tlf.: +45 33 55 82 82 / Fax: +45 33 55 82 00
Direkte tlf.: +45 33 55 83 56
mailto:jn@ftnet.dk
www.finanstilsynet.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 13:43

Hej.

Du skriver omsætning på 5 mio.? Hvis du snakker valutaterminsforretninger mv, så lyder det af meget lidt?

Jeg sidder selv og handler valuta i en bank, - og en forholdsvis lille kunde handler nemt f.eks. 500.000 EUR/CHF, - svarende til knap 4 mio., - altså i én handel?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)