Jeg vil gerne start min egen valutamægler virksomhed, hvor mit Holding i Sverige skal være 100% indehaver og garantistiller. Mit selskabsform skal være ApS og datterselskab til mit Holding i Sverige.
Hvad er betingelserne for handel med valutaer samt udlån til private uden renter men med lav kurs værdi -Skal der søges tilladelse samt indgås handelsaftaler med eksempelvis Nationalbanken eller finanstilsynet?
Hvordan og hvorledes skal jeg starte (alle tilmeldinger osv,)?
Jeg har selv kapitalen til opstart uden problemer og kunderne er også klar. Desuden regner jeg med at den første år vil der sammenlagt blive gennemført valutahandel for mere en 5 mio. kroner samt formidlet udlån til private på i alt 1 mio med tre måneders afdrag uden renter til en meget lav kurs.
Jeg ved godt at jeg skal spørge min advokat eller revisor, men hey hvorfor betale en formue for det, når man kan gøre det selv gratis (hvis muligt) :)
Det tænkte jeg også... tak for svaret, men hvis der er andre der har bekendtskab med det helt nøjagtige regler er i meget velkommen til at skrive et indlæg herinde...
Som svar på din mail, kan Finanstilsynet oplyse, at såfremt virksomheden kun har udlån og ikke nogen indlån (bankvirksomhed), så skal virksomheden ikke registreres af tilsynet.
For en ordens skyld skal der gøres opmærksom på, at virksomheden skal overholde de gældende love og regler i henhold til markedsføring.
Med venlig hilsen Jan Nielsen kontorfuldmægtig. Kontoret for forbrugerspørgsmål og finansielle formidlere __________________________________________________
Du skriver omsætning på 5 mio.? Hvis du snakker valutaterminsforretninger mv, så lyder det af meget lidt?
Jeg sidder selv og handler valuta i en bank, - og en forholdsvis lille kunde handler nemt f.eks. 500.000 EUR/CHF, - svarende til knap 4 mio., - altså i én handel?