Hej alle sammen, Jeg har et spørgsmål. Kan man gøre noget for at beskytte sig imod at onde onde mennesker bruger duplicated content imod en? Altså at de tager alle tekster fra min hjemmeside og poster på 1000 kinisiske fora, så den samme tekst ligger 1001 sted på nettet? Det vil vel i den grad fucke min side op? |
Det er ikke til at sige om det vil fucke din side op, men der er selvfølgelig en risiko for det.
Det jeg personligt ville gøre var at følge med i hvad Google indeksere. Altså fx bruge Google underretninger, hvor du kan oprette nogle ord/sætninger som du gerne vil se om bliver brugt andre steder på nettet. Disse skal selvfølgelig være unikke for lige den tekst du gerne vil holde øje med.
Yderligere kan du i ny og næ bruge copyscape til at gennemsøge nettet for tekster der ligner dine tekster, det koster lidt hvis du ikke vil bruge meget tid på det, men det er et godt værktøj.
ud over det findes der jo også helt normale søgninger på Google, altså tager du fx en sætning eller et tekststykke og kopiere ind i søgeboksen omklamret af citationstegn, så vil der kommer noget frem, og det skulle helst gerne kun være din egen hjemmeside.
MVH Kim