Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hotel intranet / WLAN?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey!

Er der nogen der er leveringsdygtige i trådløse LAN til hoteller? Eller kender nogen? Der skal bruges et system så gæsten via en kode kan bruge den trådløse internetforbindelse. Jeg har en god forståelse for hvordan det bør virke, men jeg kender ikke specifikt til hvilken software m.v. der skal bruges samt hvad skidtet må koste? Det skal helst køre på en linux-platform. Alle gode råd er velkomne.

Jeg er ved at lave en hjemmeside til et konferencecenter/hotel og de vil godt kunne levere ovenstående til deres gæster.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 22:44

For at lave en hotspot løsning er der flere ting du skal kigge på. 

Det du søger til sign-on hedder "Captive Portal" Se Wikipedia og så evt. RADIUS authentication.  Et HotSpot er ikke noget man "bare lige" laver, specielt ikke hvis du skal tænke lidt på brugernes sikkerhed ved samme lejlighed.

Rigtig ofte i denne type setups kan man sniffe datapakker i luften og spoofe en MAC adresse fra en authenticated user. Datapakkerne flyver også ukrypteret til access punktet så man kan også sniffe datatrafik i luften og hugge f.eks. folks passwords der sendes ukrypteret.

Den bedre løsning er at sætte nogle hotspots op og have en WPA2 kode som gives til kunderne. Ja, de kan så godt nok logge på hvis de er i nærheden af hotellet og har været gæster en gang, men de skal nærmest ind på hotellet for at nå de accesspunkter der hænger. 

Alternativt kunne man finde access punkter der har support for 2 netværk på samme tid og så skifte WPA2 passphrases med glidende overgang en gang imellem. 

Jeg ved ikke hvor stort stedet er, men det kunne være en mulighed og kontakte TDC og høre om muligheden for at tilbyde TDC HotSpot?

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:52

Captive Protal lyder da som noget brugbart! Ja jeg er godt klar over at der er en masse at holde styr på med kryptering og sikkerhed m.v.

Det er et sted med 55 værelser og nogle mødelokaler. De har haft fat i TDC men syntes at de var "vanvittigt dyre".

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 23:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Nielsen:
Er der nogen der er leveringsdygtige i trådløse LAN til hoteller?

Hej Lars,

Ja det laver vi "hele tiden".

Er det noget der skal integreres i din løsning, eller må det køre "for sig selv".

De fleste løsninger (sikkert fordi det er det billigste), er baseret på et system hvor receptionen udskriver en bon med brugernavn/kode til gæsten. Det pågældende login er så aktivt i en given periode, der er typisk tre forud-definerede periode (en dag, en weekend, en uge).
Kopien af bonen gemmes så, ellers registreres på gæsten - så kan man altid gå tilbage og se hvem vedkommende er, hvis der bliver anmeldt misbrug af linien.

Al trafik logges jvf. retningslinierne i antiterror-loven.

Send mig en pm hvis det er interessant, vi kan selvfølgelig også lave en løsning der er integreret med dit system, det kræver bare en database af en slags vi må slå op i.

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:07

Brian Reinhold Jensen:

Lars Nielsen:
Er der nogen der er leveringsdygtige i trådløse LAN til hoteller?

Hej Lars,

Ja det laver vi "hele tiden".

Er det noget der skal integreres i din løsning, eller må det køre "for sig selv".

De fleste løsninger (sikkert fordi det er det billigste), er baseret på et system hvor receptionen udskriver en bon med brugernavn/kode til gæsten. Det pågældende login er så aktivt i en given periode, der er typisk tre forud-definerede periode (en dag, en weekend, en uge).
Kopien af bonen gemmes så, ellers registreres på gæsten - så kan man altid gå tilbage og se hvem vedkommende er, hvis der bliver anmeldt misbrug af linien.

Al trafik logges jvf. retningslinierne i antiterror-loven.

Send mig en pm hvis det er interessant, vi kan selvfølgelig også lave en løsning der er integreret med dit system, det kræver bare en database af en slags vi må slå op i.

Stor hilsen
/Brian 

Hej Brian,

Det lyder RIGTIGT meget som det jeg vil sælge! :-) Sender lige en PM

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)