Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En anden webside omskriver mine artikler

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:
Som Gita siger så betyder det en del, hvor lang tid de besøgende er på sitet, og hvor mange sider de besøger på selve sitet, inden de forlader igen. Denne faktor får endnu mere betydning, lige om snart.
Kan du uddybe bare lidt, eller smide et link:-) Lidt nysgerrig blev jeg der.....

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:50

mortenhy:
Han har også omskrevet flere af mine guider, og den test model jeg bruger til at teste apps med bruger han også med de samme ord.

Hej Morten

Det er i sagens natur vanskeligt for andre at vurdere, når du ikke fortæller, hvem den formastelige er (Det skal du heller ikke gøre - der er ingen grund til at flytte en konflikt herind).

Det kunne sagtens have været mig eller nogle af mine skribenter, som havde hentet informationer hos dig og gengivet dem andre steder. Jeg mener nu ikke, at vi har været omkring dit site, men jeg skal ikke kunne sige mig fri med 100% sikkerhed. Når vi skriver de meget billige tekster for vores kunder, er én af måderne at hente informationer fra så få kilder som muligt. Selvfølgelig kopierer man ikke teksten. Men der er ikke noget galt i at læse om en ny gadget hos dig, og så skrive sin egen artikel ud fra den information, du bringer.

Men hvis din konkurrent blot kopierer din tekst og skifter enkelte ord ud med synonymer, så har du muligvis en sag mod ham. Det er selvfølgelig ikke i orden.

Du er nødt til at have en juridisk ekspert med erfaring i ophavsret til at vurdere din sag, hvis du vil videre med den.

Jeg har ikke nogen løsning på dit problem med falske kommentarer. Hvis det virkelig er din konkurrent, der står bag, så tror jeg ikke, han har sin forretning så længe. Han skal jo bruge alt for megen energi på at genere dig - og den energi kan han ikke bruge på at udvikle sin forretning.

Bliv blot ved med at være god og original - så skal du nok løbe fra konkurrent, som er "ulden i kanten".

Venlig hilsen

Hans

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 00:47

Hans Stokholm Kjer:
Det kunne sagtens have været mig eller nogle af mine skribenter, som havde hentet informationer hos dig og gengivet dem andre steder. Jeg mener nu ikke, at vi har været omkring dit site, men jeg skal ikke kunne sige mig fri med 100% sikkerhed. Når vi skriver de meget billige tekster for vores kunder, er én af måderne at hente informationer fra så få kilder som muligt. Selvfølgelig kopierer man ikke teksten. Men der er ikke noget galt i at læse om en ny gadget hos dig, og så skrive sin egen artikel ud fra den information, du bringer.

Nej, det er ikke nogle af dine skribenter:-) ALT på min hjemmeside er unikt, undtagens mine nyhedsartikler, hvor jeg gør det samme som i nok også gør, nemlig finder nogle gode artikler og omfomulerer dem. Jeg smider dog ALTID et link hvis artiklen ikke er min egen. Hvis nogle af dine skribenter skulle have været forbi min side får at få gode ideer, så fint..det tager jeg som en kompliment. Der hvor jeg synes at det ikke længere er en kompliment er når en webside med ikke synderligt meget indhold indeholder 5 af "mine" guider. Det værste er faktisk at efter at jeg har kontaktet ham via mail har han publiseret 3 nye inden for en måned, med samme overskrift og indhold på nær nogle billeder og lidt omskrivning. kan du følge mig hvor jeg mener forskellen ligger? Hvis han havde smidt et link kunne han have kopieret hele mit website (overført betydning). Men jeg kan godt se at den er svær at bevise, altså at han ikke selv bare er kommet på de samme ideèr.

Jeg troede faktisk at det var "lov" her på internettet, at man smed et link hvis man fik inspiration fra andre sider???

Jeg har nu deaktiveret kommentarskrivning fra ikke registrerede medlemmer, og der har ikke været noget siden. Men egentlig er det vel også lidt et spørgsmål om moral, fordi hvornår er det for meget og hvornår er det i orden? Den grænse er jo helt individuel, og ret svær at diskutere.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten,

Ja da :-)

Google har lige lavet en opdatering på deres algoritme. Den opdatering kalder de for Panda. Prøv at Google " Google panda " , og søg på danske sider. Så får en masse gode blogindlæg der fortæller om hvad den vil gøre ved din side. Thomas Rosenstand har forklaret det bedst i DK , synes jeg.

Se mere her : Google panda

Thomas forklarer det fint. Det det betyder er at sider , hvor brugerne ikke bruger så meget tid, eller besøger så¨mange af dine sider, ryger længere ned i søgeresultaterne. Man kalder det også : " De besøgte din side, de brækkede sig og forlod hurtigt igen " .

Der udover bliver sider med duplicate content, endnu mere straffet end før.

Læs om det, og læs også om hvad du kan gøre for at forhindre det.

Husk at det er ikke værre, end at der en løsning :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 16:34

Hey

Nu er jeg ikke jurist, men har da selv benyttet og arbejdet med det dansk retssystem før. I denne sag er jeg sikker på at følgende paragraf kan hjælpe dig:

Bekendtgørelse af lov om ophavsret

§ 1. Den, som frembringer et litterært eller kunstnerisk værk, har ophavsret til værket, hvad enten dette fremtræder som en i skrift eller tale udtrykt skønlitterær eller faglitterær fremstilling, som musikværk eller sceneværk, som filmværk eller fotografisk værk, som værk af billedkunst, bygningskunst eller brugskunst, eller det er kommet til udtryk på anden måde.

Stk. 3. Værker i form af edb‑programmer henregnes til litterære værker.

Dette kan dog kun bruges i tilfælde af at din konkurrent bruger fulde tekster der tydligvis er skrevet af dig.

Hvis du altså har skrevet noget litteratur vil du automatisk få tildelt ophavsretten(copyright) og beskyttelse af denne ( det er ikke noget du skal søge om ).

Så mit råd er at få sat en jurist på sagen(for jeg er som sagt ikke ekspert og derved 100% sikker ), hvis du altså agter at tage det helt til retten - Tror du har en ok god sag mod ham ( uden at vide hvor slemt hans plagigat er )

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54

Loven om ophavsret handler bl.a. om at indsamle materiale fra forskellige kilder - der angives ikke noget antal kilder. Det betyder, at hvis den/de, der anvender dele af dit materiale, og sætter det sammen med materiale fra andre kilder, har de lov til det.

Hvis den hjemmeside, som kopierer fra din hjemmeside, kun bruger din hjemmeside som kilde og ikke andre kilder, er det problematisk for dem. Afhængigt af, hvor omfattende kopieringen er, kan du kræve et honorar - loven omtaler ikke noget om honorarets størrelse (det gjorde den i hvert fald ikke, den gang jeg studerede loven).

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 20:17

OK. Tusind tak til jer alle for jeres gode inputs. Altid det værd at slå et smut her forbi hvis man er i tvivl om noget.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)