Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift el selskab og spar 16-20 procent

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:55

Hej Net Republic

Nu er jeg elektrikker, og det har jeg ikke hørt om før, med mindre de tager mindre penge for kWt og det tror jeg næppe på.

Men kan jo godt være det er rigtigt. Synes jeg læste at de tager 55 øre for en kWt, mener at SeasNve ude hos os tager 187 øre.

Hvis du vil spare strøm så kunne du evt. skifte til LED(anbefaler) eller sparepære(anbefaler ikke), eller skifte nogle af dine afbrydere til sensor der hvor du glemmer at slukke lyset.

Med venlig hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 16:56

Jeg kender dem ikke men kan anbefale at bruge Natur strøm, hvis du er gammel strøm kunde, så er der mulighed for at spare penge.

Du kan kigge på hvad du betaler per KW og beregne om det er en besparelse, men det rart at vide den strøm man bruger ikke er kulfyret.

Hvis du vil spare penge på strøm, så kan det mere betale sig at gennemgå huset for elektriske apparater som bruger 40-60% strøm når de er "slukkede" og sætte dem i strøm skinner eller slukke for kontakten.

Kan også anbefale at købe A+ elektroniske apparater og skifte ud med lav forbrugs pærer, jeg har 110 kvm lejlighed og bruger det samme i hele lejligheden som en netto pærer bruger.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:59

Net Republic:

Jeg har fået et opkald fra en virksomhed som påstår jeg kan spare 16-20 procent på min el regning ved at skifte.

Kender nogen af jer til dette og kan i anbefale?:

https://www.modstroem.dk/erhverv/produkter

Ja, dem har jeg talt med flere gange.

De glemmer at fortælle, at besparelsen kun gælder en ganske lille del af del af den samlede strømregning.
I min virksomhed har vi en årlig strømregning på mere end 40.000,-.
De kunne - måske - spare os 500,- om året. Måske fordi deres beregninger er ret usikre, idet prisen på strøm via dem er variabel og følger markedspriserne.

Jeg takkede nej til måske at spare 500,- om året imod at binde mig til dem i 3 år.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 17:03

John Nielsen:
De glemmer at fortælle, at besparelsen kun gælder en ganske lille del af del af den samlede strømregning.
I min virksomhed har vi en årlig strømregning på mere end 40.000,-.

Yep når folk høre 20% besparelse, så ser de dollartegn, men 2/3 af elregningen er gebyr og transport.
Så man skal ikke forvente meget, men hvis man har brugt Dong eller lignende i mange år, så kan man ringe ind og bede om at komme på almindelig strømpris, da jeg arbejdede indenfor EL for et par år siden, fik jeg af vide folk kører på en fastpris, som blev sat for mange år siden, der kan spares et par øre per KWH.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Fra  Mindcology Skrevet kl. 22:42

Jeg gi'r efter sigende lige knap 52 øre (pr. kilowatt går jeg udfra det hedder?) hos DONG. Og da det som allerede nævnt her i tråden, er en fast pris, er det fuldstændigt lige meget om priserne går op eller ned. Jeg betaler stadig de knap 52 øre.

Modstrøm regulere prisen i forhold til den på markedet, så hvis prisen falder, falder min pris at betale samtidig. Stiger prisen garantere de et loft på 55 øre.

De praler af følgende gennemsnitspriser:

• 2009 – 26 øre
  • 2010 – 34 øre
  • 2011 – 39 øre

De har 2 betingelser som jeg skal kunne leve med. Den ene er en bindingsperiode på enten 1, 2, eller 3 år, jeg vælger selv hvor længe aftalen skal køre. Den anden betingelse er en anden måde at betale på. Hos modstrøm bliver jeg opkrævet månedsvis bagud, så jeg først betaler for strømmen, når jeg har brugt den.

Det lyder jo umiddelbart godt, men hvorfor er jeg så skeptisk?

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Fra  Mindcology Skrevet kl. 22:46

Iøvrigt betaler jeg for følgende posteringer (alt på én og samme regning) hos DONG:

• Elabonnement?
  • Transport af el?
  • Offentlige forpligtelser?
  • Netabonnement?
  • Elafgift?
  • Eldistributionsbidrag? 
  • Energispareafgift?
  • Tillægsafgift på el?

Hvilket provokerer mig enormt meget, da jeg ganske enkelt ikke aner hvad det er jeg betaler for???

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 23:01

Net Republic:

Iøvrigt betaler jeg for følgende posteringer (alt på én og samme regning) hos DONG:

• Elabonnement?
  • Transport af el?
  • Offentlige forpligtelser?
  • Netabonnement?
  • Elafgift?
  • Eldistributionsbidrag? 
  • Energispareafgift?
  • Tillægsafgift på el?

Hvilket provokerer mig enormt meget, da jeg ganske enkelt ikke aner hvad det er jeg betaler for???

Jeg bruger en Natur energi og der får du 2 regninger, som jeg har valgt.
Den ene er det reelle strømforbrug, den anden er tillægsfnidder og skatter som Danmark er kendt for.

Når jeg får en elregning på 800 kr, så kan jeg forvente en skatteregning på 1900 kr.

Du kan låse den pris du vælger hos natur energi i en periode, det plejer man ihverfald at kunne.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)