Et links ifølge yahoo site er ikke meget det kræver normalt mere end 1 links at få en stabil placering
Jeg ved godt hvordan links virker, jeg har siden jeg oprettede min blog ligget nummer ét på en søgning: "Ida Julie", og tror ikke ligefrem det er nødvendigt med link bulding på mit eget navn.
Jeg har også mere end et link til min blog, så tror ikke det har noget som helst med link at gøre - med mindre jeg havde fået 5000 link fra Kina på én nat, men det er altså ikke tilfældet
Det også OK du ikke tror links ikke betyder noget og jo det betyder noget der er kun et links til siden .
Videre god dag med at finde grunden , men uden links kommer du ikke uden om i sidste ende
Søde, søde Mikael - læs nu hvad jeg skriver før du kommenterer.
Jeg VED godt links er vigtige, men jeg har ligget øverst på "Ida Julie" i over ét år, og nu er min side helt væk på en søgning af det. Det er alle mine sider der er blevet væk, på én gang - og ikke engang bare et par placeringer ned, men helt væk.
Det er lige gyldigt hvor du har ligget det sidste år. Mikael har helt ret i du har en svag linkprofil og at dette sagtens kan indvirke på dine placeringer. Google kan jo sagtens have lavet en lille ændring i deres algoritme der har ramt dig og din svage linkprofil.
Når det er sagt tror jeg langt mere på dit problem er DC content. Umiddelbart har du ikke ET ENESTE indlæg der ikke er DC content. Nu er der stadig tvivl om Googles panda update har ramt Danmark endnu eller måske er delvist implementeret.
Men en ting pandaen straffer i højere grad end før er DC content, og din side har desværre ikke andet. Alle dine indlæg findes i fuld længde på forside og under "older entries" samt på deres egen URL. Derudover ligger de også i fuld længe under author, f.eks. http://idajulie.wordpress.com/author/idajulie/page/4/
De ligger i øvrigt også i fuld længe under kategorier.
Jeg gætter på at du kan komme op igen hvis du får en lidt stærkere linkprofil og ikke har hvert indlæg tilgængeligt for Google på 4-5 URL´er.
I dit tilfælde giver det ikke mening at vente med at skaffe links indtil din side er komplet internt søgemaskineoptimeret. Du kan sagtens lave ekstern SEO samtidig med at du forbedrer siden (så meget du nu kan på en worpress.com - ikke .org - blog).
I dit tilfælde giver det ikke mening at vente med at skaffe links indtil din side er komplet internt søgemaskineoptimeret. Du kan sagtens lave ekstern SEO samtidig med at du forbedrer siden (så meget du nu kan på en worpress.com - ikke .org - blog).
Ja så længe man ikke laver en masse links til de URLs der senere bliver noindex´ed
For en bruger der er meget lidt erfaren synes jeg det er fint at tage tingene lidt af gangen så personen også forstår hvad der sker og hvorfor. Som teknisk kyndig er det nemt at klare det hele på en gang, men vi teknikere skal også huske på at dem som ikke er så tekniske kyndige skal have en chance for at følge med.
Jeg synes det er en fin ide først at løse DC content problemet, og lære lidt om hvad der sker, og derefter lære og forstå ekstern SEO.
Jeg gætter på at du kan komme op igen hvis du får en lidt stærkere linkprofil og ikke har hvert indlæg tilgængeligt for Google på 4-5 URL´er.
Helt enig, og det er mig stadig ufatteligt at et udbredt system som Wordpress ikke som default dæmmer op for dette. Ja, man kan selvfølgelig ordne det via temaer, settings m.v., men hvorfor er dette ikke en standard i wordpress, således at man skulle slå det til for at få DC, ja det er mig en gåde...