Selvfølgelig skal man undgå disse sider, men er det dårligt set med SEO brillerne på at have en custom side? Inden jeg går igang med det vil jeg gerne høre jeres mening om eventuelle faldgrupper eller straffe man kan opleve ved at lave en custom 404 side. Siderne jeg bygger er i HTML med enkelte PHP sider, så ingen CMS eller lignende. |
Det er bedre med en custom end en standard en. Og hvis du kan lave den så den rammer det brugeren kiggede efter er det endnu bedre. I forhold til SEO, gør det ikke rigtig nogen forskel, for en 404 side skal ikke indekseres.
Jeg mener dog det bedste er slet ikke at have nogen 404 side, og i stedet sende brugeren med en 301 til den mest relevante side. Dette kan gøres ud fra forskellige parametre, fx urlen, referer etc. fx hvis brugeren kommer fra Google, har de lavet en søgning, så kan man der udtrække det søgeord de har brugt og så sende brugeren til den mest relevante side for det søgeord.
og ja du kan jo bare bruge fantasien :)
på den måde mister du heller ikke nogen linkværdi, hvis nu der bliver linket til en forkert side, eller der sker andre ting som gør at en side ikke findes.
MVH Kim