Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

404 side - Custom eller dårlig ide?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal man undgå disse sider, men er det dårligt set med SEO brillerne på at have en custom side?
Så sker det at folk lander forkert, så kan de hurtigt komme videre.

Inden jeg går igang med det vil jeg gerne høre jeres mening om eventuelle faldgrupper eller straffe man kan opleve ved at lave en custom 404 side.

Siderne jeg bygger er i HTML med enkelte PHP sider, så ingen CMS eller lignende.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:44

Det er bedre med en custom end en standard en. Og hvis du kan lave den så den rammer det brugeren kiggede efter er det endnu bedre. I forhold til SEO, gør det ikke rigtig nogen forskel, for en 404 side skal ikke indekseres.

Jeg mener dog det bedste er slet ikke at have nogen 404 side, og i stedet sende brugeren med en 301 til den mest relevante side. Dette kan gøres ud fra forskellige parametre, fx urlen, referer etc. fx hvis brugeren kommer fra Google, har de lavet en søgning, så kan man der udtrække det søgeord de har brugt og så sende brugeren til den mest relevante side for det søgeord.

og ja du kan jo bare bruge fantasien :)

på den måde mister du heller ikke nogen linkværdi, hvis nu der bliver linket til en forkert side, eller der sker andre ting som gør at en side ikke findes.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:25

Super, så går jeg igang med det, tak for svaret!

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:52

Det var så lidt.

Men det kan i hvert fald godt betale sig at lave en custom, både fordi normale mennesker ikke altid fatter dem som serveren spytter ud, og dermed går brugeren tabt. Men laver du det som jeg skriver ovenfor, giver du brugeren endnu mere.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)