|
Hej Aminoer. Jeg vil egentligt gerne høre jeres vurdering af hvordan i håndterer sikkerheden på jeres websites/webshops/etc.? Så derfor stiller jeg lidt spørgsmål: §1 - Har du forstand på sikkerhed på dit site? Ved du hvordan du skal sikkerhedsteste din hjemmeside? (Mod hackerangreb, offentliggørelse af personlige data mm.) §2 - Hvad gør du hvis du bliver hacket? Jeg har det lidt sådan, jeg hører tit folk sige "Jeg bliver aldrig hacket", men hvad hvis det så sker - så er skaden sket? §3 - Kunne du finde på at bruge et software som beskytter din hjemmeside mod hackerangreb? I såfald, hvad skulle prisen være (engangspris) ? §4 - Er du selv blevet hacket eller været udsat for hackerangreb - hvad gjorde du efterfølgende, hvad kostede det dig af omkostninger for udbredelser af disse? Programmører glemmer tit at fokusere på sikkerheden, mens de programmerer et website, så hvorfor skulle dit website så være sikkert? Hvornår får du besøg af en hacker? Er du ikke bange for dette? Et hackerangreb kan gøre meget her i blandt: - Slette dine backup filer (så kan dine backup filer ikke bruges igen). - Slette dine databaser og dets data (brugere, produkter, e-mails etc.). - Slette dine filer på dit webhotel/ftp/server. - Du kan miste ordrer og mange penge på at rette disse sikkerhedsbrister efterfølgende. - Miste alt, ødelægge dine filer og ikke mindst misbruge dine brugeres data (her i blandt spam med e-mails etc.) Men hvad er dine tanker egentligt om dette emne? Er du ligeglad med din sikkerhed på din hjemmeside? Hvis ja, hvorfor? Hvis nej, hvorfor og hvad gør du? At sige: "Jeg er ligeglad - det er ikke sket endnu" er som at lade sin dør stå åben i sin rigtige butik, indtil der kommer tyve og røver din butik. Kan du se logikken? Et hackerangreb er det samme som et røveri set fra Hr. og Fru. Danmarks synspunkt. Ser frem til jeres svar omkring emnet. Ha' en god dag, U.Y |
UYIvaerk:§1 - Har du forstand på sikkerhed på dit site? Ved du hvordan du skal sikkerhedsteste din hjemmeside? (Mod hackerangreb, offentliggørelse af personlige data mm.)
Ja, det har jeg - der findes utallige af gratis og betalingsværktøjer til at teste sikkerheden på dit site.
UYIvaerk:§2 - Hvad gør du hvis du bliver hacket? Jeg har det lidt sådan, jeg hører tit folk sige "Jeg bliver aldrig hacket", men hvad hvis det så sker - så er skaden sket?
Så genskaber jeg det tabte/ødelagte med min backup.
UYIvaerk:§3 - Kunne du finde på at bruge et software som beskytter din hjemmeside mod hackerangreb? I såfald, hvad skulle prisen være (engangspris) ?
Nej.
UYIvaerk:§4 - Er du selv blevet hacket eller været udsat for hackerangreb - hvad gjorde du efterfølgende, hvad kostede det dig af omkostninger for udbredelser af disse?
Jeg er forsøgt 'hacket' flere gange, dog ingen af dem med held - nogle mere seriøse forsøg end andre.
UYIvaerk:Men hvad er dine tanker egentligt om dette emne? Er du ligeglad med din sikkerhed på din hjemmeside? Hvis ja, hvorfor? Hvis nej, hvorfor og hvad gør du?
Jeg sikrer mig efter kunstens regler alt afhængigt af programmeringssproget. Alle de gængse ting som sql injection, xss, session hijacking og så videre er relativt nemt at beskytte sig imod. Det handler om erfaring og lysten til at følge med.
Bliv gratis medlem