Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke danske artikeldatabaser kan anbefales?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Madsen:

Mark MK:

Morten Madsen:

Her kan du ikke skrive artikler for at få indgående links, men du kan skrive artikler for at dele din viden, og dele noget du gerne vil fortælle, og forklarer.

Du kan i artiklen linke på søgeord til noget relevant (evt. egen hjemmeside - hvis - denne er relevant).

Man kan ikke skrive for at få indgående links, men man må godt linke til sin hjemmeside?

Det jeg mener er;

Du skal ikke skrive en artikel på min artikeldatabase kun for at få et link. Det jeg mente var at du skal ikke skrive for kun at få et indgående link.

Artiklerne skal give mening, indholdet skal være sigende og fyldestgørende for hvad læseren vil høre.

Håber det gav bedre mening.

Med Venlig Hilsen
Morten

Jeg tror at det som du beskriver, er tanken bag de fleste artikeldatabaser. Problemet er at dette koncept, på ingen måde inspirerer folk til at skrive virkelig gode artikler - men derimod bare noget der er lige netop godt nok til at blive optaget.

Hvis den artikel man skrev til databasen virkelig var af høj kvalitet, ville det give meget bedre mening at poste den på sit eget website, da den så ville kunne trække links til ens eget site, og samtidig gavne brugerne af ens website.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 20:29

Kim Jørgensen:

Morten Madsen:

Kim Jørgensen:

Prøv evt. denne nye artikeldatabase. Den er godt nok ny, men det er forsøget værd :)

Nu ér siden jo din egen. Så er det vel bedre at skrive, at du har tænkt dig at gøre meget ud af siden, end at "det er forsøget værd". Undskyld hvis jeg bitcher lidt, men det er vel meningen at du som ejer af siden, skal sige: Det her er en kanon side, jeg har tænkt mig at gøre det, og det, og det, og det for at du netop som artikelskriver/forfatter føler at MIN side er værd at tilføje artikler til!

Bare noget jeg personligt ville tænke over hvis jeg skulle markedsføre min artikeldatabase :)

Med Venlig Hilsen
Morten

Inden du bitcher for meget, kan jeg fortælle at det IKKE er min :) At jeg har haft en finger med i spillet er en anden sag, men det er ikke min.

Okay, fair nok :)

Antog bare at siden Domænet/siden stod registreret i dit navn at siden så var din - My bad :)

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 23. May 11
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 20:39

TheisM:

Morten Madsen:

Mark MK:

Morten Madsen:

Her kan du ikke skrive artikler for at få indgående links, men du kan skrive artikler for at dele din viden, og dele noget du gerne vil fortælle, og forklarer.

Du kan i artiklen linke på søgeord til noget relevant (evt. egen hjemmeside - hvis - denne er relevant).

Man kan ikke skrive for at få indgående links, men man må godt linke til sin hjemmeside?

Det jeg mener er;

Du skal ikke skrive en artikel på min artikeldatabase kun for at få et link. Det jeg mente var at du skal ikke skrive for kun at få et indgående link.

Artiklerne skal give mening, indholdet skal være sigende og fyldestgørende for hvad læseren vil høre.

Håber det gav bedre mening.

Med Venlig Hilsen
Morten

Jeg tror at det som du beskriver, er tanken bag de fleste artikeldatabaser. Problemet er at dette koncept, på ingen måde inspirerer folk til at skrive virkelig gode artikler - men derimod bare noget der er lige netop godt nok til at blive optaget.

Hvis den artikel man skrev til databasen virkelig var af høj kvalitet, ville det give meget bedre mening at poste den på sit eget website, da den så ville kunne trække links til ens eget site, og samtidig gavne brugerne af ens website.

Det første er jeg enig i - angående det med at de fleste skriver artikler, der kun lige tilpasser sig sidens krav.

Det andet er jeg delvist enig i.

Selvfølgelig er kvalitet på sit eget site nummer 1, men kvalitet på eksempelvis artikeldatabaser er mindst lige så vigtigt i mine øjne, og derfor vælger jeg også at gå imod de nuværende konkurrenter med mit eget projekt, for at vise hvad en kommende top-artikeldatabase kan være i stand til.

Meningen med min artikeldatabase eksempelvis, er at folk skal komme tilbage til den side! Jeg ønsker at folk skal huske de artikler de læser, og komme tilbage for at læse flere! Jeg ønsker at der skal være "top-forfattere", som folk har lyst til at FØLGE, og folk vil komme tilbage for netop at læse det den forfatter skriver.

Det har jeg endnu ikke set en dansk artikeldatabase formået at gøre endnu. Det kan også være at jeg fejler for groft, og alt mit arbejde vil være spildt, dog tror jeg ikke på dette, for når man ser effekten af kvalitet, så vil de skeptiske komme derefter.

Nu snakker jeg om egne mål, og ambitioner, og ikke det du skrev. Jeg tror at det kan gavne en hjemmeside ligeså meget at tilføje en konge-artikel på en veletableret artikelbatabase som på sin egen hjemmeside - Hvorfor skulle goarticles.com og ezinearticles.com ellers være så populære - deres kvalitet er ikke altid i top, men artiklerne er sigende og fyldestgørende.

Med Venlig Hilsen
Morten

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 20:56

Morten,

Det lyder jo alt sammen meget godt for dig.Spørgsmålet er jo hvad forfatterne får ud af det. Det er jo dem der skal skrive artiklerne. Ingen gør noget uden at få noget for det på den ene eller anden måde. Hvis din artikeldatabase skal give mening at skrive til må man jo kunne forvente at kunne få et stærkt link fra din side, ellers er det jo lige meget.

Der er jo ikke tradition i DK for at webmastere bruger syndikeret indhold på deres sider som vi ser det i udlandet. Det kunne ellers være en god mulighed, hvis du ellers kunne sikre at artiklerne på din database var af høj kvalitet. Jeg kunne personlig sagtens finde på at bruge en syndikeret artikel (med henvisning og link) på nogen af mine hjemmesider.

Kort sagt, så synes jeg det lyder spændende med dit projekt, men jeg tror det er meget op af bakke for dig, for der er ikke ret mange webmasters i DK og de fleste af dem er ret konservative.

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 21:08

Morten Madsen:
Nu snakker jeg om egne mål, og ambitioner, og ikke det du skrev. Jeg tror at det kan gavne en hjemmeside ligeså meget at tilføje en konge-artikel på en veletableret artikelbatabase som på sin egen hjemmeside - Hvorfor skulle goarticles.com og ezinearticles.com ellers være så populære - deres kvalitet er ikke altid i top, men artiklerne er sigende og fyldestgørende.

Sider som disse er jo også blevet banket godt ned i SERPs her i foråret. Før i tiden kunne det helt klart betale sig at skrive gode artikler til artikel-databaser som dem du nævner. Men Google har jo på det sidste givet temmelig klart udtryk for, at de ikke vil lade disse sider ranke højt i deres SERPs - hvilket jo også må føre til at man får mindre udbytte af at skrive gode artikler til disse websites, da ens artikler får sværere ved at tiltrække links jo færre mennesker der ser dem.

Morten Madsen:
Meningen med min artikeldatabase eksempelvis, er at folk skal komme tilbage til den side! Jeg ønsker at folk skal huske de artikler de læser, og komme tilbage for at læse flere! Jeg ønsker at der skal være "top-forfattere", som folk har lyst til at FØLGE, og folk vil komme tilbage for netop at læse det den forfatter skriver.

Jeg synes tanken er rigtig god, men tror dog ikke at det er realistisk at lave en artikel-database der favner alle tænkelige emner, og samtidigt kun har indhold af høj kvalitet. Hvis man derimod lavede en artikel-database, der kun tog imod artikler om en bestemt niche, så tror jeg at det ville være mere realistisk at opretholde en høj standard for artiklerne.

Men held og lykke med projektet, det kunne være rigtig spændende hvis der var nogen der formåede at lave en artikel-database der rent faktisk var værd at besøge :-)

Tilmeldt 23. May 11
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 21:14

Erik Hamre:

Morten,

Det lyder jo alt sammen meget godt for dig.Spørgsmålet er jo hvad forfatterne får ud af det. Det er jo dem der skal skrive artiklerne. Ingen gør noget uden at få noget for det på den ene eller anden måde. Hvis din artikeldatabase skal give mening at skrive til må man jo kunne forvente at kunne få et stærkt link fra din side, ellers er det jo lige meget.

Der er jo ikke tradition i DK for at webmastere bruger syndikeret indhold på deres sider som vi ser det i udlandet. Det kunne ellers være en god mulighed, hvis du ellers kunne sikre at artiklerne på din database var af høj kvalitet. Jeg kunne personlig sagtens finde på at bruge en syndikeret artikel (med henvisning og link) på nogen af mine hjemmesider.

Kort sagt, så synes jeg det lyder spændende med dit projekt, men jeg tror det er meget op af bakke for dig, for der er ikke ret mange webmasters i DK og de fleste af dem er ret konservative.

Hej,

Tak for dit svar.

Jeg vil starte med at sige at jeg ikke har sagt noget om at man ikke "får" et link. Man kan linke fra artiklen til noget relevant - eventuel sin egen hjemmeside. Jeg går meget op i design, programmering, service, brugervenlighed og SEO.

Jeg er igang med at udvikle et system der giver forfattere synlighed sammen med deres artikler.

Det jeg vil frem til er at jeg mener at artikeldatabaserne i DK, generelt har et meget forkert syn på hvordan en artikeldatabase skal fungere. 90% af alle artikeldatabaserne reklamere med op mod 4 gratis do-follow links.

Med en sådan reklamering vil jeg vove at påstå at disse artikeldatabaser kun søger forfattere der vil reklamere for en hjemmeside. Min filosofi for dette må være:

Her kan du skrive artikler, dele din viden og give folk gode råd. Du kan samtidig linke til en hjemmeside der er relevant for indholdet.

Op af bakke for mig - det vil tiden vise. Når siden rammer PR3 eller 4 efter det første halve år, så tror jeg på en eller anden måde nok at de skeptiske folk skal komme og skrive artikler :)

Syndikeret indhold er jeg heller ikke meget for, da det jo er duplicate content, og det er ikke fordi man vil "beholde" artiklen, men simpelthen fordi ens side kan blive ramt af det.

Forfattere skal skam nok få noget ud af at skrive det - det er bare ikke der jeg vil reklamere med, ligesom jeg heller ikke vil opfordre folk til at skrive artikler kun for at få et backlink, men rent faktisk ramme en målgruppe.

På min nuværende artikeldatabase er artiklerne blevet læst i gennemsnit 75 gange. (mindste 24 gange - højeste 1500 gange). Med en udfyldt "forfatter-profil" vil denne forfatter altså få meget ud af det.

Anyway, jeg tager chancen mod bakken. Selv den længste rejse startes med ét skridt.

Tilmeldt 23. May 11
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 21:21

TheisM:

Morten Madsen:

Sider som disse er jo også blevet banket godt ned i SERPs her i foråret. Før i tiden kunne det helt klart betale sig at skrive gode artikler til artikel-databaser som dem du nævner. Men Google har jo på det sidste givet temmelig klart udtryk for, at de ikke vil lade disse sider ranke højt i deres SERPs - hvilket jo også må føre til at man får mindre udbytte af at skrive gode artikler til disse websites, da ens artikler får sværere ved at tiltrække links jo færre mennesker der ser dem.

Enig - det er helt rigtigt at disse blev gokket i nødden :)

Dog synes jeg også at ezinearticles.com og goarticles.com eksempelvis lod der gå for meget reklamering i det. Jeg er i og for sig ikke uenig med dig, dog har jeg en følelse af noget jeg ikke helt kan forklarer om det her, men hvis jeg kommer i tanke om hvordan jeg kan skrive det jeg lige har på tungen, så skriver jeg det lige hehe :)

TheisM:

Morten Madsen:

Jeg synes tanken er rigtig god, men tror dog ikke at det er realistisk at lave en artikel-database der favner alle tænkelige emner, og samtidigt kun har indhold af høj kvalitet. Hvis man derimod lavede en artikel-database, der kun tog imod artikler om en bestemt niche, så tror jeg at det ville være mere realistisk at opretholde en høj standard for artiklerne.

Men held og lykke med projektet, det kunne være rigtig spændende hvis der var nogen der formåede at lave en artikel-database der rent faktisk var værd at besøge :-)

Jeg er heller ikke her uenig med dig. Jeg tror det bliver rigtig svært, dog har jeg nogle personlige idéer til hvordan jeg får folk til at komme tilbage, men den lader jeg lige blive i hovedet, da målet er langt højere end blot en artikeldatabase - der vil være nogle andre services i fremtiden også (uden at sige for meget) - som sagt kan det være at jeg failer, og hele min idé falder til jorden, men jeg tror på at jeg kan skabe noget unikt, og noget folk gerne vil være en del af, hvis ikke - så må jeg finjustere projektet til brikkerne falder på plads - måske gå på kompromis.

Jeg vil i hvert falde gerne have alle de råd med på vejen jeg kan få, så hvis du eksempelvis har noget du mangler ved artikeldatabaserne, så skal du være meget velkommen til at skrive til mig :-)

Og tak, jeg får nok brug for det hehe.

Med Venlig Hilsen
Morten

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 21:25

Tak for svar.

Lige netop frygten for duplikeret indhold er jeg helt uenig i, når det gælder artikler osv. Se bare på Ezinearticles.com som har netop det som forretningsmodel. Det tog jeg en LANG diskussion om tidligere på Amino, så det gidder jeg ikke rippe op i.

Men jeg er helt enig med resten du skriver og det er den eneste måde frem, hvis en artikeldatabase skal holde kvalitet. Jeg stiller mig måske bare tvivlende overfor om der er et reelt marked for det. Jeg synes jo også vi har for bloggere i dk fx og mangler sider som Squidoo og Hubpages.

Jeg håber min kritiske tilgang kan bruges konstruktivt.

Tilmeldt 23. May 11
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 21:53

Erik Hamre:

Tak for svar.

Lige netop frygten for duplikeret indhold er jeg helt uenig i, når det gælder artikler osv. Se bare på Ezinearticles.com som har netop det som forretningsmodel. Det tog jeg en LANG diskussion om tidligere på Amino, så det gidder jeg ikke rippe op i.

Men jeg er helt enig med resten du skriver og det er den eneste måde frem, hvis en artikeldatabase skal holde kvalitet. Jeg stiller mig måske bare tvivlende overfor om der er et reelt marked for det. Jeg synes jo også vi har for bloggere i dk fx og mangler sider som Squidoo og Hubpages.

Jeg håber min kritiske tilgang kan bruges konstruktivt.

Ezinearticles.com er også en autoritets-side - hedder det ikke det? De har en høj PR, mange besøgende, er vellidte, og Google besøger dem vel nærmest hvert minut? Google vil så indeksere Ezinearticles' artikler først, og eftersom de er en autoritets-side, så vil Google også stole p åat det formentlig nok ér dem der har udgivet artiklen

Omvendt tror jeg så at hvis en nystartet artikeldatabase, lavede samme grundprincip om at dele sine artikler på andre hjemmesider, og en stor hjemmeside (høj pr etc.) lånte artiklen i form af en syndikeret artikel, så ville Google måske indeksere dén side først, og pga. déns høje PR vægte dén artikel højere i søgemaskinerne.

Det er i hvert falde det jeg kunne forestille mig ske.

Dog kan jeg godt se at hvis der står hvor artiklen er blevet læst - at man så kan modtage nogle besøgende den vej igennem.

Markedet er jeg også selv i tvivl om - det er jeg virkelig, men jeg håber på at man måske kunne skabe et marked. Personligt synes jeg også at hvis man kigger på mange af de nuværende (ikke alle) artikeldatabaser, så er kvaliteten lige til at lukke op og skide i - undskyld mit fransk, og så er det i min optik også svært at skabe et marked for noget som er lort fra start af.

Der var ved at komme nogle gode artikeldatabaser op og stå på et tidspunkt - eksempelvis wubi.dk - men den blev straffet af Google, og er nu lukket ned! Synd og skam! Men Wubi.dk var også kun artikeldatabase ud af 50 som rent faktisk var værd at tilføje noget til. (tallene er rent gætværk selvf.)

Jeg regner med at der skal stå "vi har for bloggere i dk") - hvis det er rigtigt, så er jeg enig, og jeg mener også at sider som squidoo og hubpages kunne være genialt i dk, men hvem ved, måske har nogen noget under opsejling? :)

Din kritiske tilgang til det hele, er det der giver mig motivation, og jeg lære meget ved at høre argumenter, og andre tilgange til tingene end min egen, så derfor værdsætter jeg dine svar, og kritiske/konstruktive holdninger til tingene. Yes

Tak for dit svar :)

Med Venlig Hilsen
Morten

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 16:21

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)