Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg krav på nogle penge?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens..

Jeg er 21 år gammel og arbejder på en tankkiosk. Her har jeg arbejdet i 2 år og 2 måneder, hvor jeg i en periode på 3 måneder har været ansat som konstitueret bestyrer med ansvar for hele driften.

Sagen er den at tankkiosken lukker og slukker da den ikke kan løbe rundt mere. I den forbindelse har jeg fået et opsigelsesvarsel på 3 måneder.
Er jeg berretiget nogen som helst godtgørelse eller er det bare farvel og tak?

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 17:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke jurist men har efterhånden haft med en del ansatte at gøre i forskellige projekter :-)

Du er temmelig sikkert ansat efter funktionærloven og har du været ansat mellem 6 måneder og 3 år så har du krav på et varsel på 3 måneder - thats it.

og ja naturligvis din ferie...

/Søren

Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:35

Men jeg har altså ikke krav på nogl penge? Kun hvis jeg har været der over 3 år?

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 17:42

hansai:

Men jeg har altså ikke krav på nogl penge? Kun hvis jeg har været der over 3 år?

Desværre får man ej heller et krav på 'nogle penge' efter tre år, men dit opsigelses varsel stiger løbende. Har du været ansat over 12 år så kan du få en såkaldt fratrædelsesgodtgørelse.

Hvad tænker du selv at du evt. kunne have krav på og hvorfor?

/Søren

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 17:50

Hvad skal du have godtgørelse for, mener du selv?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54

Mark MK:

Det er fra industriens overenskomst, hvor der er godtgørelse ved fyrring.....opsigelse.

/Kenneth

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:02

Kenneth:

Mark MK:

Det er fra industriens overenskomst, hvor der er godtgørelse ved fyrring.....opsigelse.

/Kenneth

Men til gengæld har man så ikke så lang opsigelse.

/Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05

Hej Søren

det kommer så igen an på ens ansættelses tid. Men generalt har du bedre opsigelses forhold under funktionærloven. Så igen enig. Det var mere hentydet til det med at man skal have penge.....Det er så noget af det nye der er kommet under den nye overenskomst for industrien.

/Kenneth

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:09

Kenneth:

Han skriver at han har fået et opsigelsesvarsel på 3 mdr. Hvad mere vil han have? Det lyder som om at han forventer at få et par mil ekstra, da han nu skal til at søge arbejde igen!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:14

Mark MK:

Han skriver at han har fået et opsigelsesvarsel på 3 mdr. Hvad mere vil han have? Det lyder som om at han forventer at få et par mil ekstra, da han nu skal til at søge arbejde igen!

Hej Mark

Nu skal jeg ikke kunne udtale mig om hans baggrunde. Men der har jo været en del forvirring omkring industriens overenskomst, og det er såmænd bare det jeg gøre opmærksom på.

Jeg kender ikke funktionærloven, og derfor kan jeg ikke forholde mig til hans rettigheder her. Men en god ting er jo altid at få sin fagforening indover, og det ved hver fyrring/opsigelse.

/Kenneth

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)