Jeg er 21 år gammel og arbejder på en tankkiosk. Her har jeg arbejdet i 2 år og 2 måneder, hvor jeg i en periode på 3 måneder har været ansat som konstitueret bestyrer med ansvar for hele driften.
Sagen er den at tankkiosken lukker og slukker da den ikke kan løbe rundt mere. I den forbindelse har jeg fået et opsigelsesvarsel på 3 måneder. Er jeg berretiget nogen som helst godtgørelse eller er det bare farvel og tak?
Men jeg har altså ikke krav på nogl penge? Kun hvis jeg har været der over 3 år?
Desværre får man ej heller et krav på 'nogle penge' efter tre år, men dit opsigelses varsel stiger løbende. Har du været ansat over 12 år så kan du få en såkaldt fratrædelsesgodtgørelse.
Hvad tænker du selv at du evt. kunne have krav på og hvorfor?
det kommer så igen an på ens ansættelses tid. Men generalt har du bedre opsigelses forhold under funktionærloven. Så igen enig. Det var mere hentydet til det med at man skal have penge.....Det er så noget af det nye der er kommet under den nye overenskomst for industrien.
Det er fra industriens overenskomst, hvor der er godtgørelse ved fyrring.....opsigelse.
Han skriver at han har fået et opsigelsesvarsel på 3 mdr. Hvad mere vil han have? Det lyder som om at han forventer at få et par mil ekstra, da han nu skal til at søge arbejde igen!
Han skriver at han har fået et opsigelsesvarsel på 3 mdr. Hvad mere vil han have? Det lyder som om at han forventer at få et par mil ekstra, da han nu skal til at søge arbejde igen!
Hej Mark
Nu skal jeg ikke kunne udtale mig om hans baggrunde. Men der har jo været en del forvirring omkring industriens overenskomst, og det er såmænd bare det jeg gøre opmærksom på.
Jeg kender ikke funktionærloven, og derfor kan jeg ikke forholde mig til hans rettigheder her. Men en god ting er jo altid at få sin fagforening indover, og det ved hver fyrring/opsigelse.