Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytte af firma

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. :)

Er der nogen herinde der kan hjælpe mig lidt her, det hele her skal lige siges er hypotestisk og altså ikke opnået endnu. ;)

Mit problem ligger i mit firma, som snart er momsregistreret. Så snakkede jeg med min far om det, som er gammel selvstændig også, men for atten år siden.

Han prøvede at forklare mig, hvad jeg kunne trække ud til mig selv, hvis vi sagde jeg havde tjent 10.000 kr.

Han forklarede lidt om virksomhedskat, som så skulle trækkes fra beløbet og så personskatten og inden jeg havde pengene i hånden, var det som ejg kunne forstå på ham, næsten spildt.

Er der nogen som kan opstille et hjælpe regnskab til mig ? 
Hvis vi velogmærke siger at jeg har 10.000 kr fra en ordre, og så vil jeg gerne havde dem trukket ud til mig selv?  

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 16:28

Altså først og fremmest - hvilken type virksomhed taler vi om? Der er noget forskel om vi har et transparent selskab som et i/s hvor du bliver beskattet personligt, et SMBA der bliver beskattet som et selvstændigt retssubjekt, eller måske et engelsk ltd?

Fortæl fortæl :)

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 16:28

Jeg går ud fra, at der er tale om en enkeltmandsvirksomhed? Der er ikke decideret tale om at "trække penge ud af virksomheden", da der ikke skildres mellem virksomhedens og din private økonomi. Et evt. overskud bliver som udgangspunkt beskattet som personlig indkomst - ikke noget med virksomhedsskat.

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 16:34

Magnus:
Jeg går ud fra, at der er tale om en enkeltmandsvirksomhed? Der er ikke decideret tale om at "trække penge ud af virksomheden", da der ikke skildres mellem virksomhedens og din private økonomi. Et evt. overskud bliver som udgangspunkt beskattet som personlig indkomst - ikke noget med virksomhedsskat.

Præcis. Hvis der faktisk er tale om fx et SMBA, så sig lige til, så skal du nok få en forklaring på det også.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19

Hej Tak for de fine svar, men er igang med at læse om de forskellige begreber.

Landet ligger sådan, at vi faktisk er tre ejere :)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 17:20

HornskovVindberg Inkasso:

Magnus:

Præcis. Hvis der faktisk er tale om fx et SMBA, så sig lige til, så skal du nok få en forklaring på det også.

og dog - man kan opspare virksomhedens overskud i en enkeltmandsvirksomhed via virksomhedskattesordningen (VSO) og betale en foreløbig skat på 25% og det man trækker ud til sig selv beskattes som privat indtægt, så man kan vel godt tale om at 'trække penge ud af virksomheden' også selv om det er en enkeltmandsvirksomhed men virksomheden skal beskattes efter VSO.  

Hej fra Søren  

Tilmeldt 25. Dec 05
Skrevet kl. 18:45

Kaffe & Co:

HornskovVindberg Inkasso:

Magnus:

og dog - man kan opspare virksomhedens overskud i en enkeltmandsvirksomhed via virksomhedskattesordningen (VSO) og betale en foreløbig skat på 25% og det man trækker ud til sig selv beskattes som privat indtægt, så man kan vel godt tale om at 'trække penge ud af virksomheden' også selv om det er en enkeltmandsvirksomhed men virksomheden skal beskattes efter VSO.  

Hej fra Søren

Det var også derfor, at jeg skrev "Et evt. overskud bliver som udgangspunkt beskattet som personlig indkomst" ;)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:10

:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21

Er der så nogen som kan opstille et lille regnestykke hvis jeg tjener 10.000 kr i et firma med tre ejere ? 

Tilmeldt 25. Dec 05
Skrevet kl. 20:45

Du har stadig ikke skrevet, hvilken virksomhedsform der er tale om.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)