Hej aminoer Måske er jeg lidt underlig, men har fået en ide (har sku så mange) Vi har rigtig mange danskere der ryger og spiser alt for usundt, min tanke var så om det kunne være et skub eller en motivationsfaktor hvis folk kunne tilmelde sig en sms service hvor de fik tilsendt en eller to smser om dagen, der husker dem på at de ikke burde ryge/spise usundt og samtiddig give info og links til sider der hjælper dem videre. Lyder det helt ondsvagt eller kunne det være en lille motivation i hverdagen ? Debat tak |
Mikkel :Hej aminoer
Måske er jeg lidt underlig, men har fået en ide (har sku så mange)
Vi har rigtig mange danskere der ryger og spiser alt for usundt, min tanke var så om det kunne være et skub eller en motivationsfaktor hvis folk kunne tilmelde sig en sms service hvor de fik tilsendt en eller to smser om dagen, der husker dem på at de ikke burde ryge/spise usundt og samtiddig give info og links til sider der hjælper dem videre.
Lyder det helt ondsvagt eller kunne det være en lille motivation i hverdagen ?
Debat tak
Hejsa.
Muligvis kan det gavne, - muligvis bør de være individuelle for at have den bedst mulige effekt.
Hvis man overspiser eller ryger eller har andre dårlige vaner kan man typisk uden det store besvær erstatte en dårlig vane med en anden.
Så hvis du ønsker at tilbyde en nem løsning kan du prøve at finde noget at substitituere smøgerne eller wienerbrødet med.
Dine sms'er kan være lidt uheldige... forestil dig jeg har kæmpet hele dagen med nikotintrang og lige har været så heldig - efter 8 timer at glemme smøgerne - så kommer din sms og minder mig om dem igen ! :-)
Jeg røg sidst en smøg for 14 dage siden, - og jeg har røget rigtig mange ellers. Jeg kunne godt bruge noget til at holde motivationen oppe for det hele er godt nok gråt og trist uden narko - jeg prøver nemlig også at holde mig væk fra pølsevognen og 7-11 samtidig.