Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Print af rapporter mm

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi søger et samarbejde med en printvirksomhed, der kan varetage print/indbinding af rapporter, opgaver og specialer.

Via vores website vil vi formidle studierelaterede printopgave på en let og i et prisattraktivt niveau over hele landet til studerende på primært længerevarende studier. Den typiske opgave vil bestå af 5 sæt a 150 A4 sider.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 10:45

hvad skulle  rationalet i at bruge dig  som  mellemled  være (formentlig  med  et  fee  til dig for ydelsen  på  en   ikke-synlig  hjemmeside)  dog  være???  

det  vil  af  slutbrugeren   -  den  studerende  -  som jo  udmærket  kan  finde min hjemmeside  upfront  -   jo  blive  oplevet  som   et  pristillæg  -  til  de  priser  som  den  studerende  forhandler  sig  frem  til  DIREKTE  hos  mig  i  forvejen

Jeg ser  fremkomsten  af  dit  "trykportal" tilbud  som  et   smart  forsøg  på  at  etablere dig  som   et  unødigt  SNYLT  på   kopibranchen   vel  i  et  forsøg  på  at  score  en  20 - 30 - 35%  af  mine  i  forvejen  skarpt  tilskårne  priser, som  de  studerende  i  forvejen  opnår

I forvejen  kan  folk  jo blot  oprette  sig  som  bruger  herpå  AMINO  og  så  smide  en løs opgave  -  tryk af 5 opgaver  indbundet  bla.bla.....  -  og så  få  priser  hjem  fra  dem  der  byder  ind-    Det  behøver  vi  sgu  da  ikke   parasit  ovenpå  ryggen  af  os   til ....  go morn... og  god  grundlovsdag

Otto B. Petersen

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 11:05

lad mig give en eksemplificering  af hvor jeg mener  du er udtryk for snylteri på  det forretningsområde som du  vil  involvere dig i.

Du  vil  jo  meget smart  undgå  at  deltage i  de faste omkostninger,  som  det  at have en maskine,  der  kan  lidt  mere  end  den hjemmeprinter, som de fleste har til deres PC  og hvor  de har  printet  alle  de  foranliggende  preview  -   men  hvor  nu  FINALE UDPRINTET  skal laves  rigtigt  fint.  Du  ligger  heller  ikke  med  det  nødvendige oplag i forskellige  papirformater og kvaliteter   som  de studerende  gerne  vil  have  trykt i.

Nu skriver du   at  cuttet hedder  5 opgaver  a 150 sider  -  Gu´ gør  det da ej.   Jeg  har  da mssser af  andre  mix   7 rapporter  a  5o sider    eller  et  solospeciale   for en enkeltmand  Hun skal  have  3 stk    men i 200 sider  og  så  måske  et  bilagshæfte  på 120 sider.  Det skal  de  jo  alligevel  forhandle  konkret  med  trykkeren   -  og  ikke  med  et  unødvendigt  mellemled (læs omsvøbsdepartement).

DET  eneste sted hvor jeg kan se at der er "plads" til  dig -  er  de  trykkere,  som  ikke  kan  finde  udaf  at  lave  en  fungerende  hjemmeside,  som  kan  findes  af  de  trykbehov-havende  kopister.   Og  det  er  nok  ikke  lige  det  der  er problemet  blandt  de  som  gør  noget  i  den  grafiske  afdeling.   De  har  altså  hørt  om  det  at  lave  en  hjemmeside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07

Hej Otto

Som i alle andre køb er der en sammenhæng mellem pris og mængde. Jo større mængde, jo mindre pris. Vores position er at samle disse indkøb og opnå en rabat, som den enkelte ikke kan opnå. På lige fod med indkøbsforeninger, fordelsklubber mm., som er særdeles aktuelle i tiden.

At vi tager et fee for denne opgave, kan man have en holdning til. Men nu er hverken du eller jeg sat i verden for at drive en velgørende organisation.

Det er jo dit frie valg, om du vil være leverandør, og det er de studerendes frie valg, om de vil købe hos dig eller hos os. Det er jo det smukke ved at leve i et land, hvor grundloven sikrer det frie valg.

Og lad os krydse fingre for at det frie marked placerer printet der, hvor printet skal placeres.

Bedste hilsner

Truls Ingemansson

Fra København S.
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:56

Hejsa Otto

Jeg kan ærligt talt ikke se, hvad det er der berettiger dig til at blande dig i, hvad en anden person vælger at starte af forretning?
Hvis der var ulovlige elementer inde over, så jo - så ville du da være berettiget, men ellers så skal du da overhovedet ikke blande dig på den måde.

Når du bruser så hårdt frem, så må det være, fordi du har svært ved at få din forretning til at køre på et konkurrencepræget marked under de vilkår, som alle andre forretningsdrivende, selvstændige og virksomheder generelt må forholde sig til.
For der ér jo fri konkurrence i dette land, og det er det, der er så smukt - "survival of the fittest" som Darwin så smukt formulerede det. Og "the fittest" er forhåbentlig ikke den, der bruger sin tid på unødvendige angreb på andres frihed til at lave lige den slags virksomhed, som de har lyst til, fremfor at bruge sin tid på at drive sin egen forretning på en professionel måde.

Skal vi så hellere have karteldannelse og ulovlige prisaftaler?

Det virker mere som om du er misundelig på ideen...at du ikke var den, der fandt på det.
Og jeg kan da også se, at det der med velfungerende, velformulerede og grammatisk korrekte hjemmesider ikke lige er din kop te. Hører du så til blandt dem, der "har hørt" om det at lave en hjemmeside?
Jeg tror ærligt talt, at de unge hellere vil lave forretning med en saglig, rolig person, der netop kan lave en velfungerende, let overskuelig hjemmeside og som kan se fordelene ved puljetryk, så de unge ender på en billigere pris, end de selv ville have kunnet skaffe, end at lave forretning med en sur, gammel mand.

TICPH har intet gjort, der berettiger dig til dine to svadaer... Han har bare søgt efter et godt tilbud herinde på Amino - endda i den rette kategori "Jeg søger et godt tilbud fra dig!", hvilket du da vist ikke giver. Hans indlæg var ikke et debatindlæg, og lagde da slet ikke op til det, men sådan forstod du det øjensynligt...

De bedste hilsner

Julie

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)