Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

På barsel, opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg har fundet mange debatter omhandlende opstart af virksomhed og barsel, men ikke nogle, der svarer på de spørgsmål jeg har. Så håber, der er nogle, der kan hjælpe.

Jeg er pt. på barsel og har fået en idé til en virksomhed. Men jeg har problemer med at overskue hvordan jeg kommer igang pga. min situation. Jeg kan holde barsel frem til september, og ønsker først at starte virksomheden på det tidspunkt. Men det kræver jo en del forarbejde/research som jeg godt kan få lidt tid til, frem til min barsel slutter. Det skal nævnes, at jeg er på barselsdagpenge og var på dagpenge inden min barselsperiode startede.

Mit spørgsmål er, om det er lovligt. Jeg ved at man frasiger sig retten til barsel, så snart man begyder at arbejde, men gælder det også denne situation? Der vil først komme indtægter/aktivitet i virksomheden efter min barselsperiode er ophørt. Jeg vil udarbejde en forretningsplan og tage kontakt til samarbejdspartnere, samt begynde at søge efter egnede varer til min virksomhed. Men må jeg det?

Det leder mig videre til mit næste spørgsmål. Hvis det er ok at lave forberedende arbejde under barsel, hvordan forholder det sig så med evt. udgifter. Fx. rådgivning eller hvis jeg finder nogle interessante varer. Kan de bilag indgå i mit regnskab/momsregnskab, selvom virksomheden først registreres primo september.

Håber at kunne få lidt hjælp herinde!

Hilsen Maria

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria.

Jeg vil mene at du sagtens kan researce alt det du vil, samt kontakte samarbejdspartnere. Så længe der ikke er penge involveret. Det med at købe ind til opstart af virksomhed er jeg ikke så sikker på er tilladt. Kan ikke se det skulle skade at du samlede informationer så du har noget i rygsækken til opstarten. Bare der ikke er nogen former for trafik på din konto/kontoer.

Nu har jeg så ikke prøvet at være på barsel så skal ikke kunne sige om der er andre regler man skal være obs på. 

MVH

Kasper

Tilmeldt 4. Jun 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, tak for dit svar

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)