Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter og familiefar - er det en kombination som man kan finde klog kapital med?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino medlemmer

Jeg står i en situation, hvor jeg ikke ved hvordan jeg egentlig skal komme videre.

Jeg har en fantastisk forretningside, har samlet en gruppe på mig + to mand, som tror så meget på ideen, at vi bruger al vores sparsamme fritid på at færdigudvikle produktet og få etableret de første aftaler med nogle potentielle kunder.

Ideen kombinerer smartphones, sport, socialemedier, spilvidenskab og købmandsskab.

Alle jeg fortæller om ideen, synes at den er genial - alle kan se ideen og forretningen i det. Så ok - jeg har nok fat i noget smart. 

Men men men....

Vores lille tremands gruppe består af, mig på 40 år, familiefar, har kone og tre børn, hus og dertil hørende forpligtelser. De to andre er i starten af trediverne og "kun" kone - ingen børn. Men de holder meget af deres hjem.

Vi har alle tre tidligere startet små virksomheder op, nogle succesfuldt andre fejlede - alle tre har vi et iværksættergen.

Vi er alle tre helt enige om, at vi helst så, at vi gik 100% fuldtids ind i virksomheden, men har i disse finanskrisetider meget svært ved at stampe tilstrækkelig med penge op af jorden til, at kunne slippe alle andre indtægtsgivende foretagender.

Så spørgsmålet til jer aminobrugere : hvordan får vi skubbet gang i denne biks? Er løsningen at vi skal sælge al hvad vi ejer og har, leve på en sten? skal vi belåne, alt hvad der kan belånes ....(det er nok ikke meget i disse boligtider) ..... Skal vi finde en rig mand som tror på ideen og lade ham betale gildet - eller skal udvikle os med den takt vi nu selv kan tjene penge?

What to do?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jakob,

Jeg ved ikke hvad der er det rigtige for dig at gøre, men jeg kan fortælle hvad jeg selv gjorde.

Jeg har også familie og børn, og havde et udmærket lønnet job som rejsemontør. Da jeg fik barn nummer 2, ville jeg have mere tid med familien, hvilket er svært, når man er væk 2-3 uger ad gangen. Min højeste uddannelse er 9. kl., så de vellønnede jobs hænger ikke på træerne. Jeg havde leget lidt med affiliate-marketing og havde nogle ideér til at gøre det til en levevej. Vi solgte huset og lejede et rækkehus. Jeg sagde mit job op og vi skar alle udgifter helt ind til benet. Jeg fandt et deltidsjob, hvor det var muligt at arbejde på mine egne projekter samtidig.

Det første års tid til halvandet blev alle indtjeninger i firmaet, som jeg startede med en god ven, gemt eller investeret i yderligere udvikling. Det seneste år har vi udbetalt løn til os selv månedligt, vi har ansat 4 ungarbejdere, jeg har trappet mit deltidsjob ned til 8 timer om ugen i gennemsnit, og jeg er blevet husejer igen.

Jeg og familien havde et par hårde år, hvis man kan kalde det hårde år, bare fordi man bor til leje på under 100 kvadratmeter, må undvære udlandsrejser i sommerferien, nyt elektronik, samt nøjes med H&M tøj til ungerne. Vi kom igennem og det er det hele værd i dag. Jeg har en bedre løn end før og masser af tid til familien.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er serie-iværksætter og har startet de første 100 firmaer op - det seneste er et webbureau der ikke har en eneste webdesigner ansat - og det scenario du beskriver støder jeg ofte på i mit netværk.

Der har som sådan ikke noget med alder eller børn at gøre - jeg kender 20 årige singler der har flere forpligtigelser end jeg havde som 40 årig - og det vil være forholdvis nemt for jer at komme i gang.

Det er meget lavpraktisk, men lad som om at det er en svinedyr coach der nu guider jer - og gør som jeg skriver. I skal nemlig ændre jeres tankesæt, - og gør i det får i succes. Ellers skal i bruge tiden på familien.

Allerførst skal i have en vitaminindsprøjtning. Noget der kan pleje jeres indre drengerøv. I skal købe 3 Mac-computere. Brug l´easy eller afbetaling - økonomien er ligegyldig lige nu sålænge det mdl. beløb ikke belaster økonomien.

Kig rundt i gemmerne - fladskærmen i soveværelset - havetraktoren eller koglelampen og få det solgt. Det er ikke kun pengene, men også det psykologiske der ligger i at i nu laver et commitment som rækker ud over en underskrift på et stykke papir. Sjovt nok er det min erfaring, at folk hellere vil skrive under på et stykke papir i banken om at de skylder en million, - end at sælge deres iPhone og få en Nokia 3310 istedet. Det er også derfor 60% af alle nystartede små firmaer lukker igen.

For de penge i får ind, skal i købe eller få lavet noget software så i hver især kan arbejde på jeres projekt når i har lyst og tid. Der skal være en progressbar så i hver især kan følge med i hvor langt de er kommet med deres opgave - og om i så hver især er på linie med, foran eller håbløst bagud. Der skal være et konkurrencemoment og noget der pr. automatik giver et spark i røven hvis man har været "lidt doven" - så de øvrige deltagere ikke behøver at gøre det. Det skaber kun en dårlig stemning, som kan gå ud over forholdet.

Når tiden så kommer til evt. at skulle lave noget hardware som kan vises frem for kunderne, så bliver det tid til at sælge de lidt dyrere ting, - som f.eks bilerne. Det gør rigtigt nas - for undskyldningerne for hvorfor man ikke kan undvære en bil fylder mere end Lademanns Leksikon - men det er en vigtig motivationsfaktor i salgsarbejdet. Argumentet for, hvor meget lettere salgsarbejdet bliver hvis man havde en bil er en vigtig psykologisk faktor der giver et drive der sparker røv så der kan komme penge i kassen til en bil.

Hvis i så nogensinde kommer dertil at det hele ser ud til at lykkes, - så vil sucessen vare ved.

Risikoen for at det ikke lykkes, er dog meget større. Så vil i allesammen være rigtigt glade for at i ikke fik en miliongæld ud af det, - og så er det nemmere at være gode venner bagefter.

God fornøjelse.    

 

Fra Søborg
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres fine svar. Det har sat nogle rigtig gode tanker i spil hos mig som jeg vil tage op med mine partnere. Jeg er sikker på at vi finder en løsningen der hælder i mod jeres løsninger.

tak for hjælpen

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Jeg er serie-iværksætter og har startet de første 100 firmaer op - det seneste er et webbureau der ikke har en eneste webdesigner ansat - og det scenario du beskriver støder jeg ofte på i mit netværk.

Der har som sådan ikke noget med alder eller børn at gøre - jeg kender 20 årige singler der har flere forpligtigelser end jeg havde som 40 årig - og det vil være forholdvis nemt for jer at komme i gang.

Det er meget lavpraktisk, men lad som om at det er en svinedyr coach der nu guider jer - og gør som jeg skriver. I skal nemlig ændre jeres tankesæt, - og gør i det får i succes. Ellers skal i bruge tiden på familien.

Allerførst skal i have en vitaminindsprøjtning. Noget der kan pleje jeres indre drengerøv. I skal købe 3 Mac-computere. Brug l´easy eller afbetaling - økonomien er ligegyldig lige nu sålænge det mdl. beløb ikke belaster økonomien.

Kig rundt i gemmerne - fladskærmen i soveværelset - havetraktoren eller koglelampen og få det solgt. Det er ikke kun pengene, men også det psykologiske der ligger i at i nu laver et commitment som rækker ud over en underskrift på et stykke papir. Sjovt nok er det min erfaring, at folk hellere vil skrive under på et stykke papir i banken om at de skylder en million, - end at sælge deres iPhone og få en Nokia 3310 istedet. Det er også derfor 60% af alle nystartede små firmaer lukker igen.

For de penge i får ind, skal i købe eller få lavet noget software så i hver især kan arbejde på jeres projekt når i har lyst og tid. Der skal være en progressbar så i hver især kan følge med i hvor langt de er kommet med deres opgave - og om i så hver især er på linie med, foran eller håbløst bagud. Der skal være et konkurrencemoment og noget der pr. automatik giver et spark i røven hvis man har været "lidt doven" - så de øvrige deltagere ikke behøver at gøre det. Det skaber kun en dårlig stemning, som kan gå ud over forholdet.

Når tiden så kommer til evt. at skulle lave noget hardware som kan vises frem for kunderne, så bliver det tid til at sælge de lidt dyrere ting, - som f.eks bilerne. Det gør rigtigt nas - for undskyldningerne for hvorfor man ikke kan undvære en bil fylder mere end Lademanns Leksikon - men det er en vigtig motivationsfaktor i salgsarbejdet. Argumentet for, hvor meget lettere salgsarbejdet bliver hvis man havde en bil er en vigtig psykologisk faktor der giver et drive der sparker røv så der kan komme penge i kassen til en bil.

Hvis i så nogensinde kommer dertil at det hele ser ud til at lykkes, - så vil sucessen vare ved.

Risikoen for at det ikke lykkes, er dog meget større. Så vil i allesammen være rigtigt glade for at i ikke fik en miliongæld ud af det, - og så er det nemmere at være gode venner bagefter.

God fornøjelse.    

Fedt svar!

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Jakob,

Et sidste indspark inden sommerferien (hvis der er tid til det...:-)

Jeg har drevet min kæreste til vanvid i flere år, fordi jeg har talt om iværksætterdrømmen uden at gøre alvor af det. Jeg har nu opsagt mit job uden at have en modnet idé der på nogen på et på et stadie hvor jeg kan forvente indtægt - det kan både blive en dreng og en pige. Jeg er dog i den heldige situation, at jeg har arbejdet med forretningsudvikling og vækst i 12 år og håber på at kunne genere lidt indtægt som selvstændig konsulent ved siden af (fik CVR nr. i går så det er også nyt...) Mit mod til dette er drevet af tillid til at mit personlige drive finder nogle veje, når det udfordres tilstrækkeligt og det bliver det nu... Jeg skal dog sige jeg har til huslejen 6-8 måneder uden indtægt, men er der noget der kan sætte skub i et iværksættergen er det nok tid og det at kaste sig ud fra 10m vippen. Og ja - jeg har også børn, men de elsker havregrød med kanel...

Sig til hvis du har brug for en kommerciel partner til dit projekt som har tiden nu! :-)

Rigtig god vind!

 

Hilsner

Jesper

 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)