Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AminoCool
Jeg er 15 år og vil gerne starte en virksomhed, men jeg ved ikke helt hvordan jeg gør

jeg skal have andre 15,16,17 årige ansat, men regner ikke med at ramme de 50000 kr for at blive moms registreret, de ansatte skal udføre en service for mig hvorefter de for løn, 

hvor skal jeg registrere sådan en virksomhed og hvordan gør jeg med udbetaling af løn til ansatte.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 20:49

Hvis du har ansatte, så er der vel en masse personale-lovgivning som skal på plads mht. overenskomst og lønspecifikationerne skal også være på plads. Nu er jeg ikke ekspert i ansatte og politikken og reglerne deromkring, men for at have ansatte, mener jeg at man skal moms-registreres, uden at hænge mig selv op på det.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 21:06

Math95:

Hej AminoCool
Jeg er 15 år og vil gerne starte en virksomhed, men jeg ved ikke helt hvordan jeg gør

jeg skal have andre 15,16,17 årige ansat, men regner ikke med at ramme de 50000 kr for at blive moms registreret, de ansatte skal udføre en service for mig hvorefter de for løn, 

hvor skal jeg registrere sådan en virksomhed og hvordan gør jeg med udbetaling af løn til ansatte.

Du skal først og fremmest have fat i statsforvaltningen, og høre om det er okay som 15 årg. Så skal dine forældre skrive under på at de hæfter for evt. underskud. Så skal alle papirene sendes til Ehvervs og Selskabstyrelsen sammen med startblanketten.

Det letteste er hvis de "ansatte" sender dig en faktura hver gang de har lavet noget. Så slipper du for alt det bøvlede med personale-dit-og-dat. De "ansatte" må så kun tjene 50.000 i året.

Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:20

Mange tak for svaret

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27

Håber lige det er okay jeg lige låner tråden

Hvis jeg starter et firma som tjener under 50.000kr om året og dermed kun har det på hobby plan. Kan jeg så stadig give mig selv løn fra overskuddet?

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 23:11

Mahave:

Håber lige det er okay jeg lige låner tråden

Hvis jeg starter et firma som tjener under 50.000kr om året og dermed kun har det på hobby plan. Kan jeg så stadig give mig selv løn fra overskuddet?

Hej Mahave

Som udgangspukt, må man ikke have et firma, på hobbyplan.

Hvis du trækker forskellige ting fra i moms, og du ikke rigtigt har nogen indtjening, så er det ikke tilladt.

Men hvis du ikke trækker ting fra i moms, og har en indtægt, så må du selvfølgeligt udbetale dig selv løn.

Hvis jeg altså har forstået det korrekt, men hvis andre ved andet er det rigtige, så skriv endeligt :)

/Jesper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)