Hej folkens! Er klar over, at det primært er de sidste tre punkter, der vil trække tænder ud, og at det naturligvis kræver en noget længere snak før man kan komme med et reelt bud på en sådan opgave. Derfor er jeg i første omgang interesseret i at høre fra folk/firmaer, der har erfaring med tilsvarende type sites til en snak om forløbet. Kontakt mig gerne via en PM eller på telefon 8615 5383 for en videre snak. Med venlig hilsen Kristoffer Okkels |
SØGES: Firma til udvikling af website med online betaling og C5-samkøring
- 1
Hej. PM sendt. |
Med Venlig Hilsen
Mathias H Normark, Interaktivt Designer
Før du kaster dig ud i en bestilling, så tag og kig på et par af de standard webshops, som er - det er væsentligt billigere, og du får et gennemprøvet produkt. Desuden kan du prøve en gratis demo, inden du bestiller. Jeg kender umiddelbart til fire: Scannet.dk, dandomain.dk, oscommerce (som bl.a. kan fås hos surftown.dk) og mamut. De to, jeg selv har erfaringer med er Scannet og mamut. Mamut er rigtig god til at holde styr på kontakter og har et godt regnskabsprogram også. Jeg kender flere, der er skiftet fra C5 til mamut, som synes, at mamut er bedre, men da jeg ikke selv har prøvet C5, kan jeg ikke udtale mig personligt. Webshoppen er integreret med de øvrige funktioner, men ellers ved jeg ikke så meget om dem. Scannets synes jeg har en meget overskuelig opsætning af webshoppen, specielt hvis man har mange produkter. Man kan extracte alle produkter og behandle dem i et regneark, hvilket sparer meget tid, hvis man skal have lavet mange ændringer på én gang. Man kan importere produkter fra C5, ved ikke, om man også kan eksportere dem. Ellers har de deres eget finansprogram, som kan integreres med webshoppen. Derudover er der mange firmaer, der kan give scannet-shoppen et flot design. Kristian |
Hej Kristoffer Her er en lille skrivelse jeg har lavet til avisen for stk. tid siden - Håber du få noget ud af det. Det skal være net - 8 gode råd om at starte netbutik. Af Hver dag starter en ny netbutik, enten en helt ny, eller en udbygning af en eksisterende forretning. Og hver eneste af alle disse nystartere skal gennem de samme processer ved valg af opbygning, design, funktion og brugervenlighed. Med mindre man kan det hele selv, er det derfor oftest et spørgsmål om valg af leverandør og de problemer, der følger dermed. Følger man de 8 nedenstående regler, undgår man de værste faldgruber. Se hvad andre har fåetDin forretning er speciel og bør skille sig ud fra alle de andre – også i udseende. Derfor bør du se de løsninger, de kommende leverandør har skabt for andre. Ligner de hinanden allesammen, eller er hver enkelt forretnings særpræg kommunikeret videre? Det betyder virkelig meget, at du kan få skabt dit eget særpræg på siden. Og det er ikke nødvendigvis dyrere end at få en standardløsning. Få en demoEn demo svarer egentlig til en kladde. Alle hjemmesider har en række indbyggede muligheder og begrænsninger. Med en demo kan du opleve begge dele i tide. Og få alt hvad der er uhensigtsmæssigt rettet, inden siden går i luften for alvor. AutomatiseringgradAlt skal være automatiseret. Ordrer, betalinger, fragt, e-mail osv. Alt bør køre i samme system, så du kan følge ordrer, lager, leveringer og økonomi fra samme base. BetalingssystemMulighed for betaling med Dankort og Visa er minimum. Det er det nemmeste for både dine kunder og dig. Og frem for alt kan du se, om kunden har betalt, inden du sender varen afsted. NyhedsbreveDet gælder ikke kun om at få nye kunder. Det gælder lige så meget om at holde fa |