Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed og SU?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Jeg har planer om at jeg vil starte en virksomhed lige nu er jeg i lære som elektriker, og i 2013 når jeg er udlært så vil jeg læse videre til ingeniør. Har så tænkt på hvad så med min SU, når jeg vil læse til ingeniør? Har det så nogen betydning om jeg har en virksomhed?

Lige nu tjener jeg under 50.000 om året, så kan det overhovedet betale sig at lave en virksomhed? 

Medstifter af WnB.dk & VPN-Byen.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. May 11
Skrevet kl. 12:35

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 13:03
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hej Bork91

De bedste til SU spørgsmål er dem her ellers er der mange gode tråde om emnet her på Amino :-)

Det der med om det kan betale sig at lade sig momsregistrere kommer lidt an på dine start omkostninger.

At der skal betales Skat kommer du ikke udenom :-)

/Søren

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:37

Bemærk også at det ikke er indtjeningen det afhænger af, men omsætningen i virksomheden. Jeg selv driver virksomhed ved siden af studierne, og det har fungeret fint for mig - også i de første år hvor omsætningen ikke oversteg de kr. 50.000,00.

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 13:52

Det kan have betydning for din SU, hvis din private indkomst overstiger det fribeløb der er til rådighed, dette beløb fastsættes alt efter hvilken SU du modtager. Hvis du overstiger skal du til at betale noget af din SU tilbage, men det kan du undgå ved at bruge virksomhedsordningen, som gør at du bare kan opspare overskuddet i virksomheden, og på den måde undgå at selv at tjene mere end det tilladte inden du skal betale SU tilbage, hvis det er det du gerne vil undgå :)

Mvh. Christian 

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:59

Christian:

Det kan have betydning for din SU, hvis din private indkomst overstiger det fribeløb der er til rådighed, dette beløb fastsættes alt efter hvilken SU du modtager. Hvis du overstiger skal du til at betale noget af din SU tilbage, men det kan du undgå ved at bruge virksomhedsordningen, som gør at du bare kan opspare overskuddet i virksomheden, og på den måde undgå at selv at tjene mere end det tilladte inden du skal betale SU tilbage, hvis det er det du gerne vil undgå :)

Mvh. Christian 

I så fald kan det være smart at skifte til ApS. Så kan pengene ligge og vente på dig i virksomheden. Du skal så kun betale virksomhedsskat af overskuddet. 

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 14:33

Linnart Sining Felkl:

Christian:

Mvh. Christian 

I så fald kan det være smart at skifte til ApS. Så kan pengene ligge og vente på dig i virksomheden. Du skal så kun betale virksomhedsskat af overskuddet. 

Det kan de også med virksomhedsskatteordningen?

Med virksomhedsskatteordningen skal man betale en slags aconto-skat på 25%, som skal betales for at have pengene til "bare at stå". Når du er færdig med din SU osv. så får du aconto-pengene tilbage, og du kan nu trække alle pengene ud og betale skat. Under SU mener jeg man må tjene 6.980 kroner ved siden af. Dem trækker du naturligvis ud og betaler skat af - resten lader du stå, og kører dem under virksomhedsskatteordningen.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. May 11
Skrevet kl. 14:56

Takker for alle svarene!

Venter dog nok med at lave en virksomhed, da jeg ikke tjener så meget lige nu. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40

Morten Madsen:
Med virksomhedsskatteordningen skal man betale en slags aconto-skat på 25%, som skal betales for at have pengene til "bare at stå". Når du er færdig med din SU osv. så får du aconto-pengene tilbage, og du kan nu trække alle pengene ud og betale skat. Under SU mener jeg man må tjene 6.980 kroner ved siden af. Dem trækker du naturligvis ud og betaler skat af - resten lader du stå, og kører dem under virksomhedsskatteordningen.

Det skal jeg da lige have set på :) 

Fra KBH S
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 9
Fra  ADPS Skrevet kl. 15:47

Du kan starte et S.M.B.A selskab.

Så er du udenom opstarts kapital og så selv udbetale løn så du ikke overskrider su satsen.

BjarkeSS

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)