Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrence om søgeord?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 19:46

Altså at købe domænet med bindestreg i?

Det er da fint i forhold til netop stavefejl, og det koster kun 45 kr/år fremover... der skal ikke være mange kunder der taster jeres side forkert, for at det bliver hevet hjem (selvom I er billige :))

MVH

Jakob

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Skrevet kl. 19:48

Hej Jakob,

Point taken :)

Skal jeg så bare købe det og hyperlinke det videre? Eller skal jeg skrive en artikel om inkasso der linker videre? :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 19:51

HornskovVindberg Inkasso:
Skal jeg så bare købe det og hyperlinke det videre? Eller skal jeg skrive en artikel om inkasso der linker videre? :)

Jeg ville linke videre... vi skal jo også huske at tænke på de stakkels brugere, som vi jo laver vores hjemmesider for. Det ville forvirre mere end gavne, hvis de kom til en URL med én artikel, som så linker videre til den rigtige hjemmeside.

Lav et 301-redirect til den rigtige side, og lav artiklen der i stedet. :)

MVH

Jakob Lose

Webitall ApS

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Skrevet kl. 19:54
Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 19:55

Hvis du spørger dem, der ifølge dig "trykker forkert", så synes de helt sikkert, at de "trykker rigtigt" ved at indsætte en bindestreg :o)

Så udover at du hjælper dine kunder det rigtige sted hen, så fratager du også skumle typer muligheden for at drille dig med registrering af www.hornskov-vindberg.dk.

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Skrevet kl. 19:57

Ja, jeg kan se pointen. Jeg har kun været medlem herinde i 3 dage, men jeg har sgu allerede fået rigtig meget ud af det. Tak for hjælpen :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob Lose:

Husk at konkurrence-feltet i Keyword Tool External er AdWords-konkurrencen, og ikke en vurdering af den organiske konkurrence!

Helt og aldeles enig. Man kan ikke vurdere den konkrete konkurrence i de organiske søgeresultater på baggrund af en simpel rangering af konkurrencen på Adwords.

Jakob Lose:

En god måde at vurdere et søgeord på er at se på antal månedlige søgninger igennem Keyword Tool External, og så vurdere i forhold til antallet af indekserede sider på Google på det pågældende søgeord (antal resultater).

Her er vi så mindre enige. Det giver ikke mening at vurdere konkurrencen på et søgeord ud fra antallet af resultater ved en Google-søgning. Det handler om at komme til tops, hvorfor man for at få en fornemmelse af sværhedsgraden på et søgeord skal se på konkurrenterne på side 1. Jeg skrev et blogindlæg om emnet for et års tid siden - og essensen er, at man skal se på top-10 konkurrenterne, vurdere hvor godt deres sider er optimeret onsite og kvaliteten af deres links fra andre sites.

Det er desværre ikke så nemt at gøre som begynder, men det er den vej, man skal. (I kommentarerne til ovennævnte blogindlæg er der nogle bud på nogle nemmere tommelfingerregler, som man kan bruge i mangel af bedre).

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Skrevet kl. 23:39

Hej Frank,

Jeg har læst det blogemne du linkede til, og jeg har forsøgt(!) at følge nogen af rådene. De sider jeg umiddelbart konkurrerer mest med vil være:

http://www.inkasso-service.dk/

og

http://www.ikb.dk/inkasso

Den øverste ligger øverst af de to, selv om jeg umiddelbart synes at den nederste har klaret det bedst mht meta tags osv. 

Den øverste har en pagerank på 3, mens den nederste af uforklarlige årsager har en pagerank på 0? (jf. http://www.prchecker.info/check_page_rank.php). Vi har selv en pagerank på 1 på http://www.hornskovvindberg.dk/ hvilket jeg naturligvis vil forsøge at gøre bedre, omend det er lidt vanskeligt.

Men betyder det så, at konkurrencen på søgeordet "inkasso" faktisk er til at have med at gøre? For det ville bestemt ikke have været mit gæt, men mit amatør-forsøg på at tjekke konkurrencen ud siger måske noget andet? Eller er jeg gået heeeeeelt ned af en forkert vej her?

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Skrevet kl. 16:51

anybody? :)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)