Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrence om søgeord?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Er der nogen der ved (ja, selvfølgelig er der det) hvordan jeg kan se hvor stor konkurrence der er på forskellige søgeord på google, og derved vurdere hvor meget arbejde det vil kræve at få en god placering, samt om dette overhovedet er muligt uden at skulle betale sig fra det? 

De søgeord jeg er interesseret i er inkasso og gratis inkasso

Det skal lige siges at SEO ikke er noget vi kan betale os fra, idet vi er en rimelig frivillig sammenslutning af cand.jur studerende, og derfor ikke køre med nogen mærkbar indtægt. (også derfor vores priser er så billige hehe).

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 18:58
Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Skrevet kl. 19:02

Hej Nicolaj,

Jeg har også brugt den side, men jeg har lidt svært ved at tyde meningen af de data den giver mig. "konkurrence på mellemniveau". Det ved jeg ikke rigtig hvordan jeg skal forholde mig til?

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 19:04

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Skrevet kl. 19:10

Det var et meget brugbart link. Tak for det :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 19:27

Hejsa,

Husk at konkurrence-feltet i Keyword Tool External er AdWords-konkurrencen, og ikke en vurdering af den organiske konkurrence!

En god måde at vurdere et søgeord på er at se på antal månedlige søgninger igennem Keyword Tool External, og så vurdere i forhold til antallet af indekserede sider på Google på det pågældende søgeord (antal resultater).

MVH

Jakob Lose

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 19:33

Hej HornskovVindberg.

Husk at sætte hak i boksen [Eksakt], når du tjekker konkurrencen i Googles søgeordsværktøj.

Du kan også lave en Google søgning efter dine vigtigste søgeord - Mange Adwords annoncer er typisk et tegn på konkurrence. Få eller ingen Adwords annoncer, så er der fri leg til dig :o)

Du kan desuden tjekke de konkurrenter, som ligger højest i de organiske søgeresultater med http://www.opensiteexplorer.org/ for at få en idé om, hvor meget linkbuilding der ligger til grund for deres gode placeringer.

Mvh Troels.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 19:38

Troels Kjems:
Du kan desuden tjekke de konkurrenter, som ligger højest i de organiske søgeresultater med http://www.opensiteexplorer.org/ for at få en idé om, hvor meget linkbuilding der ligger til grund for deres gode placeringer.

Sake good order - Linkbuilding er naturligvis kun en del af forklaringen på konkurrenternes gode søgeplaceringer. Resten kan I læse om i fx. SEO Lex.

For øvrigt så ville det nok ikke være verdens dårligste idé at registrere domænet www.hornskov-vindberg.dk.

Mvh Troels.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 19:41

Troels Kjems:
Du kan også lave en Google søgning efter dine vigtigste søgeord - Mange Adwords annoncer er typisk et tegn på konkurrence. Få eller ingen Adwords annoncer, så er der fri leg til dig :o)

mjae, jeg vil passe på med at bruge AdWords-konkurrencen som et direkte udtryk for SEO-konkurrencen... der kan være særlige forhold for søgeordene som gør sig gældende - eksempelvis et marginalt marked, specifikke produkter eller fagudtryk. Men det passer givetvis for de fleste almindelige velsøgte søgeord for konkurrenceudsatte produkter.

MVH

Jakob

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Skrevet kl. 19:44

Hey og tak for de gode svar.

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvad er ideen bag at registrere www.hornskov-vindberg.dk? Ud over hvis nogen trykker forkert? :) Der er sikkert noget jeg overser her.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)