Hej Aminoer Jeg har den seneste tid diskuteret en del med andre e-købmænd vedr. gentagen brug i page titles af et for mit site www.stepnotebooks.dk meget vigtigt søgeord "Noder". Sagen er den at jeg har "noder" til at stå sidst på alle produkt sider da mine produkter ofte indeholder et kunstner navn som i kombination med "noder" er en søgeterm som mange søger på fx "Eric Clapton Noder". Det giver allerede god trafik på long tail søgninger, så det ser ud til at være ok, so far. Men, men, alle regler omkring page titles jeg kender til og har kunnet støve op siger at det mås man ikke for så får man penalty pga keyword stuffing i titles. Altså at man skal undlade at have fx keywordet "Noder" i pagetitles til at stå på alle undersider, også selvom det ikke er det første ord men fx står sidst. Da jeg på min forside også har "Noder" stående først på forside page titlen, fordi jeg meget gerne skal på side 1 med lige netop det ord, er det ret vigtigt for mig ikke at få penalty af Google pga. dette - måske kan man bare ikke begge dele :-) Jeg kan se at andre sites som jeg konkurrerer med og som ligger på side 1, benytter sig af lige netop af den form for page title set up som skulle give penalty - flere af dem har ovenikøbet "noder" stående to gange i pagetitles. Hvad siger Jeres erfaring Jer omkring dette? Bh Bo |
Hej Bo,
Hvis det blot drejer sig om ordet "noder", der går igen i slutningen af dine sidetitler, så behøver du IMHO ikke bekymre dig. Så fortsæt du bare med det setup, hvis du konstaterer, at det giver dig fine mængder besøg på long-tail søgninger.