Jeg er ved at lave vores hjemmeside www.hornskovvindberg.dk, og søgemaskineoptimere den til ord som inkasso, gratis inkasso, og småsager og i den forbindelse har jeg et spørgsmål. For ca et år siden først vi en småsag imod Expert, og der blev skrevet en artikkel om den i Ekstra Bladet og på eb.dk : http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1313131.ece
Det link, hvad hvis nogen er værdien af det? og bør jeg placere det på min hjemmeside? og i bekræftende fald, hvor?
Vi er også blevet omtalt i Erhvervsbladet, men det eneste der er offentligt tilgængeligt er dette: http://www.erhvervsbladet.dk/search?query=hornskovvindberg - har det nogen værdi?
Google tillægger lidt værdi til ens hjemmeside, når den finder artikler med firma omtale.
Den store værdi kommer, når potentielle klienter læser en artikkel om jer i erhvervsbladet. Da det er referencer der er med til at skabe nye kunder, skal man selvfølgeligt have det lagt ind på ens site.
Skal i på side 1 med "Inkasso" skal i enten betale, eller selv ligge mange timers Seo arbejde i projektet.
Du får gavn af linket fra Ekstra Bladet. Det er et fint link på en relevant artikel fra et troværdigt site (Set med Googles øjne, altså).
Omtalen fra Erhvervsbladet er der ikke nogen SEO-værdi i. Artiklen er placeret i deres betalingsdel, hvor Google ikke kan komme til. Og deres søgningssider bliver ikke læst af Google, fordi de er blokeret i deres robots.txt.
Og så skal du glemme tankerne om at placere noget på din hjemmeside af SEO-årsager. Du får gavn af links fra andre sider, der linker til dig og behøver umiddelbart ikke gøre mere for at få gavn af dem. (Hvis du så måtte mene, at det kan være gavnligt for din forrretning af fortælle potentielle kunder, at du har været anbefalet i Ekstra Bladet, kan du godt overveje at linke til omtalen af din forretning).
Tak for det meget direkte og præcise svar. Jeg vil selvfølgelig gerne linke til artiklen på eb.dk, men jeg ved ikke lige helt hvor på siden. Men det finder jeg jo nok ud af.
Jeg var ellers af den opfattelse at man fik mere ud af et link hvis jeg også "linkede den anden vej" om man så må sige?
Hmm - har læst artiklen på EB, uden at finde et link til jeres side, så der er ingen seo effekt at hente fra EB Dog er det stadig god PR for dig som person.
Mht Erhvervsbladet, skal man være bruger/kunde hos dem for at læse den artikel - og det er google ikke - så der kan du heller ikke hente noget linkjuice fra.
SEO mæssigt er der intet at hente på disse to tilfælde - du kan dog udnytte din positive omtale fra eb, ved at linke til denne artikel under Presse (det har en del virksomheder i dag)
Hmm - har læst artiklen på EB, uden at finde et link til jeres side, så der er ingen seo effekt at hente fra EB Dog er det stadig god PR for dig som person.