Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætteri indenfor finans?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 74
Fra  christianhvid.dk Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad foregår der af iværksætteri og nystartede virksomheder indenfor finanssektoren i Danmark?

Ved finans tænker jeg på virksomhed under lov om finansiel virksomhed, dvs. betalingstjenester, låneformidling, værdipapirhandel, opsparing.

Området virker som et af de sidste områder, hvor der er virkelig høj fortjeneste, lav konkurrence og gammel ueffektiv og bureaukratisk drift. Til gengæld er det godt beskyttet af lovgivning, karteller og brancheaftaler.

Tilmeldt 29. Mar 05
Fra  christianhvid.dk Skrevet kl. 08:48

Hehe. Ikke noget svar på den her. Det tænkte jeg sgu' nok.

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:03

Hvis du skal starte en virksomhed der falder under, finanstilsynet, så tror jeg der er 2 muligheder for dig. Enten selvstændig pensionsmægler/forsikringsmægler eller uvildig rådgiver(privatøkonomi,forsikring, investering e.lign.) 

Det kræver et kæmpe kapitalgrundlag at starte et pengeinstitut eller forsikringsselskab fra bunden - defor en det noget de færreste gør;) Derudover kan du da kigge på SaxoBank. Dog tror jeg dog ikke du skal regne med at pengene bare vælter ind, og at det er branche uden konkurrence, som du beskriver det!

Tilmeldt 29. Mar 05
Fra  christianhvid.dk Skrevet kl. 09:13

Nu var jeg bare nysgerrig på der overhovedet fandtes nystartede virksomheder og egentligt iværksætteri indenfor området.

Svjv. så er mindste kapitalkravet til en bank på 25 mio. kr. og lov om finansiel virksomhed går hele vejen op til §438 kan jeg se.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)