Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IE og Chrome forskel?!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor der er denne forskel på min hjemmeside når jeg åbner den i IE og Chrome.

I IE laver den ekstra streger og diverse ting mangler. I kan se et eksempel her:

Chrome

IE

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 22:09

Den ser helt normal ud i Firefox ligesom i Chrome.

Det er kun IE Sad 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 10:13

Siden crasher min Developer Toolbar i IE og det har jeg aldrig oplevet før medmindre det bevidst er fremprovokeret så der må være "noget slemt" på siden - hvad det er og hvorfor der er forskelle er svært for mig at se uden netop toolbaren. Det jeg dog kan se er at der både er javascript-fejl på siden, siden står og loader uendeligt og der er html-valideringsfejl på siden - specielt sidste punkt kan forklare hvorfor der er forskelle browserne imellem men der børselvfølgelig rettes op på alle 3 ting. Og kan nogle af de ting gøre at toolbaren kommer til at fungere igen, eller hvis tollbaren fungerer på min anden maskine, kan vi formentlig komme en løsning nærmere hvis der stadig er problemer med visning efter de fornævnte fix.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 11:21

keysersoze:

Siden crasher min Developer Toolbar i IE og det har jeg aldrig oplevet før medmindre det bevidst er fremprovokeret så der må være "noget slemt" på siden - hvad det er og hvorfor der er forskelle er svært for mig at se uden netop toolbaren. Det jeg dog kan se er at der både er javascript-fejl på siden, siden står og loader uendeligt og der er html-valideringsfejl på siden - specielt sidste punkt kan forklare hvorfor der er forskelle browserne imellem men der børselvfølgelig rettes op på alle 3 ting. Og kan nogle af de ting gøre at toolbaren kommer til at fungere igen, eller hvis tollbaren fungerer på min anden maskine, kan vi formentlig komme en løsning nærmere hvis der stadig er problemer med visning efter de fornævnte fix.

Noget slemt på siden? Det giver ingen mening. Det er noget jeg har lagt mærke til fornylig. Kan det være en plugin opdatering måske?

Det er bare sjovt at i Chrome og Firefox fungerer den perfekt. 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Skrevet kl. 12:02

At en side virker i Chrome og Firefox gør hverken koden god eller browserne bedre end IE - det betyder blot at man ikke har ramt ind i nogle af de uhensigtsmæssigheder de browsere har, for kommer det til stykket har de lige så mange ting man skal tage hensyn til som IE. Koden er ikke valid og det er som sagt første step for at en side er crossbrowser (men dog ikke det sidste).

Det lader til at det er noget addtoany-halløj der får i hvert fald noget til at fejle hos mig.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 12:07

keysersoze:

Det lader til at det er noget addtoany-halløj der får i hvert fald noget til at fejle hos mig.

Tænker du på, at det kan være denne plugin siden du nævner addtoany-halløj?

'

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Skrevet kl. 12:42

Sasa Kovacevic:

keysersoze:

Tænker du på, at det kan være denne plugin siden du nævner addtoany-halløj?

'

Jeg kan ikke se præcis hvad det er - jeg kan bare se det er under load af den min toolbar og deraf også IE crasher (IE crasher dog kun hvis min toolbar er slået til).

Men som sagt - der er i mine øjne flere småfejl der skal kigges på (javascript, valid html og uendelig load). Har din toolbar samme problem er der uden den desværre kun den hårde vej, nemlig udelukkelsesmetoden så man mere eller mindre starter langsomt forfra.

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:13

Din side er ihvertfald spækket med fejl. Jeg vil anbefale dig at læse lidt html, bl.a. omkring nesting. Desuden har jeg lagt mærke til at du genbruges samme id. Et id er unikt, hvorimod class' kan genbruges.

http://validator.w3.org/ - Smut forbi her, og kør din html kode igennem, det burde også hjælpe dig til at lokalisere fejlene. Få så lige fjernet fejlene og så kan vi kigge på koden igen, hvis problemet stadig er der ;)

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 13:37

Tusinde tak Herlevsen

Jeg kan se, at der er 21 fejl når jeg kører den igennem validator.

Er det vigtigt at jeg får ordnet disse fejl her og nu - jeg tænker på om Google kan finde på at straffe mig og derved smide mig længere ned i rækken.

Jeg læser nemlig til eksamen de næste 10 dage og hvis det ikke haster som sådan, så kan jeg tage det roligt og ordnet det derefter. 

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:21

Mit umiddelbare svar er nej, men jeg ved det faktisk ikke. Man kunne forestille sig at det skete hvis google "mistolker" din kode, men hvis din side er indekseret med den kode som den kode der er nu, så burde det jo ikke umiddelbart ændre noget (:

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)