Er det kun mig som synes at den her +1 bare er endnu et irriterende element man "skal" have på sit website for at blive set.. Ligesom" facebook synes godt om", "tweet this" og de mange 100 andre underlige knapper man kan tilføje , som alle sammen gør næsten det samme..
Er det noget der har en positiv indvirkning på SEO?
Det er et godt spørgsmål, men Google selv hævder at det vil hjælpe venner og bekendte med hurtigere at finde det de søger, så hvis nogen klikker på denne knap, så kunne man formode at de via dine kontakter i eksempelvis gmail kan lokalisere dine bekendte, og derved anbefale dig en side - netop fordi en ven har givet den "+1".
Jeg har tænkt mig at bruge denne funktion uanset hvad, da det på den ene eller anden måde må give flere besøgende hvis man får en del af disse "+1"-ere..
Jeg tvivler dog personligt selv på at G+1 har direkte stor indflydelse på resultater, da det KAN manipuleres hvis man har en jævnt stor vennekreds. Men som sagt er jeg frisk på at bruge denne funktion.
Jeg savner lidt den gode gamle Google hvor man bare fik et godt søgeresultat. Og ikke som i dag hvor det ligner et tivoli med gynger og både og heste og hele verden.