Ja, jeg vil egentligt bare af med noget luft. Jeg er ved at være pisse hamrende træt af Skat og CSC og deres forpulede problemer med strejke og jeg ved ikke hvad. Jeg har en temmelig stor sum penge til gode hos Skat, men jeg har absolut ingen udsigt til at få mine penge på grund af den pis-strejke.
Er der nogen som har en anelse om hvornår man kan forvente at modtage sine penge?
Nej har ikke forsøgt at kontakte dem, men det kunne måske være en ide. Men som jeg har læst i medierne, så er der ikke nogen som får penge før strejken er løst
Tvivler også på at du får andet svar end "Dem får du når strejken er slut" Det skulle lige have været den anden ved.
Måske man skulle sende et brev til SKAT, næste gang det er tid til at indbetale dem. "Min revisor strejker i øjeblikket, men i skal naturligvis nok få pengene når strejken ophører. I vil hører nærmere" :)
Desværre er der rigtigt mange andre der er i den samme klemme som du er i...
Jeg kender en personligt, som har små 300k til gode fra SKAT i moms, og som ikke kan få det pga skide CSC strejker og SKAT ikke kan få tingene til at virke så længe de imbisile fjolser spænder ben...
Jeg kender en personligt, som har små 300k til gode fra SKAT i moms, og som ikke kan få det pga skide CSC strejker og SKAT ikke kan få tingene til at virke så længe de imbisile fjolser spænder ben...
Ja, man kan sige at de penge som jeg har til gode er personlige penge, hvorimod virksomheder kan have hårdt brug for deres momspenge. Fjolser
Måske man skulle sende et brev til SKAT, næste gang det er tid til at indbetale dem. "Min revisor strejker i øjeblikket, men i skal naturligvis nok få pengene når strejken ophører. I vil hører nærmere" :)
Det lyder som en plan, men det vil Skat være hamrende ligeglade med - sålænge det er dem som skal have penge, så skal det bare gå stærkt....
Eftersom de kan rykke os for at overskride moms-betalingen med bare et par dage (og det er sku ikke bare en smule de tillader sig at rykke for...), så burde det skam også være muligt at rykke Skat. Det er trist at små enkeltmandsvirksomheder skal pålægges ekstreme gebyrer for at overskride diverse frister, når Skat kan ignorere det den anden vej.
Kan godt forstå du er negativ - og håber du får lidt luft for det her. Omend ikke andet, kan jeg måske løfte dit humør lidt, med en "vær-du-glad-for-du-ikke-er-i-Peru" fakta:
Hvis du har betalt for meget i Skat i Peru, kan du ikke få det udbetalt: de bliver modregnet ved senere indbetalinger. Så hvis du betaler for meget forud i Peru, ser du dem aldrig igen. (En af grundene til at man SKAL have en god revisor i Sydamerika ;-))
Jeg kan udmærket forstå jeres frustrationer, men nu er problemet hos CSC, hvor konflikten er optrappet i dag den 1. juni.
SKAT er ikke en del af konflikten, men de ligger, som der har redt, idet der åbenbart ikke er andre end CSC, som kan gennemføre de nødvendige opdateringer af IT-systermerne m.v.. Man kan så undre sig over denne fremgangsmåde, men det må beslutningstagerne og/eller de ansvarlige politikere tage på sin kappe, hvor konsekvensen må være, at man skal undgå en situation som denne i fremtiden.
Da der formentlig er tale om "force majeure", så er der kun at afvente en løsning, som forhåbentlig snart bliver fundet.