Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på fodboldblog ift. SEO

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har læst lidt med herinde løbende over de sidste par måneder og nu kommer så mit første indlæg her på denne helt fantastiske side - nøj, hvor har jeg dog bare fået meget spændende info herfra :)

Jeg tænkte jeg også selv ville prøve at starte mit eget projekt, så har lavet en fodboldblog, sammen med et ven, da det er et emne vi har en stor interesse for.

Siden skal selvfølgelig bare ses som et hobby projekt, i håb om at få mere erfaring og blive klogere/bedre rustet til fremtiden.

Hvordan vurderer I siden mht. til SEO?

Vi har haft fokus på at skrive en masse unik tekst og det synes jeg faktisk er gået ganske godt her til at starte med - der er selvfølgelig altid plads til en masse mere, men vores tid til siden er ikke så høj for tiden.

VI har planer om I fremtiden at få lavet en Facebook fanside til til siden, men hvad synes I ellers der mangler?

Vores linkbuilding er stort set ikke eksisterende endnu, så det er selvfølgelig noget vi skal arbejde rigtig meget på!

Hvad med hensyn til billeder, gør de siden for langsom? = søgemaskiner ser dårligt på den?

Har også tænkt på et andet design i fremtiden, men det venter vi lige lidt med endnu - så kører stadig bare med et standard gratis design!

Håber på at få noget brugbar respons, hvis I ellers lyster - det ville gøre os rigtig glade!

Vi vil gerne på forhånd sige tusinde tak for hjælpen, hvis I altså gider tage jer tid til at give jeres indput til siden :)

/Frederik Sørensen

Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 11:20

Spændende med et fodboldsite, denne branche er der jo mange potentielle besøgende i! Tekstterne på siden synes jeg virker ganske godt skrevet, I har flere interessante vinkler!

Må dog stadig sige at konkurrencen er stor i denne branche, men I skal da have held og lykke med projektet herfra.

E-opgaver.dk – En samling af opgaver fra universitetet.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 11:59

Generelt ser det fint ud. Dog bør i holde mere fokus på bestemte søgesætninger, som i ønsker at blive fundet på, allerede når i skriver artiklerne.

Lad mig give et eksempel på jeres toplister med nogle af Danmarks største fodboldtalenter fra 1991.

Jeres overskrift, title og URL hedder nu: "Top 30 – Danmarks største talenter, årgang 91".

Jeres besøgende kan godt finde ud af, at det er fodboldtalenter som det handler om, men det har søgemaskinerne utroligt svært ved. I stedet kunne i eksempelvis målrette artiklen søgesætningen "Danmarks største fodboldtalenter fra 1991" som ovenfor. i så fald kunne i lave en url i stil med /danmarks-storste-fodboldtalenter , samt en ny title og derefter linkbuilde med nogle af de søgeord der indgår i søgesætningen ovenfor. Derudover er det vigtigt, at udtrykkene fra søgesætningen går igen nogle gange i jeres brødtekst (en god tommelfingerregel siger at søgeord skal indgå mellem 3-5 gange for hvert 100 ord som i skriver)

/ Emil

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:16

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 14:04

Dejligt med en positiv feedback - det skal I alle have mange store tak for :)

@Emil: Det lyder meget interessant det du skriver, det vil vi helt sikkert forsøge os mere med i fremtiden!

Vi har dog bare tænkt tanken indtil videre, at det skal være en fængende titel for læseren - men hvis læseren ikke kan finde siden, så er det hele alligevel lige meget.

Er overskrift og titel ikke det samme? - Vi bruger Wordpress.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 14:59
Frederik Sørensen:

Dejligt med en positiv feedback - det skal I alle have mange store tak for :)

@Emil: Det lyder meget interessant det du skriver, det vil vi helt sikkert forsøge os mere med i fremtiden!

Vi har dog bare tænkt tanken indtil videre, at det skal være en fængende titel for læseren - men hvis læseren ikke kan finde siden, så er det hele alligevel lige meget.

Er overskrift og titel ikke det samme? - Vi bruger Wordpress.

Hej

Nej, bestemt ikke. Du kan eksempelvis bruge headscape2 eller all in one SEO pack (begge gratis plugins) til at lave en unik title til hver blogpost

/ Emil
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 15:08

Okay, tak for hurtigt svar. Vi bruger den omtalte "All in one SEO pack".

Når vi skriver et indlæg i Wordpress gør vi følgende:

Skriver en brødtekst og laver en fængende overskrift - denne overskrift bliver så også til permalinket. Er dette dumt at have for langt, bliver det jo ved lange overskrifter?

Når dette er gjort udfylder vi nogle tilhørende tags - og i SEO nederst skriver vi nogle Keywords og en Description, hvor vi forsøger at holde os inden for de 160 tegn.

Vi udfylder aldrig en titel i All in one SEO pack, men dette bør vi måske gøre?

/Vi takker meget for hjælpen, det er meget glædeligt :)

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:47

Hellere ændre din url så den stemmer mere overens med din søgesætning, end at bibeholde den WordPress spytter ud, på baggrund af din overskrift. Og ja, det er bedre at skrive din egen title end at snuppe titlen der autogenereres. Husk på at din søgesætning eller dit søgeord skal stå først i din title, for at få så meget effekt ud af den så muligt

/ Emil

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)