Jeg vil ikke mene at en advokat er et nødvendigt tiltag på dette punkt i din sag. Det kan løses billigere og hurtigere for dig. Først ifht. inkasso, så ville jeg også være tilbageholdende med at løse problemet denne vej igennem. Undskyldningen om "vi har ikke underskrevet noget" er ikke en indsigelse der gør det imod god inkassoskik at føre sagen som inkasso, idet der er tale om en ganske ubegrundet undskyldning, og at det derfor er ubetænkeligt at lade sagen fortætte som inkassosag. Men hvis man er lidt mere fremadsynes, så må man nok erkende at denne kunde ikke ønsker at betale, og sikkert vil komme med flere indsigelser, hvorefter sagen vil ende udenfor inkassoprocessen. Mht at gå til en advokat, så er det ret dyrt ifht det skyldige beløb, idet du jo ikke ved om de faktisk vil betale efter et brev fra advokaten. Og hvad er løsningen så?: Det koster faktisk kun 4.500 kr. at få løse HELE sagen som småsag. (og de penge kommer SKYLDNER til at betale hvis sagen går for retten). På den måde får du ikke kun et brev til skyldner med anvisning om betaling, du får også den efterfølgende retssag og inddrivelse af beløbet fra fogedretten. Småsagsprocessen er hurtigere og billigere end den almindelige proces, og specielt det med de lave salærer er grunden til at de fleste advokater ikke vil røre de sager. Men som sagt virker din sag rimelig oplagt, og der er derfor ikke nogen grund til at du ikke skal få dine penge, og der er ligeledes ingen grund til at du skal betale for mindre formue for at få dem. |
HornskovVindberg Inkasso:
Det lyder umiddelbart som et tilbud jeg ville tage imod, sørg dog for at få det på skrift :p