Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tandbørste på abonnement?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
.og en tandbørste er jo bare en tandbørste som man formentlig handler det sted der er billigst.

Det er så en forkert tanke idet der findes hårde og bløde tandbørster. her skal man også tænke på at ens tandkød ikke kan klare hvilken som helst tandbørste.

En service med tandbørste er en god ide men den kan ikke stå alene. Mundskyllevand, tandpasta, tandtråd - Der er MANGE muligheder for at forbedre sådan en service.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 10:58

Niels Henriksen:

Det er så en forkert tanke idet der findes hårde og bløde tandbørster. her skal man også tænke på at ens tandkød ikke kan klare hvilken som helst tandbørste.

En service med tandbørste er en god ide men den kan ikke stå alene. Mundskyllevand, tandpasta, tandtråd - Der er MANGE muligheder for at forbedre sådan en service.

Men jeg står nu fast ved at en tandbørste bare er en tandbørste, idet du jo ikke konstant skal ud og overveje de forskellige typer. Og samtidig tror jeg ikke størstedelen af danskerne går så forfærdelig meget op i dette.

Om tandbørsten er en colgate eller jordan eller andet...og hvor man vil købe nye hoveder til sin eltandbørste...det mener jeg er et spørgsmål om pris.

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men det kommer jo også an på hvad målet er med det...

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Hvis jeg havde en tandlægeklinik, så ville jeg gerne sende tandbørster ud til mine kunder hver 3. måned - og evt andre ting som tandpasta ( hvis der er råd til det ) - du kunne måske lave sådan en portal hvor tandlæger kan tilmelde sig ( mod betaling ) , og så forpligter de sig til at give deres kunder en gratis tandbørste hver 3. måned - det kan tandlægeklinikken vinde kunder på i sidste ende - tror det er nogenlunde sådan du skal mave det, hvis du vil have en succes.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:27

Såfremt du skulle have ret, så ville netto-tandbørsterne for længst have overtaget Jordans og Colgates marked ;)

Personligt tror jeg, at mange finder frem til en tandbørste, som passer til dem. Nogle er meget prisbevidste, hvor andre mere kvalitetsbevidste. Det ser du inde for langt de fleste områder.

Jeg tror bestemt, at man kan sælge "pakker" med dental-supplies til danskerne. Endvidere er tandblegning og lignende vældig populært - Hvis man kan opbygge en masse information om den slags på en side, så vil det klart tiltrække potentielle kunder.

Salg af tandpasta, holdere, tandtråd (og gerne de dér tandtråds-håndtag!). 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:31

Det er vel at gå en tur i den nærmeste storby og se hvad folk de bruger, spiser eller drikker og ser om det evt kan gøres til abb. baseret produkter.

Fx synes jeg det ville være super fedt, hvis jeg hver uge fik en kasse med forskellige frugter - både eksotiske og almindelige samt opskrifter på hvordan jeg lavede dem til juice eller smoothies! Utrolig mange mennesker har en juicemaker eller blender, det er yderst populært i storbyerne, så muligvis der er et marked der!

Men smut en tur i byen, gå ind på nogen cafeer, sid et sted hvor mange mennesker befinder sig og se hvad de benytter sig af!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:55

KennM:
Fx synes jeg det ville være super fedt, hvis jeg hver uge fik en kasse med forskellige frugter - både eksotiske og almindelige samt opskrifter på hvordan jeg lavede dem til juice eller smoothies!

Kender du Aarstiderne.com? 

Ellers for lige et sidespring hvis du virkelig vil lave juice så drop de der maskiner fra EL-Giganten som koster 500 kr og køb sådan et bæst (http://www.angeljuicer.com.au/) istedet for. DEN kan lave juice..... jeg har aldirg fået så god juice siden jeg købte den.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 12:07

Monin:

Såfremt du skulle have ret, så ville netto-tandbørsterne for længst have overtaget Jordans og Colgates marked ;)

Personligt tror jeg, at mange finder frem til en tandbørste, som passer til dem. Nogle er meget prisbevidste, hvor andre mere kvalitetsbevidste. Det ser du inde for langt de fleste områder.

Salg af tandpasta, holdere, tandtråd (og gerne de dér tandtråds-håndtag!). 

Hvem svarer du?

Er det mig du svarer, ja så har jeg åbenbart ikke forklaret mig klart nok. Jeg siger ikke at man 100% går efter det billigste, for så har du da ret i at de dyre ville være væk. Men tager vi f.eks. Jordan, hvad skulle grunden så være til at købe online fremfor i supermarked...

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:47

For at svare lidt på de forskellige spørgsmål og kommentere de andre indput:

Det er meningen at hele projektet skulle være på hobbybasis og på ingen måde en levevej - blot et tilskud til min SU

Af netop denne grund, var det også meningen at konceptet skulle holdes simpelt og ikke ligne andre dentalshops med alskens produkter. Det primære, der skulle bære shoppen skulle derfor være tandbørster. Jeg tror mange har præferencer når det kommer til valg af tandbørste - personligt ender jeg altid selv med at købe Colgate. Derfor skulle det være muligt at abonnere på forskellige tandbørster inden for de mest kendte mærker samt nogle billige NoNames. 

En anden fordel ved at holde det til tandbørster - er fragten. Efter prisændringer ved PostDanamrk ville det være muligt at sende 2 tandbørster til 8 kr! det ser jeg som en stor fordel - og en mulighed for at tilbyde tandbørster på abonnement billigt. 

Det var selvfølgelig også muligt at lave det til portal og tilbyde denne service til tandlægerne. Jeg ser dog en problematik i at man ikke er bundet til sin tandlæge på nogen måde, og abonnementet vil derfor kunne udnyttes. Så jeg tror den idé vil være svær at føre ud i livet.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 16:55

jonasjaco:

Det er meningen at hele projektet skulle være på hobbybasis og på ingen måde en levevej - blot et tilskud til min SU. 

Ok, har du så tænkt nærmere over tidsforbrug du "investere" i projektet? Hvor mange kunder der skal ind, hvor meget tid der skal bruges på at pakke til kunderne?

Som andre siger, så kunne en samlet pakke, og et samarbejde måske give en spændende forretning, men har svært ved at se hvem dine kunder ville være her.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)