Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google +1 til websites kommer i morgen

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Sean Møller Sealey:

Som en bruger skriver som kommentar til historien der linkes til, så vil dette potentielt blive brugt at SEO-professionelle til at påvirke rankings, og så vil rankings jo ikke længere være reelle. Medmindre man SKAL have en Google-konto á la Facebook for at give en +1.

Det er spændende at se hvad der sker med dette.

/Sean

Er rankings reele som de er nu, kunne jeg måske spørge lidt frækt :)

Der er jo MASSER af rankingfaktorer der bliver brugt af SEO-professionelle til at påvirke resultaterne.

Man kunne også lade være med at bruge backlinks som rankingfaktor da det så ikke skaber reele resultater da det kan misbruges.

Jeg er i øvrigt meget enig i det bliver meget spændende at følge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:33

seOrdbogen:

Hej Thomas

Jeg kan sagtens forstå dit synspunkt og kan også sagtens se logikken i din udtalelse, det giver god mening.

Dog bliver jeg nødt til at sige dig at alle de ting og mønstre/algoritmer som du nævner her at Google kan tage i brug, er utroligt nemme at kode ind i et stykke software.

Der findes allerede utroligt meget software som kan dato sorterer links og lignende. Generelt vil det være en meget lille udfordring for den sorte seo verden at udvikle noget der kan matche ovenstående kriterier.

Hvis de vælger at vægte det og vælger at bruge et mønster som du f. eks. foreslår, så bliver udfordringen at finde frem til hvad mønsteret er - ikke at udvikle det stykke software, men det plejer de nu også at være rimeligt "snappy" til. 

Men bestemt en mulighed, med din forudsigelse.

Med venlig hilsen
seOrdbogen 

Når jeg læser linket med info omkring det, tolker jeg det som at ens venners anbefalinger kommer til at tælle højt. Lidt ligesom på Facebook.

Og det bliver svært at fake venner. De skal trods alt godkendes Smile

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:41

seOrdbogen:

Hej Thomas

Jeg kan sagtens forstå dit synspunkt og kan også sagtens se logikken i din udtalelse, det giver god mening.

Dog bliver jeg nødt til at sige dig at alle de ting og mønstre/algoritmer som du nævner her at Google kan tage i brug, er utroligt nemme at kode ind i et stykke software.

Der findes allerede utroligt meget software som kan dato sorterer links og lignende. Generelt vil det være en meget lille udfordring for den sorte seo verden at udvikle noget der kan matche ovenstående kriterier.

Hvis de vælger at vægte det og vælger at bruge et mønster som du f. eks. foreslår, så bliver udfordringen at finde frem til hvad mønsteret er - ikke at udvikle det stykke software, men det plejer de nu også at være rimeligt "snappy" til. 

Men bestemt en mulighed, med din forudsigelse.

Med venlig hilsen
seOrdbogen 

Jeg mener måske ikke det er helt så ligetil som du mener at autogenerere +1 hvis Google virkelig gør noget imod det. Måske jeg er naiv, det vil jeg ikke udelukke Smile

Hvis det virkelig skal batte SEO-mæssigt skal man have flere hundrede, ja måske flere tusinde brugere man kan bruge til +1.

Du vil altså lave et stykke software som står i måske over et år og simulerer afsending og modtagelse af email fra hver sin proxy, som i øvrigt ikke må bruges af andre personer med samme intentioner.

For at det skal have vægt skal man have rigtigt mange brugere og det vil sgu være svært autogenere brugeradværd for så mange brugere uden at det er tydeligt hvad der sker.

Google kan bare lade være at vægte +1 lavet fra kendte proxys, af nye brugere, af brugere med et unormalt forbrugsmønster osv osv. Jeg mener ikke det er nemt at lave et program der igennem flere år simulerer måske flere tusinde brugere så de ligner naturlige brugere.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 09:48

Hej igen Thomas

jeg bliver nødt til at give dig ret: du er naiv :)

Der findes systemer der kan gøre tilsvarende allerede idag.

At udvikle det vil ikke være noget kæmpe problem for nogle af de store indenfor området.

De med IP er og proxy er intet problem, du kan nemt downloade 1000+ proxys og lave en skiftende algoritme.

Når du taler om brugeradfærd så er det også meget fremme idag, og det er faktisk begyndt at blive meget populært at få sit software til at agere bruger på den ene eller anden måde.

Nu bliver jeg nok nødt til at nævne at jeg ikke bruger software selv, men kender en del til det.

Jeg påstår heller ikke at jeg har det 100% korrekte svar, men kan bare berette hvad software kan og hvad det ikke kan - men ja, Google kan også en masse :)

Med venlig hilsen
seOrdbogen 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 09:50

Nej det er ikke særlig svært :) tværtimod.

Men nok om alt det her, tror slet ikke det når så langt - da jeg slet ikke tror på at Google vil bruge dette til SERP, og hvis de gør - tror jeg det møg lidt :)

God dag!

med venlig hilsen
seOrdbogen 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 09:50

seOrdbogen,

Det kan godt være at man kan lave programmer der automatisk kan generere Facebook og LinkedIn konti, men en konti er jo kun valideret i kraft af det netværk den er en del af. Dvs. det er ikke kontoen og email- eller SMS-valideringen i sig selv der viser om en konto er ægte, men snarere at personen den giver sig ud for at representere har indgået i sociale relationer med andre kontakter.

Jeg får selv en del invites på LinkedIn fra folk i Indien jeg aldrig har mødt, og som måske har tre-fem kontakter, og her siger jeg konsekvent nej tak. På både Facebook og LinkedIn accepterer jeg kun mennesker jeg har et business card fra, eller har mødt i meatspace.

Mit problem med Google +1 er at jeg ikke har indtryk af at de har samme dybde i forhold til de menneskelige relationer. Ja, der er mange der har en Google-konto, men der er stort set ingen der har gidet at udfylde sin profil. Og hvorfor skulle man også det, der er ingen grund til at give Google mere information om hvem jeg er end højst nødvendigt. De ved jo allerede alt om min online søgehistorik osv.

Derfor mener jeg at dette ikke vli blive nogen success, og at websites i stedet har mere ud af at implementere et Facebook eller LinkedIn-share. Twitter er jeg stadig 'on the fence' på.

Det er altid vigtigt at være på vagt over for spambots, og det bliver ikke nemmere i fremtiden. Når jeg fx kigger på din profil kan jeg se at den er oprettet i går, og at du allerede har seks indlæg eller mere. Du har altså sat dig for at gå ind og spamme Amino for at skabe en online tilstedeværelse her. Og du underskriver dig ikke engang ved eget navn... :-)

Jeg skriver dette med et blink i øjet, for jeg er enig med nogle af dine synspunkter. Men jeg har det generelt svært med folk der ikke tør stå frem med eget navn og ansigt.

Med venlig

Sean

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 09:55

Hej Sean

Helt okay, så længe det er med et blink i øjet ;) vi har jo alle vores grunde, men kan dog garantere at hvis jeg er en spambot, er jeg nok den bedste jeg nogensinde har set :) snak om kunstig intelligens :)

Men tror du ikke at det er ret nemt for spambots at blive venner med hinanden og skabe deres eget netværk? bare en tanke.

Jeg stopper herfra :)

God dag til alle.

med venlig hilsen
seOrdbogen 

Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 10:03

Pointen er jo netop at de kun er venner med hinanden. Ifølge teorien (let omskrevet) er vi alle kun seks forbindelser fra Kevin Bacon.

Jeg har set nogle apps til Facebook der kan vise dig dit netværk, og opdeler dit netværk i nogle zoner, hvor dine venner i de zoner også er venner med hinanden. Jeg vil tro at et spambot netværk for øjeblikket vil være ret nemt at afsløre med en basal Turingtest. For den kritiske iagttager vel at mærke.

Når jeg tænker over hvor mange mennesker der helt instinktivt klikker på de mærkeligste links i emails osv. der helt sikkert er skrevet af enten en maskine eller små drenge i Kina går det nu op for mig at vi er totalt fucked...

/Sean

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 05:55

seOrdbogen:

Hej igen Thomas

jeg bliver nødt til at give dig ret: du er naiv :)

Der findes systemer der kan gøre tilsvarende allerede idag.

Det var vist ikke bare mig der var naiv, du kan blive klogere på Google +1 her: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=1140194 Wink

Mht til de programmer du omtaler så har jeg testet flere af de autoprogrammer der findes til Facebook og linkedin (fra BHW´s vip forum), og de kan overhovedet ikke det jeg efterspørger.

Det nytter ikke at bruge kendte proxies (du foreslår download af 1000 proxies). Der er flere tusinde der dagligt benytter disse  hvorfor google nemt kan spotte en proxy og nedgradere værdien af en +1 hvis de i fremtiden vælger at vægte dem mere end hvad linket ovenfor beskriver (altså påvirker SERPs for ens venner).

I øvrigt er det ikke nemt at simulere brugeradværd, de programmer jeg har testet kan IKKE gøre det ordentligt. De kan blot tilføje venner, skrive kommentarer engang imellem og auto like forskellige ting, men det er bestemt ikke ægte brugeradfærd.

Ægte brugeradfærd er bl.a. at besvare e-mail og svare på det emne der spørges til. Google er ret skrap til at analysere tekster og finde sammenhænge. Hvis et netværk af Google accounts sender email til hinanden og besvarer disse, men spørgsmål og svar aldrig har relevans for hinanden kan Google nemt spotte de falske brugere.

Men indtil videre vælger Google at vægte +1 i ens vennenetværk, men skulle de udvide det en smule mener jeg stadig de har ret gode muligheder for det.

Kan du ikke sende en PB med navnet på de programmer du mener kan simulere brugeradfærd på et niveau så det ser naturligt ud.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 06:07

Her er dagens Google +1 link:

http://searchengineland.com/its-here-google-1-buttons-for-websites-79394

Her kan man bl.a. læse lidt om selve knappen som man kan lave til sit website her:

http://www.google.com/webmasters/+1/button/index.html

Det er indtil videre på kun på engelske sprogede søgeresultater på Google.com og det bliver spændende hvornår det kommer til Danmark. Jeg gætter på der kommer til at gå rimelig lang tid før det bliver udbredt og brugt. Hvis der kom et samarbejde med Facebook ville det kunne kickstartes, men som det ser ud nu tror jeg starten bliver langsom.

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)