Er rankings reele som de er nu, kunne jeg måske spørge lidt frækt :) Der er jo MASSER af rankingfaktorer der bliver brugt af SEO-professionelle til at påvirke resultaterne. Man kunne også lade være med at bruge backlinks som rankingfaktor da det så ikke skaber reele resultater da det kan misbruges. Jeg er i øvrigt meget enig i det bliver meget spændende at følge. |
seOrdbogen:Hej Thomas
Jeg kan sagtens forstå dit synspunkt og kan også sagtens se logikken i din udtalelse, det giver god mening.
Dog bliver jeg nødt til at sige dig at alle de ting og mønstre/algoritmer som du nævner her at Google kan tage i brug, er utroligt nemme at kode ind i et stykke software.
Der findes allerede utroligt meget software som kan dato sorterer links og lignende. Generelt vil det være en meget lille udfordring for den sorte seo verden at udvikle noget der kan matche ovenstående kriterier.
Hvis de vælger at vægte det og vælger at bruge et mønster som du f. eks. foreslår, så bliver udfordringen at finde frem til hvad mønsteret er - ikke at udvikle det stykke software, men det plejer de nu også at være rimeligt "snappy" til.
Men bestemt en mulighed, med din forudsigelse.
Med venlig hilsen
seOrdbogen
Når jeg læser linket med info omkring det, tolker jeg det som at ens venners anbefalinger kommer til at tælle højt. Lidt ligesom på Facebook.
Og det bliver svært at fake venner. De skal trods alt godkendes