Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøjdesign?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 172
Fra  Partner Call Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude og tak fordi du gad kigge ind :)

Jeg har nu længe gået og tænke på at designe nogle t-shirts, bukser og meget andet som hører under emnet tøj :)

Jeg ved bare ikke hvor jeg skal starte. Jeg har kigget rundt på nettet, men jeg ved ikke hvordan man skal skaffe et trykkeri, hvordan mine tegninger skal passe på det forskellige tøj og meget andet, så jeg ville være super taknemmelig hvis nogle gad at fortælle mig hvor jeg kunne starte..

Jeg har altid ville starte mit eget, men jeg bliver kun 17 her om 10 dage, så jeg ved ikke om nogle mennesker overhovedet ville tage mig seriøst, hvis jeg sagde at jeg ville designe mit eget tøj og sælge det på internettet?

Alt hjælp kan bruges. MANGE TAK og fortsat god aften til alle! :)

Fra Brønderslev
Tilmeldt 24. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:06

Hej Jannick.

Jeg befinder mig i præcis samme situation som dig, udover jeg er kommet lidt længere i processen.

Hvordan er tøjet du vil designe? Blot tryk eller syet på forskellige måder?

Jeff Finley har skrevet en fremragende ebook om netop det at starte sit eget tøjmærke, og hans erfaringer omkring det. Hvis du er nogenlunde til engelsk, tjek da:http://threadsnotdead.com/ og få bogen for sølle 50$. Der er også eksterne henvisninger i bogen.

Klik også lidt rundt på http://www.howtostartaclothingcompany.com/category/starting_out/

Besvar gerne denne tråd med flere spørgsmål, så skal jeg hjælpe dig, men husk det kræver mod, viljestyrke og kapital at starte sit eget. Du kan godt starte blidt ud. Min første textil ordre er på 650euro, så det er ikke galt. Husk også det ikke blot er nok at lave fede designs, det handler om at bygge et brand op. Lav evt. en brainstorm hvor du ud fra dit tøjmærke navn sidder og kortlægger hvad du vil opnå med det, hvorfor du laver det (penge er ikke din prioritet i første omgang!) og hvordan du vil opbygge et brand? Det kunne fx være et brand udelukkende lavet til folk som surfer. Kig da på de store mærker Quicksilver, Reef, Ripcurl osv, og se hvordan de har gjort det.

Mvh

EmasDesign/Esben Rahbek

www.neonafrohamster.com

Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Fra  Partner Call Skrevet kl. 15:29

Tusik tak for dit svar.

Her til at starte med vil jeg gerne have trykt mine tegninger på nogle t-shirts. Det henvender sig til personer på de 18-25 år efter min mening :)

Brandet og alt det andet har jeg rimelig godt styr på og mit kapital er også rigtig fint til at starte op med. Det eneste jeg står og mangler er hvordan jeg får mine tegninger trykt på t-shirts. Hvor jeg skal købe de eksisterede t-shirts osv?

Fra Brønderslev
Tilmeldt 24. Apr 11
Skrevet kl. 15:39

Typisk vil trykkeriet have dine tegninger i vektor grafik (dvs. grafik som kan forstørres uendeligt uden at kvaliteten forringes) så medmindre du vil betale en designer for at sidde og digitalisere dine tegninger bør du kigger på programmer som Adobe Illustrator eller Corel Draw, hvor Illustrator er den klart foretrukne.

Du skal jo finde et fit som du synes er godt. Nogle trykkerier tilbyder t-shirts, såsom www.stormtextil.dk. Personligt har jeg valgt tøj af mærket Urban Classics, da det har et mere ungdommeligt fit i forhold til min målgruppe. Jeg bruger Storm Textil til tryk da de er en lokal virksomhed og det gør selvfølgelig kontakten nærmere.

Kig også på det meget populære, men dyre, americanapparel.net

Hvor vil du sælge dit tøj? Du skal nok overveje at starte en hjemmeside med blog, en facebook og twitter side.

Du kan evt. tjekke min hjemmeside ud: http://neonafrohamster.com

Mvh.

Esben Rahbek / EmasDesign

www.neonafrohamster.com

Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Fra  Partner Call Skrevet kl. 16:19

Hvad med Adobe Photoshop?

Fra Brønderslev
Tilmeldt 24. Apr 11
Skrevet kl. 16:24

JannickJoel:

Jeg vil uden tvivl anbefale dig Illustrator. Det er MEGET nemmere at arbejde med vektor grafik i. Jeg vil gerne hjælpe dig hvis du får brug for det til enten Illustrator eller hjemmeside (Wordpress), uden betaling. Du kan finde min mail i min information.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27

JannickJoel:

PPhotoshop kan ufattelig meget. Men bestemt ikke egnet ifm. tekstiltryk eller for den sags skyld storformatstryk. Adobe Illustrator er et fantastisk program, der kan håndtere det og lidt til.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)