Hej derude og tak fordi du gad kigge ind :) Jeg har nu længe gået og tænke på at designe nogle t-shirts, bukser og meget andet som hører under emnet tøj :) Jeg ved bare ikke hvor jeg skal starte. Jeg har kigget rundt på nettet, men jeg ved ikke hvordan man skal skaffe et trykkeri, hvordan mine tegninger skal passe på det forskellige tøj og meget andet, så jeg ville være super taknemmelig hvis nogle gad at fortælle mig hvor jeg kunne starte.. Jeg har altid ville starte mit eget, men jeg bliver kun 17 her om 10 dage, så jeg ved ikke om nogle mennesker overhovedet ville tage mig seriøst, hvis jeg sagde at jeg ville designe mit eget tøj og sælge det på internettet? Alt hjælp kan bruges. MANGE TAK og fortsat god aften til alle! :) |
Hej Jannick.
Jeg befinder mig i præcis samme situation som dig, udover jeg er kommet lidt længere i processen.
Hvordan er tøjet du vil designe? Blot tryk eller syet på forskellige måder?
Jeff Finley har skrevet en fremragende ebook om netop det at starte sit eget tøjmærke, og hans erfaringer omkring det. Hvis du er nogenlunde til engelsk, tjek da:http://threadsnotdead.com/ og få bogen for sølle 50$. Der er også eksterne henvisninger i bogen.
Klik også lidt rundt på http://www.howtostartaclothingcompany.com/category/starting_out/
Besvar gerne denne tråd med flere spørgsmål, så skal jeg hjælpe dig, men husk det kræver mod, viljestyrke og kapital at starte sit eget. Du kan godt starte blidt ud. Min første textil ordre er på 650euro, så det er ikke galt. Husk også det ikke blot er nok at lave fede designs, det handler om at bygge et brand op. Lav evt. en brainstorm hvor du ud fra dit tøjmærke navn sidder og kortlægger hvad du vil opnå med det, hvorfor du laver det (penge er ikke din prioritet i første omgang!) og hvordan du vil opbygge et brand? Det kunne fx være et brand udelukkende lavet til folk som surfer. Kig da på de store mærker Quicksilver, Reef, Ripcurl osv, og se hvordan de har gjort det.
Mvh
EmasDesign/Esben Rahbek
www.neonafrohamster.com